Pinkpop 2025

1. Justin Timberlake
2. Muse
3. Olivia Rodrigo
4. Korn
5. Mika
6. Tate McRae
7. Mark Ambor
8. The Warning
9. Biffy Clyro
10. Alestorm

Adam Lambert en Shaboozey hadden in mijn top 10 gestaan, vooral Adam erg hoog

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
1.Muse
2.Korn
3.Weezer
4.Kid Kapichi
5.Justin Timberlake
6.Cypress Hill
7. Kaiser Chiefs
8.The Warning
9.Biffy Clyro
10. Faithless

Laatst bewerkt:
Kan me niet voorstellen dat de verkoop heel slecht gaat met dit programma. Het zal misschien niet uitverkopen, maar zo rustig als vorig jaar de eerste twee dagen zal het niet worden lijkt me? Zeker Olivia zal meer verkopen dan Calvin Harris mag ik toch aannemen?

Inmiddels zijn er 20 top 10 lijstjes ingeleverd (@hersenscheetje ik heb je top 11 zelf even terug gebracht want alles raakte door de war 😂)

1. Muse - 106 pt
  2. Korn - 100 pt
  3. Weezer - 90 pt
  4. Biffy Clyro - 86 pt
  5. Amyl and the Sniffers - 68 pt
  6. Olivia Rodrigo - 63 pt
  7. Justin Timberlake - 45 pt
  8. Soft Play - 36 pt
  9. The Last Dinner Party - 35 pt
  10. Cypress Hill - 33 pt
  11. Kaiser Chiefs - 32 pt
  12. Alestorm - 31 pt
  13. Girl in Red - 28 pt
  14. Mika - 27 pt
  15. Imminence - 26 pt
  16. Oscar & The Wolf - 22 pt
  17. Kid Kapichi - 22 pt
  18. Tate McRae - 20 pt
  19. Mark Ambor - 16 pt
  20. Hardy - 16 pt
  21. Joost - 14 pt
  22. Everything Everything - 13 pt
  23. Sticks - 13 pt
  24. DeWolff - 13 pt
  25. Inhaler - 12 pt
  26. Confidence Man - 11 pt
  27. Pommelien Thijs - 11 pt
  28. Bob Vylan - 10 pt
  29. Bad Nerves - 10 pt
  30. The Warning - 10 pt
  31. Benee - 9 pt
  32. The Boxer Rebellion - 8 pt
  33. Hiqpy - 8 pt
  34. Faithless - 8 pt
  35. Matt Hanssen - 7 pt
  36. Claude - 7 pt
  37. Warhaus - 6 pt
  38. Battlesnake - 6 pt
  39. Dean Lewis - 5 pt
  40. Elephant - 4 pt
  41. Amira Elfeky - 4 pt
  42. Omar Rudberg - 3 pt
  43. Hannah Mae - 2 pt
  44. Sifrid - 2 pt
  45. Purple Disco Machine - 1 pt
  46. Sprints - 1 pt
Nog geen punten: Almost Monday, Anouk Wolf, Benjamin Ingrosso, Jannet Livv, Krezip, Mackenzy Mackay, Nofun!, Olivia Lunny, Personal Trainer, Querbeat, Sawyer Hill, The Academic, The Royston Club

29,5% van de punten is op vrijdag, 30% op zaterdag en 40,5% op zondag

34% voor South Stage, 46% voor North Stage, 8% voor Tent Stage en 4% voor Stage 4

Blijf vooral insturen, dan werk ik het nog eens vaker bij

Kan me niet voorstellen dat de verkoop heel slecht gaat met dit programma. Het zal misschien niet uitverkopen, maar zo rustig als vorig jaar de eerste twee dagen zal het niet worden lijkt me? Zeker Olivia zal meer verkopen dan Calvin Harris mag ik toch aannemen?
Ik denk dat over zijn geheel iets drukker zal zijn dan vorig jaar. Het zal elkaar niet veel ontlopen verwacht ik. Maar goed! We gaan het meemaken!

1. The Last Dinner Party
2. KoRn
3. Girl in Red
4. Purple Disco Machine
5. The Warning
6. Muse
7. Sprints
8. Bob Vylan
9. Olivia Rodrigo
10. Weezer

Ik ben juist erg blij dat Pinkpop niet zo maar uit verkoopt, dat houd je als festival scherp. Ik wou dat de consument ook eens harder stemde in andere industrieën zoals videogames, met hun portemonnee.

