Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Interactie met het publiek vind ik niet echt een must voor een goed concert hoor. Zolang je maar aan de band kan zien dat ze met plezier en passie staan te spelen, en dan een paar keer iets zeggen ofzo en ik vind het snel goed. Bij KoL straalt de saaiheid er wel van af.
Maar Radiohead bijvoorbeeld doet niet veel meer interactie met het publiek dan KoL, maar dat is wel veel boeiender om naar te kijken omdat die echt op gaan in de muziek. (Kan misschien ook aan de muziek liggen hoor)
Arctic Monkeys hebben ook maar met een paar simpele dingen een veel betere live show voor elkaar gekregen.

Interactie met het publiek vind ik niet echt een must voor een goed concert hoor. Zolang je maar aan de band kan zien dat ze met plezier en passie staan te spelen, en dan een paar keer iets zeggen ofzo en ik vind het snel goed. Bij KoL straalt de saaiheid er wel van af.<br>
Maar Radiohead bijvoorbeeld doet niet veel meer interactie met het publiek dan KoL, maar dat is wel veel boeiender om naar te kijken omdat die echt op gaan in de muziek. (Kan misschien ook aan de muziek liggen hoor)<br>
Arctic Monkeys hebben ook maar met een paar simpele dingen een veel betere live show voor elkaar gekregen.

Ik denk dat een band niet moet kijken naar wel of geen interactie met het publiek, maar naar werkt dit of werkt dit niet. Als het werkt mooi door blijven gaan. Als het niet werkt moet je gaan kijken naar wat het publiek mist. Bij KoL mist men de interactie met het publiek, dan moet je daar iets aan gaan doen. Werkt dat ook niet dan ligt het aan iets anders en moet je daar naar opzoek gaan. Het draait om een goede show neerzetten of je dat nu met of zonder interactie doet maakt niet uit

Doe op z’n minst je best! ( en dat vind ik bij KoL echt NIET…) niet in muziek opzicht (radio muziek) en niet in performance opzicht… is gewoon echt een bagger band in mijn opzicht. Gewoon uitgemolken bagger, en dat weten ze zelf goed genoeg. En profiteren ze ( ik kan ze eigenlijk ook geen ongelijk geven) flink van! Gewoon makkelijk cashen en over paar jaar klapt die band, want ze kunnen elkaar eigenlijk niet uitstaan. En voor op de radio op zichzelf prima muziek .. alleen word het dan helemaal uitgeknepen en 100x gedraaid op een dag. Maar KoL ik kan er niets mee.. ik wil er niets mee .. en ik vind het zwaar slechte band. En dat is puur en alleen omdat ze er bij staat als zoutzakken.

Cashen, dat doet elke grote headliner hoor. Als het nu niet in de aard van de band ligt? Heb je liever dat ze een rolletje spelen? Ik heb liever authentiek dan fake. Het zijn echt wel goeie muzikanten, en ze weten echt wel een performance neer te zetten. Alleen lijkt dat niet zo in jouw ogen, want blijkbaar houdt het woord "performance" bij jou enkel in hoe ze erbij staan. Ik vind het best belangrijk dat de muziek ook zo goed mogelijk gebracht wordt. Okee, interactie is belangrijk, maar voor mij moeten ze vooral hunzelf zijn.

Ach, over smaak valt niet te twisten. ;)

KoL en Radiohead vallen overigens totaal niet te vergelijken. Totaal andere muziek en persoonlijkheden.

Ik lees hier nu vanalles over kol en geen interactie.
Ik kan mij vorig jaar van Blur ook niet bepaald veel interactie herinneren. En dat was toch ook een steengoed optreden (volgns iedereen dat ik toen sprak)

Rammstain = zelfde verhaal, al is dat alweer niet te vergelijken. Dat is gewoon een show apart.

