Best Kept Secret 2025

Laten we ook wel wezen, Lowlands heeft een zeer zwakke lineup dit jaar op elektronisch gebied. Het sterke aan the Floor is dat er combinaties ontstaan die je niet snel ergens anders kan zien, en dat maakt het zowel erg BKSig en een uniek iets binnen ons festivallandschap.
Eens hoor, met het laatste. Met het gevaar dat het ook de plank volledig mis kan slaan (hallo Sylvana), maar houd wel van die gewaagde keuzes over het algemeen.

Vind die drop van LL overigens niet eens zo heel slecht hoor.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Afgaande op de website komt er maar één bandlid van BCNR over, dus die zullen helaas niet op het hoofdprogramma staan, zo lijkt het.
Pfoe goed om zo de pleister er maar afgetrokken te hebben, dat was echt nog wel een mega toevoeging aan de lineup zijn geweest

Eens hoor, met het laatste. Met het gevaar dat het ook de plank volledig mis kan slaan (hallo Sylvana), maar houd wel van die gewaagde keuzes over het algemeen.

Vind die drop van LL overigens niet eens zo heel slecht hoor.
Mja ik word ook niet heel warm van een DJ set van Black Country, New Road of Spinvis. Vind het ook wel ergens aangeven hoe niet serieus het vak van DJ soms wordt genomen imo. We laten Carl Cox ook niet zingen.

En ze staan al op Lowlands.

Erol Alkan, zo'n naam waar ik nooit aan denk, maar precies past bij wat St. Paul leuk vindt. Misschien ga ik wel kijken als het uitkomt.
Enige wat ik me kan voorstellen, is dat omdat Justice vorig jaar over mocht naar Lowlands men nu omgekeerd wat terugdoet.

Leuke namen in ieder geval, die Erol Alkan er even tussendoor is zalig natuurlijk.

Erol Alkan lijkt me ook wel tof ja. Zit die nog streeds in de electro scene? Dat is wel een act waar ik me bij kan voorstellen dat ik die eventueel zou kijken

Mja ik word ook niet heel warm van een DJ set van Black Country, New Road of Spinvis. Vind het ook wel ergens aangeven hoe niet serieus het vak van DJ soms wordt genomen imo. We laten Carl Cox ook niet zingen.
Ben die set van Erykah Baduh ook nog niet vergeten op DTRH idd. Maar zie liever dit als ontwikkeling hoor. Het is een beetje een inkijk wat de die gasten in hun hoofd hebben, en vind dat juist wel een interessante gedachte. Ze hebben uiteindelijk wel een creatieve geest wat kan leiden tot een verrassende muziekkeuze

Zoals elk jaar een combinatie van een paar echte dj's (vooral DJ Storm en Erol Alkan springen er torenhoog bovenuit), een paar genante boekingen en een paar 4de rangs dj's.

Maar uhm, wat in godsnaam doet Erol Alkan op the floor? Waarom laten ze die niet gewoon the secret of the two afsluiten? Hier begrijp ik echt niets van.

Zoals elk jaar een combinatie van een paar echte dj's (vooral DJ Storm en Erol Alkan springen er torenhoog bovenuit), een paar genante boekingen en een paar 4de rangs dj's.

Maar uhm, wat in godsnaam doet Erol Alkan op the floor? Waarom laten ze die niet gewoon the secret of the two afsluiten? Hier begrijp ik echt niets van.
Genante boekingen en 4e rangs DJ's: vertel

Ik vind niet echt dat je het "Black Country New Road DJ Set" kunt noemen als het maar om 1 bandlid gaat en de band verder überhaupt niet op het festival staat. Wat is er dan BCNR aan? Dat die gast toevallig ook in BCNR speelt? Als de band wel op het festival speelt is het een ander verhaal.

• Leuk
Waarderingen: Vantola en AngieH
Ik vind niet echt dat je het "Black Country New Road DJ Set" kunt noemen als het maar om 1 bandlid gaat en de band verder überhaupt niet op het festival staat. Wat is er dan BCNR aan? Dat die gast toevallig ook in BCNR speelt? Als de band wel op het festival speelt is het een ander verhaal.
Dit grapje haalt Âme al jaren uit

Er staat wel Blue Harbour DJ Set tussen haakjes achter, maar misschien hadden ze dat idd beter andersom kunnen doen

• Leuk
Waarderingen: davadude
Genante boekingen en 4e rangs DJ's: vertel
Genant zijn voor mij vooral boekingen die eigenlijk totaal geen dj's zijn en geboekt worden vanwege compleet andere redenen. Zoals Spinvis, Black Country New Road, Chibi Ichigo, Hiba Salameh, Maha, Nonchelanche. Dan zie ik liever iemand die effectief bezig is met dj'en aan het werk.

4de rangs dj's zijn dj's die niet eens geboekt zouden worden op eender welk relevant 2de rangs electronisch festival, zoals Katja Isabella, Jazz Dalia, Charlie Avalon, Volpevolpe. Maar kijk, kan dit nog gerust verstaan, ze dj'en tenminste.

Genant zijn voor mij vooral boekingen die eigenlijk totaal geen dj's zijn en geboekt worden vanwege compleet andere redenen. Zoals Spinvis, Black Country New Road, Chibi Ichigo, Hiba Salameh, Maha, Nonchelanche. Dan zie ik liever iemand die effectief bezig is met dj'en aan het werk.

4de rangs dj's zijn dj's die niet eens geboekt zouden worden op eender welk relevant 2de rangs electronisch festival, zoals Katja Isabella, Jazz Dalia, Charlie Avalon, Volpevolpe. Maar kijk, kan dit nog gerust verstaan, ze dj'en tenminste.
Die Floor area is ook meer een spot waar het eens fijn is om te passeren. En dan vind ik het persoonlijk wel tof als er iemand bekend of iemand van een andere act staat te draaien ipv een DJ die ik totaal niet ken, maar kwalitatief wel sterk kan draaien.

Denk niet dat ze die stage willen profileren als de plek waar de hipste kwalitatieve DJ's van het moment staan. Is echt meer een "area" (zoals ze het zelf zouden noemen), waar je even een drankje pakt om rustig de benen wat los te gooien in de vooravond. En dan is het leuk als iemand wat gekende plaatjes draait.

Daarom dat ze ook bewust die namen niet tussen de andere namen zetten en zelfs apart aankondigen denk ik. Ze zien dat meer als randanimatie dan als een deel van de line-up.

The Floor hoe die nu is, weegt ook mee waarom ik BKS dit jaar ga skippen. Niet zozeer de lineup, want is elk jaar wel leuk dat artiesten DJ sets doen, maar meer de plek waar The Floor staat. Als je net als mij niks hebt met wat er gebeurd op The Floor, is het vervelend dat ik de Floor overal hoor waar ik wel wil staan: Casbah.

Users who are viewing this thread

• vrhdn