Vinyl verzamelaars

Mooie tips thanks.👌
Ben niet echt van het bestellen maar kan zo wel zo mooi zien wat er te koop is en wat de prijzen zijn.
Tot na de festivals even geen nieuwe albums meer maar netjes m'n lijstje afvinken en sparen, hoop ik.🫠

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Jamel
Mooie tips thanks.👌
Ben niet echt van het bestellen maar kan zo wel zo mooi zien wat er te koop is en wat de prijzen zijn.
Tot na de festivals even geen nieuwe albums meer maar netjes m'n lijstje afvinken en sparen, hoop ik.🫠
Je kan ze ook ophalen, geen enkel probleem! Tripje naar Kreuzberg is zo gemaakt.

Kwaliteit van die LP's zit ook wel snor trouwens. Ik heb er best een flink aantal liggen en het zijn stuk voor stuk aardige albums (en goed gemastered).

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MarcoReusel
Door bovenstaande bericht gecombineerd met m'n eigen laatste bericht hier geïnspireerd om eens te kijken of net als Napalm Records ook Pelagic Records een goede webshop heeft. En dat hebben ze.

Ik zie veel platen voor 20 a 25 euro voorbij komen en een enorme hoop aan speciale kleuren in plaats van de gewone zwarte platen (ben ik zelf wel fan van). Kan er zelf niet heel veel mee qua bands, maar misschien hebben anderen er wat aan om eens die webshop te bekijken (zag er onder andere Hippotraktor, Psychonaut, Pothamus en The Ocean voorbij komen). @MarcoReusel meer iets voor jou dan voor mij denk ik zo.

Een stuk of wat pagina's verder zie ik zelfs platen voorbij komen voor +-15 euro.
Zelf heb ik ondertussen wel een aantal vinyls liggen die door hun zijn uitgebracht (The Ocean, Hyno5e, Psychonaut). De kwaliteit en prijs vallen wat mij betreft ook heel goed mee. Voor dubbel LP's kost het wat meer (richting 40euro) maar dat vind ik opzich ook niet vreemd. De meeste vinyls van hun label heb ik wel op optredens of in een winkel gekocht.
Uiteindelijk nog maar 1 keer besteld in hun webshop. Het duurde toen wel een kleine 2 weken voor er verzonden werd, maar dat communiceren ze ook op hun site. Tegenwoordig maken de grote spelers zoals een bol, cooblue of amazon dat die 2 weken als zeer lang aanvoelen. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk maar een luxeprobleem.

Ze mogen daar trouwens wel eens werk maken van een repress van de "24 trips around the sun"-ep van Psychonaut. Dat mist nog in mijn collectie en vind ik nergens meer.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Koekdoos
Zelf heb ik ondertussen wel een aantal vinyls liggen die door hun zijn uitgebracht (The Ocean, Hyno5e, Psychonaut). De kwaliteit en prijs vallen wat mij betreft ook heel goed mee. Voor dubbel LP's kost het wat meer (richting 40euro) maar dat vind ik opzich ook niet vreemd. De meeste vinyls van hun label heb ik wel op optredens of in een winkel gekocht.
Uiteindelijk nog maar 1 keer besteld in hun webshop. Het duurde toen wel een kleine 2 weken voor er verzonden werd, maar dat communiceren ze ook op hun site. Tegenwoordig maken de grote spelers zoals een bol, cooblue of amazon dat die 2 weken als zeer lang aanvoelen. Maar uiteindelijk is dat natuurlijk maar een luxeprobleem.

Ze mogen daar trouwens wel eens werk maken van een repress van de "24 trips around the sun"-ep van Psychonaut. Dat mist nog in mijn collectie en vind ik nergens meer.

Dat het langer duurt maakt mij ook niet zoveel uit. Bij Napalm Records wordt ook altijd alles in een pakket verstuurd, waardoor je in het geval van pre order moet wachten op de laatste release. Ben dus vaak ook wel weken tot maanden aan het wachten op een bestelling.

Heb je jouw verzameling ook op discogs staan?

Yes, ik zal deze ook eens delen.

Het is voor een deel een samenraapsel van de collectie van mijn ouders, grootouders, ... En dan de zaken die ik zelf gekocht heb. In grote lijnen zal wel duidelijk zijn wat in welke categorie hoort.

Ja, recentelijk ook een stuk of 20 platen van zolder bij mn ouders nog meegekregen. Ook veelal vage Deutsche Schlagers achtige dingen.

Verder inderdaad duidelijke categorieën hier ook met hardrock/metal als grootste deel en dan een klein deel met pop/rock/overig

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Je kan ze ook ophalen, geen enkel probleem! Tripje naar Kreuzberg is zo gemaakt.

Kwaliteit van die LP's zit ook wel snor trouwens. Ik heb er best een flink aantal liggen en het zijn stuk voor stuk aardige albums (en goed gemastered).
En wanneer je dan toch in Kreuzberg bent, ga dan zeker ook naar https://coretexrecords.com/. Grote collectie Punk, maar ook wel metal etc.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Users who are viewing this thread