Pukkelpop 2025

Wat we tot nu toe weten over komende editie:

• tot nu toe al 123 namen bekend gemaakt
• vrijdag en combi tickets uitverkocht
• zaterdag tickets voor 95% verkocht
• nieuw: camping glampy
• datum: 14 t/m 17 augustus
• papieren eet & drank bonnen blijven
• opnieuw herbruikbare bekers
• dit jaar 40-jarige jubileumeditie

Als ik nog iets ben vergeten let me know.
Cristal als bier?

• Verdrietig
  • Confetti
  • Geweldig
Waarderingen: Fré7989, Mr. Y en Royke
• dit jaar 40-jarige jubileumeditie
Maar die wordt eigenlijk niet echt gevierd voor zover we nu weten, toch?

Staat niets van op de website, nergens vermeld in hun officiële communicatie, aangepast logo, etc. Ook geen merch, speciallekes voor aangekondigd. Als ze dat echt hadden gevierd, dan hadden we dat eigenlijk al wel geweten, niet?

Lijkt me nu dat ze hun jubileum wel zullen willen vieren op de 40ste editie.

Staat niets van op de website, nergens vermeld in hun officiële communicatie, aangepast logo, etc. Ook geen merch, speciallekes voor aangekondigd. Als ze dat echt hadden gevierd, dan hadden we dat eigenlijk al wel geweten, niet?

To be fair, Werchter is er ook 50 jaar en ik ben ook niet bepaald impressed door hun jubileumeditie. Behalve een vermelding op de website & dj set van 2many dj's hebben ze ook niet veel extra's in petto zo te zien.

Ze gaan het wel degelijk vieren alleen lijkt het op dit moment van niet, ik Had een aantal weken geleden ideeën gegeven aan de organisatie voor de 40-jarige jubileumeditie. Hun antwoord 👇
IMG_4084.jpeg
Edit: Dit zijn mijn ideeën die ik had doorgestuurd 👇

IMG_4117.jpeg

Laatst bewerkt:
To be fair, Werchter is er ook 50 jaar en ik ben ook niet bepaald impressed door hun jubileumeditie. Behalve een vermelding op de website & dj set van 2many dj's hebben ze ook niet veel extra's in petto zo te zien.
Nja, dat kan wel, maar die editie is wel gewoon officieel als dusdanig aangekondigd. Ze hebben een logo en huisstijl rond het jubileum, een kledinglijn (best leuk gedaan trouwens), wat merch zoals die scheurkalender, ze zetten al weken/maanden dingen uit de geschiedenis van het festival op hun socials.

Allemaal dingen die Pukkelpop niet doet. Daarom vermoed ik dat het 'verjaardagsfeestje' niet voor dit jaar zal zijn.

• Leuk
Waarderingen: Nijntje
Nja, dat kan wel, maar die editie is wel gewoon officieel als dusdanig aangekondigd. Ze hebben een logo en huisstijl rond het jubileum, een kledinglijn (best leuk gedaan trouwens), wat merch zoals die scheurkalender, ze zetten al weken/maanden dingen uit de geschiedenis van het festival op hun socials.

Allemaal dingen die Pukkelpop niet doet. Daarom vermoed ik dat het 'verjaardagsfeestje' niet voor dit jaar zal zijn.
geef het nog wat tijd en je zal wel zien, dat van een speciaal 40-jarig jubileum logo vindt ik jammer en begrijp ik niet goed waarom Pukkelpop ervoor gekozen heeft om dat niet te laten ontwerpen. In mijn 👀 is elke 10 jaar speciaal genoeg om extra in de verf te zetten en dat begint bij een jubileum logo.
Dan maar hopen dat de toegangsbandjes extra speciaal zijn terug met glitter bijvoorbeeld.

Ik vind dat ze het goed doen, wat kan het meer zijn?
Ter verduidelijking: Mijn verwachtingen voor extra animo op jubileumedities zijn zo goed als nihil hoor. Ik zie niet goed in waarom een festival, wat uiteindelijk grotendeels bestaat om geld te verdienen, extra geld zou spenderen omdat het x aantal jaar succesvol is.
Ik probeer gewoon de verwachtingen wat te temperen.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Er was vandaag nog nieuws se. Stu Bru verklapte per ongeluk dat The Beaches Main stage gingen spelen. Waarop Beaches eigenlijk zelf reageerden dat het niet geweten mocht zijn, maar ze wel uitkeken om de stage te delen met Doechii.

Alle ja, niet dat we dat nog niet doorhadden.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: davadude en Kachelle
Er was vandaag nog nieuws se. Stu Bru verklapte per ongeluk dat The Beaches Main stage gingen spelen. Waarop Beaches eigenlijk zelf reageerden dat het niet geweten mocht zijn, maar ze wel uitkeken om de stage te delen met Doechii.

Alle ja, niet dat we dat nog niet doorhadden.
De stage indeling is inmiddels heel duidelijk van de site af te lezen

De stage indeling is inmiddels heel duidelijk van de site af te lezen
Inderdaad!

Voor de liefhebbers van elektronische muziek alvast een gigantische clash op die vrijdagavond: Jamie xx (Marquee) vs Amelie Lens (Boiler) vs The Dare (Lift)...

• Leuk
Waarderingen: Kachelle
Toch vind ik Justice dan nog vreemd geplaatst, zo midden op de dag op de mainstage…
De indeling is duidelijk, maar de volgorde op de main kan nog veranderen. Zo was (denk ik?) al bekend dat Joost de mainstage ging afsluiten na A$AP. Nu staat hij nog voor IDLES geprogrammeerd. Justice gaat echt niet als vierde laatste op de main spelen in het licht.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
en waar moet ik dat dan op baseren wat de stage indeling is? Ik zie nergens staan wat mainstage is en waar het ophoudt. Zelfde voor andere stages...
Dus zo duidelijk is het ook weer niet...

• Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper
en waar moet ik dat dan op baseren wat de stage indeling is? Ik zie nergens staan wat mainstage is en waar het ophoudt. Zelfde voor andere stages...
Dus zo duidelijk is het ook weer niet...
Je kan dit baseren op de namen zelf. Main stage namen op dag 1, staan voor Jamie Xx, omdat hij de marquee zal afsluiten. En zo kan je per podium en soms ook per genre wel afleiden wie waar terecht zal komen.

Users who are viewing this thread