Vinyl verzamelaars

Iemand een idee hoe je op een normale manier de limited uitgaves (pre-orders) van Wunderhorse kan krijgen? Uit VK zitten echt mega verzendkosten waardoor ik het er nét niet voor over heb om dat te doen, en ben ook onbekend met importkosten dus misschien komt dat er ook nog eens bovenop...
heb 3 keer iets gaan bestellen bij rough trades
en kwam geen import kosten bij toen
maar dat was pre brexit.
BLossom & End of suffering vinyl platen gesigneerd door frank & brutalism gesigneerd door talbot (niet de plaat maar de illustrated lyrics book, beperkte oplage)

Zie dat weinig mensen t bijhouden (of niemand koopt iets, kan ook natuurlijk). De recent activity blijft redelijk leeg in de vriendenlijst :LOL:
Ik heb (helaas) al even niks meer gehaald, maar ben wel van plan om binnenkort weer iets aan te schaffen. Alleen even kijken wat dat dan wordt. Dat geld moet ergens vandaan komen, hè :)

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Koekdoos
Ik heb (helaas) al even niks meer gehaald, maar ben wel van plan om binnenkort weer iets aan te schaffen. Alleen even kijken wat dat dan wordt. Dat geld moet ergens vandaan komen, hè :)

Jij hebt misschien dan ook het nadeel dat je een dure smaak hebt? Veel obscure / onbekende dingen door die zijn, verwacht ik?

Jij hebt misschien dan ook het nadeel dat je een dure smaak hebt? Veel obscure / onbekende dingen door die zijn, verwacht ik?
Dat helpt niet mee, nee. Er zitten wel platen tussen die redelijk standaard zijn, hoor, maar waar ik nog niet aan toe ben gekomen, dus dat drukt de prijs, maar over het algemeen vind ik het nogal aan de prijs (lees ongeveer veertig euro, vaak nog wat meer). Dat moet je niet te vaak doen, want voor je het weet ben je blut.

Dat helpt niet mee, nee. Er zitten wel platen tussen die redelijk standaard zijn, hoor, maar waar ik nog niet aan toe ben gekomen, dus dat drukt de prijs, maar over het algemeen vind ik het nogal aan de prijs. Dat moet je niet te vaak doen, want voor je het weet ben je blut.

Er zijn wel meerdere labels die hun eigen bands nog goedkoop verkopen, dat kan nog wel schelen. Of geluk hebben bij tweedehands dingen op markten etc

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Er zijn wel meerdere labels die hun eigen bands nog goedkoop verkopen, dat kan nog wel schelen. Of geluk hebben bij tweedehands dingen op markten etc
Nog voorbeelden van zulke labels? Tweedehands markten spreken me niet echt aan, al is het maar omdat ik eigenlijk gewoon een nieuwe plaat wil hebben. Tuurlijk, als het daadwerkelijk niet anders kan, dan kan dat ermee door, alleen daar gaat m'n voorkeur zeker niet naar uit. En goed, ik heb momenteel weinig toegang tot zulke markten ;)

Nog voorbeelden van zulke labels? Tweedehands markten spreken me niet echt aan, al is het maar omdat ik eigenlijk gewoon een nieuwe plaat wil hebben. Tuurlijk, als het daadwerkelijk niet anders kan, dan kan dat ermee door, alleen daar gaat m'n voorkeur zeker niet naar uit. En goed, ik heb momenteel weinig toegang tot zulke markten ;)

Weet alleen binnen metal dat je Napalm -, Frontiers - en Pelagic Records hebt, waar je vaak nog eigen bands onder de 25€ hebt.

Nuclear Blast bestaat ook nog, maar daar heb ik al langere tijd niks gehaald, dus weet niet hoe de prijzen daar zijn nu.

Heb je dan ook liever een nieuwe heruitgave in plaats van een originele release? Zit ook wel weer verschil in prijs tussen origineel en origineel natuurlijk, genoeg die totaal niet betaalbaar zijn

• Leuk
Weet alleen binnen metal dat je Napalm -, Frontiers - en Pelagic Records hebt, waar je vaak nog eigen bands onder de 25€ hebt.

Nuclear Blast bestaat ook nog, maar daar heb ik al langere tijd niks gehaald, dus weet niet hoe de prijzen daar zijn nu.

Heb je dan ook liever een nieuwe heruitgave in plaats van een originele release? Zit ook wel weer verschil in prijs tussen origineel en origineel natuurlijk, genoeg die totaal niet betaalbaar zijn
Betwijfel of er heel veel platen tussen zitten die me aanspreken, maar toch bedankt! Staan nog wel wat platen van Pelagic op het lijstje, maar goed, de weg daarnaartoe kan ik nog wel vinden.

