Best Kept Secret 2025

Wat betreft de wel/niet aanstaande afzegging van Divorce: Amadou & Mariam zijn logischerwijs van het programma verdwenen, Divorce (nog) niet.

Laatste 3 jaar: 25 april, 16 mei en 3 mei.

Kan dus nog wel even duren.
Eerst nog ff het laatste restje namen voor de vrijdag + de namen voor The Floor, voordat we over elkaar heen mogen buitelen mbt de clashes die we gaan krijgen als het blokkenschema wordt gepubliceerd. Zin in!

En ook Lifeguard zie ik zo'n spot nog wel claimen op 14 juni.
Net een EU tour aangekondigd met:
13-06 Brussel
14-06 /
15-06 Amsterdam

Vorig jaar gezien op Absolutely Free Festival. Vond hun avontuurlijke gitaarnoise boeiender dan de daar aanwezige postpunkbands.
De zangeres/gitariste van Horsegirl is de zus van de drummer van Lifeguard by the way.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en wessah
Als de clashfinder klopt, zouden er ook nog 12 namen op de One, Two, Secret, Casbah en Muziekgieterij-podia bijkomen.
Hier de spots waar nog namen ontbreken:

Bekijk bijlage 13743
Bekijk bijlage 13745
Bekijk bijlage 13746
Bekijk bijlage 13747
Bekijk bijlage 13748
Ik hou het op 6. Een deel van de muziekgieterij zullen wel sessies zijn van bands die er staan.
Maar dat zijn weer zes mogelijke clashes.

• Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Bubba
Inmiddels ben ik wel toe aan het blokkenschema. Volgens mij komt die meestal tweede helft van april? Alhoewel dit ook wel eens pas in mei aangekondigd werd?

The Dare stijgt op mijn lijst omdat dit live toch wel kei leuk is. Djo stijgt ook vanwege het mooie nieuwe album. Het album van Spellling kan me nog niet helemaal overtuigen. En elke keer dat ik het album van Perfume Genius luister had ik gehoopt die te zien. Gelukkig heb ik tickets voor Paradiso in november.
Bij mij is SPELLING dan weer met stip gestegen. Heerlijk poppy rock album met geweldige zangeres. Merce Lemon en Rocket zijn van de laatste lichting aangename ontdekkingen. Helaas alledrie op de zondag en die dag is toch al oververtegenwoordigd met must sees.

Eerst nog ff het laatste restje namen voor de vrijdag + de namen voor The Floor, voordat we over elkaar heen mogen buitelen mbt de clashes die we gaan krijgen als het blokkenschema wordt gepubliceerd. Zin in!
Er ontbreekt inderdaad nog wel het nodige. The Floor, een handjevol resterende namen (waaronder Wu Lyf), Coney Island (of de area die daarvoor in de plaats komt), nog wat namen voor de nacht. En natuurlijk de 'food line up'.
Misschien nog een paar namen voor de Muziekgieterij, al komende meeste daarvan pas in de week voor, of tijdens, het festival. Dat zijn vooral sessies van acts op The Secret en The Casbah.

EDIT: o ja, het 'culture'-deel moet natuurlijk ook nog aangekondigd worden.

Het blokkenschema zal nog wel een tijd duren met het tempo waarin nu de restende namen bekend worden.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: splinter013 en Ferraroo
Arcade Fire dan nog erbij als headliner voor de zaterdag? Zullen nu wel iets minder duur zijn door de reputatieschade

Zou me enorm verbazen dat BKS ze zou boeken na alle controverse en hoogstwaarschijnlijk is dat wel terecht ook.
Dit was ooit een no-brainer voor BKS, maar met wat gebeurd is, moet je hier als festival niet aan willen beginnen.
Losse show voor de mensen die ze wel nog graag willen zien, kan ik begrijpen, maar ik zou als ticketkoper niet blij zijn als ze ineens op de line up verschijnen.

Dit was ooit een no-brainer voor BKS, maar met wat gebeurd is, moet je hier als festival niet aan willen beginnen.
Losse show voor de mensen die ze wel nog graag willen zien, kan ik begrijpen, maar ik zou als ticketkoper niet blij zijn als ze ineens op de line up verschijnen.
Akkoord, zeker voor een festival als BKS, die zich profileert als inclusief en divers festival, lijkt me dat compleet uit den boze.

En toch: als ze er staan zal het veld gewoon volstaan. Al zullen ze nu niet veel extra kaarten meer verkopen voor die naam.
Dat zou vast kunnen. Mij zou je er alvast niet zien, maar ik ben nooit fan van ze geweest, dus dan is het makkelijk wegblijven natuurlijk.

Maar denk dat als BKS ze zou boeken dit wel wat negatieve pers zou kunnen opbrengen en zou me dan ook niet verbazen dat sommige vrouwelijke performers zich dan negatief tegen Arcade Fire of het Festival zouden uitspreken. Lijkt me allemaal zaken dat BKS wel wil vermijden, aangezien sponsors dit soort controverse allesbehalve kunnen appreciëren.

Users who are viewing this thread