Ik denk dat over zijn geheel iets drukker zal zijn dan vorig jaar. Het zal elkaar niet veel ontlopen verwacht ik. Maar goed! We gaan het meemaken!
Vorige jaar word slechter afgeschilderd dan het was voor mij gevoel? Zondag was helemaal uitverkocht maar ja vrijdag en zaterdag was het wel makkelijk lopen. Alles bij alles hadden ze dacht ik nog een best oke jaar.

Vorige jaar word slechter afgeschilderd dan het was voor mij gevoel? Zondag was helemaal uitverkocht maar ja vrijdag en zaterdag was het wel makkelijk lopen. Alles bij alles hadden ze dacht ik nog een best oke jaar.
Zo'n vrijdag en zaterdag vorig jaar kost ze tonnen. Dat hou je geen jaren vol. Pinkpop heeft gewoon 60.000 man nodig.

Vorig jaar was echt niet best! Als je de vrijdag en zaterdag bij elkaar optelt, kom je aan het aantal bezoekers wat ze per dag zouden willen hebben. Een dag verlies op een driedaag festival is niet vol te houden.

En die zondag moest uitverkopen met al die gages, dus daar is alleen winst gemaakt op consumptie.
Nu heb ik gelijk wel interesse in verhouding artiesten prijs en kaarten verkoop. Zal Pinkpop ook van te voren dagen hebben gehad dat ze wisten dit verkoopt niet uit, maar maakt minder uit want de artiesten zijn goedkoper?

Zal elke dag ongeveer zelfde budget hebben? Is bepaalde dag wat hun voorkeur heeft voor meer budget? Enzovoort enzovoort.

Maar ja ze willen tegenwoordig dus niet eens meer vertellen hoeveel kaarten ze verkopen. Dus interessant extra informatie voor fanatieke volgers komt helemaal niet meer.

Laatst bewerkt:
Nu heb ik gelijk wel interesse in verhouding artiesten prijs en kaarten verkoop. Zal Pinkpop ook van te voren dagen hebben gehad dat ze wisten dit verkoopt niet uit maar maakt minder uit want de artiesten zijn goedkoper?

Zal elke dag ongeveer zelfde budget hebben? Is bepaalde dag wat hun voorkeur heeft voor meer budget? Enzovoort enzovoort.

Maar ja ze willen tegenwoordig dus niet eens meer vertellen hoeveel kaarten ze verkopen. Dus interessant extra informatie voor fanatieke volgers komt helemaal niet meer.
Ja, zonde dat ze niet transparanter kunnen/willen zijn.

Ik ben juist erg blij dat Pinkpop niet zo maar uit verkoopt, dat houd je als festival scherp. Ik wou dat de consument ook eens harder stemde in andere industrieën zoals videogames, met hun portemonnee.
Ik snap een klein beetje wat je bedoelt, als je bijvoorbeeld sporadisch een keer niet uitverkoopt, maar uiteindelijk is een uitverkocht festival toch juist een teken dat je ook scherp bent omdat je weet wat de consument wilt en daar goed op inspeelt?

Systematisch niet uitverkopen, lijkt me voor geen enkel festival wenselijk.

• Leuk
Waarderingen: fortress_muziek
Vast ook genoeg mensen die een game van 60+ euro niet (kunnen) kopen, maar games verdienen ook genoeg aan andere dingen zoals skins en upgrades.. die blijven hun verdien modaal aanpassen, anders dan een festival. Verdienen doen ze toch wel, of het moet heel dramatisch lopen met de verkoop en niemand speelt het spel

Laatst bewerkt:
Vast ook genoeg mensen die een game van 60+ euro niet (kunnen) kopen, maar games verdienen ook genoeg aan andere dingen zoals skins en upgrades.. die blijven hun verdien modaal aanpassen, anders dan een festival. Verdienen doen ze toch wel, of het moet heel dramatisch lopen met de verkoop en niemand speelt het spel
helaas worden games nu 80 euro.

In Nederland maar vast ook in andere landen zijn we heel goed ik zeuren maar kopen doen we wel. Wil een aanpassing in een bepaalde industrie moet je stoppen met kopen of een alternatieve zoeken.

helaas worden games nu 80 euro.
Alleen als je digital only en alleen aaa games speelt. Fysiek heb je een game vaak wel voor 60 a 65 (en na een paar maandjes wachten wel voor 30 a 40), indie games voor 20 tot 40 en dat is een prikkie voor de hoeveelheid content die je tegenwoordig krijgt.

Users who are viewing this thread