Oh ja, ik ben niet zo pietluttig. Gaat me echt om de muziek en niet de versie per se (al vind ik kleurtjes wel leuk, haha).

'Nieuwe' Ayreon plaat is binnen. De remasterd variant (en gesigneerd) van The Human Equation.

Bijlagen

• 1000004942.jpg
    1000004942.jpg
    1.018,6 KB · Weergaven: 5
  • Leuk
Waarderingen: Jamel
Niks mis met een Sam Smith LP hoor ;)
Zo was het ook niet bedoeld, ik moet zeggen dat ik van een hoop van de muzieksmaak van mijn vriendin nog aardig kan genieten (in bepaalde maten). Maar om maar aan te geven dat niet alle uitgaven uit mijn portemonnee komen 😅

Voor de liefhebbers: een aanbieding van Pelagic Records voor 50% korting op geselecteerde titels. Gebruik de code 'EASTEREGGS50'. Zitten best wat interessante titels tussen, al heb ik er best wel al een paar. Maar goed, misschien dat ik deze keer toch m'n slag sla ;)

◉ Abraham - Débris de mondes perdus
◉ Årabrot - Of Darkness And Light
◉ Barrens_band - Penumbra
◉ Blessings - Biskopskniven
◉ Crown - The End Of All Things
◉ Druids - Shadow Work
◉ Ef - We Salute You, You and You!
◉ Enphin - End Cuts
◉ FAZI / 法兹乐队 - Folding Story
◉ Herod - Iconoclast
◉ Jaye Jayle - After Alter
◉ JeGong - The Complex Inbetween
◉ Karin Park x Lustmord - ALTER
◉ Love Sex Machine - Asexual Anger
◉ NYOS - Waterfall Cave Fantasy, Forever
◉ Oslo Tapes - ØR
◉ Playgrounded - The death of Death
◉ PSYCHONAUT | SÂVER - Emerald (EP)
◉ SÂVER | Frøkedall - Split EP
◉ Soars - Repeater
◉ SOM - The Shape Of Everything
◉ Spook the Horses - Empty Body
◉ The Devil's Trade x JOHN CXNNOR - Live at Roadburn Festival
◉ Wang Wen (惘闻) - Painful Clown & Ninja Tiger
◉ Year of no light - Consolamentum

• Leuk
Waarderingen: Jamel en johanra
Voor de liefhebbers: een aanbieding van Pelagic Records voor 50% korting op geselecteerde titels. Gebruik de code 'EASTEREGGS50'. Zitten best wat interessante titels tussen, al heb ik er best wel al een paar. Maar goed, misschien dat ik deze keer toch m'n slag sla ;)

◉ Abraham - Débris de mondes perdus
◉ Årabrot - Of Darkness And Light
◉ Barrens_band - Penumbra
◉ Blessings - Biskopskniven
◉ Crown - The End Of All Things
◉ Druids - Shadow Work
◉ Ef - We Salute You, You and You!
◉ Enphin - End Cuts
◉ FAZI / 法兹乐队 - Folding Story
◉ Herod - Iconoclast
◉ Jaye Jayle - After Alter
◉ JeGong - The Complex Inbetween
◉ Karin Park x Lustmord - ALTER
◉ Love Sex Machine - Asexual Anger
◉ NYOS - Waterfall Cave Fantasy, Forever
◉ Oslo Tapes - ØR
◉ Playgrounded - The death of Death
◉ PSYCHONAUT | SÂVER - Emerald (EP)
◉ SÂVER | Frøkedall - Split EP
◉ Soars - Repeater
◉ SOM - The Shape Of Everything
◉ Spook the Horses - Empty Body
◉ The Devil's Trade x JOHN CXNNOR - Live at Roadburn Festival
◉ Wang Wen (惘闻) - Painful Clown & Ninja Tiger
◉ Year of no light - Consolamentum
Plus, Dunk! doet ook aan korting. Lijkt er wel op dat die van Pelagic heel april is en dit alleen met pasen (t/m 21 april). Zie hier voor alle informatie.
Je krijgt 15% korting op de gehele collectie en bij €150 krijg je een extra plaat erbij.

• Leuk
Waarderingen: johanra
Plus, Dunk! doet ook aan korting. Lijkt er wel op dat die van Pelagic heel april is en dit alleen met pasen (t/m 21 april). Zie hier voor alle informatie.
Je krijgt 15% korting op de gehele collectie en bij €150 krijg je een extra plaat erbij.

Napalm Records heeft ook 10% korting met code BUNNY25, maar niet op pre-orders en nog wat dingen

• Leuk

Users who are viewing this thread