Lowlands 2025

Voorpret laat nog wat te wensen over inderdaad, het inluisteren is ook al wel redelijk gedaan. Heb trouwens wel een paar namen ontdekt die ik wel direct kan bombarderen tot een must see, Mk Gee, Deadletter en BBY.

Kom maar door met de nieuwe namen!
Het is april, hè mensen. Gaan we het Lowlands nu kwalijk nemen dat ze niet voor voldoende voorpret zorgen en niet op tijd nieuwe namen dropt? Los van ons hier op het forum, ziet volgens mij 95 procent van de bezoekers straks een week van tevoren wel wie waar en wanneer komt. ;-)

• Leuk
Waarderingen: Mimi en voordiepaal
Ja was ik ook bij, echt insane. Gisteren ook direct ook kaartjes gekocht voor STOOR met ADE in oktober.

Speedy J staat met STOOR wel twee dagen op een festival in Italië trouwens!

Ik denk dat zoiets inderdaad niet helemaal past op Lowlands, want eigenlijk moet je gewoon de focus hierop hebben voor 6 á 7 uur lang. Hoe Colin Benders het deed in de Bravo een paar jaar geleden (edit: wacht was dit 2019? Zo lang geleden alweer?) vond ik wel perfect passen. Een uur of anderhalf knallen. Die staat nog steeds in mijn top 10 van Lowlands ook wel.

Ik vond Paradiso qua venue hiervoor echt perfect. Het publiek sloot hier ook goed bij aan; weinig filmende telefoontjes gezien, liefhebbers knallend vooraan en inderdaad wat ouder publiek maar daardoor ook echt goeie sfeer. Mooie mengelmoes van nerds die van hun zolderkamertje/synthforum waren gekomen en om stipt 16:00 binnen waren om de museum-achtige opstelling van alle synthesizers en hardware goed te bekijken en daarna opgevuld werd door partyvolk dat zin had in fatsoenlijke techno.

Voor degene die denken, wtf hebben jullie het over: STOOR is bedacht door Speedy J en brengt elke keer vier live-artiesten samen. Die improviseren zo'n 7 uur lang en Speedy J zorgt er als een soort dirigent/machinist/mixing master voor dat alles samen goed klinkt. Tegelijk horen die artiesten niet alleen wat ze zelf qua geluid produceren maar natuurlijk door de speakers wat door de anderen wordt ingebracht en improviseren daar weer op door. Op één of andere manier zorgt die live-ervaring ervoor dat je vrijwel direct in de muziek wordt gezogen en je aandacht makkelijk vastgehouden wordt vergeleken met een gemiddelde DJ set. Als Speedy J denkt dat het wel tijd wordt om het tempo wat omhoog te schroeven, knalt die er wat kicks in met zijn 909 drummachine.

Stoor in Paradiso tijdens ADE (zaterdag 25 en zondag 26 oktober) is zojuist in de verkoop gegaan. Er zijn nu nog kaarten te koop.

Het is april, hè mensen. Gaan we het Lowlands nu kwalijk nemen dat ze niet voor voldoende voorpret zorgen en niet op tijd nieuwe namen dropt? Los van ons hier op het forum, ziet volgens mij 95 procent van de bezoekers straks een week van tevoren wel wie waar en wanneer komt. ;-)
Wie heeft het over Lowlands kwalijk nemen? Voor mij laat de voorpret te wensen over omdat het nachtprogramma mij weinig weet te boeien, ik zie genoeg mensen op dit forum reageren op het nachtprogramma die daar wel op zitten te wachten.

Als we het dan toch gaan richten op het festival, ik ben altijd meer voorstander van kleinere drops die elkaar snel opvolgen. Als je dan toch een kritisch puntje wil horen :P

• Leuk
Waarderingen: Flynn en sjoeske
Als we het dan toch gaan richten op het festival, ik ben altijd meer voorstander van kleinere drops die elkaar snel opvolgen. Als je dan toch een kritisch puntje wil horen :P

Was het in 2019 dat Lowlands weken lang elke dag een act bekend maakte? Dat vond ik ook heel erg leuk en mogen ze van mij vaker doen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BeWario en mgbss

Ja Mark, we willen meer! We willen nieuwe namen, we willen podcasts en youtube, we willen een livestream op de Alpha berg!

Lets Go Hype GIF by Zypto

Een terugkeer van DJ Koze op Lowlands zou ik met open armen verwelkomen. Staat volgens mij nog niet op een nederlands festival dit jaar.Zijn nieuwe album staat op het punt van uitkomen De eerste single, "Buschtaxi" klinkt nu al veelbelovend en heeft alle ingrediënten om uit te groeien tot een hype vergelijkbaar met die van "Bad Kingdom".

Ik zou het graag willen zien! Denk wel dat er naast het elektronische programma niet (veel) meer artiesten bij komen in die categorie

• Leuk
Waarderingen: LLoww
Ik was vorig jaar super enthousiast over het programma. Alleen wat ik vorig jaar een beetje miste en dit jaar zie ik ze ook nog niet, is de "typische lima act". Heb het idee dat ze daar echt vanaf gestapt zijn de laatste jaren? Nu vind ik het helemaal prima als daar acts ala Wunderhorse voor terugkomen, maar toch. Hoort imo ook wel beetje bij Lowlands.

• Leuk
Waarderingen: Dante
En ik wil ook weten hoeveel grassprieten het Lowland terrein kent (inclusief camping). Tijd voor een nieuwe podcast of een laatste Q&A met EvE. Misschien wat voor festileaks? @Joszwa

Ik was vorig jaar super enthousiast over het programma. Alleen wat ik vorig jaar een beetje miste en dit jaar zie ik ze ook nog niet, is de "typische lima act". Heb het idee dat ze daar echt vanaf gestapt zijn de laatste jaren? Nu vind ik het helemaal prima als daar acts ala Wunderhorse voor terugkomen, maar toch. Hoort imo ook wel beetje bij Lowlands.
Bedoel je dan meer de afro/latin-achtige acts of bizarre acts als die Russen in berenpakken ooit? Vond de laatste zondag met Pachyman, Venna en Kingolo Kinata wel Lima-approved en dit jaar is LA LOM gemaakt om daar te staan. Maar als ik terugdenk aan mijn 1e editie (2012) stonden vrijwel uitsluitend dergelijke acts in de Lima en stonden de kleine bands in de Charlie. De Lima vangt nu eigenlijk alle kleinere acts op.

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Bedoel je dan meer de afro/latin-achtige acts of bizarre acts als die Russen in berenpakken ooit? Vond de laatste zondag met Pachyman, Venna en Kingolo Kinata wel Lima-approved en dit jaar is LA LOM gemaakt om daar te staan. Maar als ik terugdenk aan mijn 1e editie (2012) stonden vrijwel uitsluitend dergelijke acts in de Lima en stonden de kleine bands in de Charlie. De Lima vangt nu eigenlijk alle kleinere acts op.
Bedoel meer dat Balkan Beats achtige off inderdaad iets Neuromanakh Feofwn (ofzoiets) of Ufoslavians of Projekt Rakija destijds. Volgens mij had Kees van Hondt destijds ook invloed op die boekingem destijds?

• Confetti
  • Leuk
Waarderingen: LLoww en Archie

Users who are viewing this thread