Best Kept Secret 2025

Maar waarom dan?Je weet toch gewoon dondersgoed dat dit niet toegestaan is? Ze wilde met een grote mond en simpele oneliners de aandacht hebben. Dan gaan te ver en dan worden ze terecht op hun vingers getikt. Niet meer niet minder.

Het is nu niet dat Kneecap nu een complex eeuwig-durende conflict in die regio gaat oplossen. En het is niet dat je zomaar alles mag roepen omdat er ergens een enorm trieste situatie aan de gang is. Zo werkt het gewoon niet.
Ik hoop altijd maar dat mensen die de domme uitspraken van Kneecap zo moreel veroordelen, de genocide in Gaza ook zo stellig veroordelen. 🙏

Laatst bewerkt:
Maar waarom dan?Je weet toch gewoon dondersgoed dat dit niet toegestaan is? Ze wilde met een grote mond en simpele oneliners de aandacht hebben. Dan gaan te ver en dan worden ze terecht op hun vingers getikt. Niet meer niet minder.

Het is nu niet dat Kneecap nu een complex eeuwig-durende conflict in die regio gaat oplossen. En het is niet dat je zomaar alles mag roepen omdat er ergens een enorm trieste situatie aan de gang is. Zo werkt het gewoon niet.
Helemaal mee eens, was ook een kwestie van tijd dit. Ben ook geen fan van hun IRA-sympathiën.

Maar om het nou meteen te gooien op terrorisme...

Zowel Hamas en Hezbollah als de huidige regering en Zionisten in Israël zijn onderdeel van het probleem. Je moet juist de Palestijnen en Israëliërs steunen die hier afstand van willen nemen en samen willen leven. Dat had Kneecap moeten doen. Nu steunen ze de vijand van hun vijand en denken daarmee de
Palestijnen te helpen.

• Leuk
Waarderingen: Joris en valjester
Ik hoop altijd maar dat mensen die de domme uitspraken van Kneecap zo moreel veroordelen, de genocide in Gaza ook zo stellig veroordelen. 🙏
Ik kan even makkelijk de slechte daden van het huidige Israëlisch regime moreel beoordelen, ik kan de daden van Hams en Herzbollah veoordelen, ik kan eeuwen-oude anti-semitisme veroordelen, ik kan de uitspraken van Kneecap ook gewoon veroordelen als ik dat wil, daar heb ik de rest niet voor nodig.

Ik snap niet zozeer dat je maar bij een bepaald kamp moet horen en dat je dan zogenaamd alle vinkjes moet voldoen. Anders kan je nooit ergens iets van vinden, want er is altijd wel iets ergers in de wereld aan de hand dan het onderwerp waar je over praat.

Dit!!!
Zelfde discussie als 3 weken geleden ofzo. Gaap. Gaat Barry nog Swimmen?
Op basis van z'n nieuwe nummer kan 'ie beter gaan zwemmen. Wat een saaie muziek maakt die gast.

Ik ga helaas niet, maar ik zou wel benieuwd zijn naar die Black Country DJ set, vind deze set van Charlie best wel vet, gaat echt alle kanten op.
Klinkt goed! De dj-set op BKS wordt enkel door Lewis gedaan (wel vreemd dat ze het dan BCNR dj set noemen). Zijn Blue Harbour radio show geeft al een goede indicatie van wat we moeten verwachten.

Er is nog wel een verschil tussen iets wat niet toegestaan is en een ‘terror offence’.

En je laatste argument, dat Kneecap het conflict daar niet gaat oplossen, is er een in de trant van demonstreren mag, maar niet op 4 mei, niet op 5 mei, niet in de buurt van dit museum, enzovoort.

Dat zwaaien met die vlag een verkeerde manier is, eens. Maar de manier waarop Kneecap wordt aangepakt is wat mij betreft hetzelfde als dat iedereen die zich uitspreekt tegen de daden van Israël wordt weggezet als antisemiet. (Voor de duidelijkheid, zo zie ik jou niet.)

Verder: Free Palestine!

Ook interessant dat je aangeeft dat ze op hun vingers worden getikt. Alleen is dit wel precies door een regering die in principe actief meehelpt aan het faciliteren van de genocide in Gaza.

Je kan discussiëren over de vorm en dat dit fout is, prima. Dat ze Hezbollah of Hamas aanhalen is inderdaad niet slim. Maar, precies zoals markvdrheijden aangeeft, dit is geen 'terror offence'. Het voelt alsof ze als een soort zondebok worden gebruikt om mensen af te schrikken zich uit te spreken tegen wat de regering doet.

Klinkt goed! De dj-set op BKS wordt enkel door Lewis gedaan (wel vreemd dat ze het dan BCNR dj set noemen). Zijn Blue Harbour radio show geeft al een goede indicatie van wat we moeten verwachten.

BC,NR DJ sets gaan een beetje op Âme lijken op deze manier, geen idee wie je voor je neus krijgt

Ook interessant dat je aangeeft dat ze op hun vingers worden getikt. Alleen is dit wel precies door een regering die in principe actief meehelpt aan het faciliteren van de genocide in Gaza.

Je kan discussiëren over de vorm en dat dit fout is, prima. Dat ze Hezbollah of Hamas aanhalen is inderdaad niet slim. Maar, precies zoals markvdrheijden aangeeft, dit is geen 'terror offence'. Het voelt alsof ze als een soort zondebok worden gebruikt om mensen af te schrikken zich uit te spreken tegen wat de regering doet.
Ik ben het hiermee eens, zelf ook duidelijk aangegeven, maar vind discussies over de muziek van Kneecap of BKS in het algemeen wel beter voor dit forum.

• Leuk
Waarderingen: vladtheimpaler
Snel weer over BKS en muziek dan. Volgens mij nog weinig voorbij gekomen hier, maar zijn er meer mensen benieuwd naar Kabeaushé?

Mij lijkt het een erg goede live act te zijn (van de beelden op youtube), maar jammer genoeg clasht het met Nia Archives, die ik net dat tikkeltje liever wil zien (zeker als afsluiter van de dag).

• Leuk
Pfoe Kabeuashe lijkt me heel vet! Heerlijk begin van de nacht. Zeker na een rustig optreden als Eefje de Visser. Wel jammer dat het tegelijk is met The Dare en NIA Archives. Had ze het liefst alledrie gezien.

• Leuk
Dat zwaaien met die vlag een verkeerde manier is, eens. Maar de manier waarop Kneecap wordt aangepakt is wat mij betreft hetzelfde als dat iedereen die zich uitspreekt tegen de daden van Israël wordt weggezet als antisemiet.
Ben ik het dan weer niet mee eens: het zwaaien met die vlag is verboden in het VK, dus vind ik het niet raar dat hij dan voor de rechter moet komen.

Users who are viewing this thread