Ja was ik ook bij, echt insane. Gisteren ook direct ook kaartjes gekocht voor STOOR met ADE in oktober.
Speedy J staat met STOOR wel twee dagen op een festival in Italië trouwens!
Ik denk dat zoiets inderdaad niet helemaal past op Lowlands, want eigenlijk moet je gewoon de focus hierop hebben voor 6 á 7 uur lang. Hoe Colin Benders het deed in de Bravo een paar jaar geleden (edit: wacht was dit 2019? Zo lang geleden alweer?) vond ik wel perfect passen. Een uur of anderhalf knallen. Die staat nog steeds in mijn top 10 van Lowlands ook wel.
Ik vond Paradiso qua venue hiervoor echt perfect. Het publiek sloot hier ook goed bij aan; weinig filmende telefoontjes gezien, liefhebbers knallend vooraan en inderdaad wat ouder publiek maar daardoor ook echt goeie sfeer. Mooie mengelmoes van nerds die van hun zolderkamertje/synthforum waren gekomen en om stipt 16:00 binnen waren om de museum-achtige opstelling van alle synthesizers en hardware goed te bekijken en daarna opgevuld werd door partyvolk dat zin had in fatsoenlijke techno.
Voor degene die denken, wtf hebben jullie het over: STOOR is bedacht door Speedy J en brengt elke keer vier live-artiesten samen. Die improviseren zo'n 7 uur lang en Speedy J zorgt er als een soort dirigent/machinist/mixing master voor dat alles samen goed klinkt. Tegelijk horen die artiesten niet alleen wat ze zelf qua geluid produceren maar natuurlijk door de speakers wat door de anderen wordt ingebracht en improviseren daar weer op door. Op één of andere manier zorgt die live-ervaring ervoor dat je vrijwel direct in de muziek wordt gezogen en je aandacht makkelijk vastgehouden wordt vergeleken met een gemiddelde DJ set. Als Speedy J denkt dat het wel tijd wordt om het tempo wat omhoog te schroeven, knalt die er wat kicks in met zijn 909 drummachine.