Ik lees hier nu vanalles over kol en geen interactie.<br>
Ik kan mij vorig jaar van Blur ook niet bepaald veel interactie herinneren. En dat was toch ook een steengoed optreden (volgns iedereen dat ik toen sprak)

Voila. Je lust ze, of je lust ze niet. Klaar. :p

Ben het er wel mee eens dat je als headliner extra je best moet doen hoor. Tuurlijk moeten ze niet overdreven gaan faken, maar KoL moet ook snappen dat ze op een festival niet staan te spelen voor een weide vol fans, maar voor een weide vol festivalgangers. Misschien komt de helft maar voor KoL en de andere helft voor het hele weekend, voor het festival of voor het dagprogramma.

Dit kun je niet menen.
Wij stonden vrijwel vooraan en Damon maakte iedereen in het voorste vak helemaal gek met zijn energie.
Ik snap echt niet dat je dit zo hebt ervaren. Misschien stond je achteraan en heb je Country House,Boys & Girls en There's No Other Way etc. gemist?
Ook het hangen in het publiek. Heen en weer rennen. Publiek opnaaien? water over iedereen heengooien niet herinneren?

Publiek speelt weldegelijk een rol, er is volgens mij geen enkele band wiens performance niet aangetast wordt door het publiek (dan tel ik dronken roepers enzo er ook wel bij).

Grote kans dat mijn vrienden en ik bij sommige bands bij die categorie behoren ;)

Dit kun je niet menen.<br>
Wij stonden vrijwel vooraan en Damon maakte iedereen in het voorste vak helemaal gek met zijn energie.<br>
Ik snap echt niet dat je dit zo hebt ervaren. Misschien stond je achteraan en heb je Country House,Boys & Girls en There’s No Other Way etc. gemist?<br>
Ook het hangen in het publiek. Heen en weer rennen. Publiek opnaaien? water over iedereen heengooien niet herinneren?

Inderdaad. Als er vorig jaar één headliner was die het publiek wist te bespelen was het wel Damon Albarn van Blur. Ja, ook meer dan Greenday(of in ieder geval op een aanstekelijkere manier), maar dat zal niet iedereen met mij eens zijn ;)

Inderdaad. Als er vorig jaar één headliner was die het publiek wist te bespelen was het wel Damon Albarn van Blur. Ja, ook meer dan Greenday(of in ieder geval op een aanstekelijkere manier), maar dat zal niet iedereen met mij eens zijn

Juist, Die energieke manier van Damon voelde oprecht en die van Billie van Green Day voelde als iets omdat hij het elke avond maar moet doen omdat dat bij Green Day hoort. Je hoorde mij vorig jaar niet meedoen bij. Say Eeeeyoooo!!! en schreeuwen bij ´Lets go Crazy!´

Ik heb KoL een keer gezien op Pinkpop en ik vond het waardeloos. Ik kan de muziek zeker wel waarderen maar het optreden niet. Ze hadden net zo goed een bandje (of cd) op kunnen zetten. Wat ik dus wil zeggen is dat het optreden echt helemaal niks toevoegde. Ze staan als een stel zoutzakken te spelen, ze spelen wel strak maar ik heb dan liever hier en daar een foutje als dat nodig is om een leuke show neer te zetten. Je hoeft niet constant interactief te doen maar idd af en toe een verhaaltje vertellen ofzoiets is al een stuk beter. Een beetje rond kijken kan ook geen kwaad en een beetje heen en weer bewegen ook niet. Maar vooral probeer er eens van te genieten, want dat zie ik er niet aan af. Als ik een band zie genieten dan komt het bij mij ook echt aan en dat maakt het meteen een stuk leuker.

Maar vooral probeer er eens van te genieten, want dat zie ik er niet aan af. Als ik een band zie genieten dan komt het bij mij ook echt aan en dat maakt het meteen een stuk leuker.
Precies mijn gedachte :)

Maargoed, nog 'maar' 25 dagen en 22 uur voordat de eerste band begint. Door al het pinkpop nieuws krijg ik er steeds meer zin in.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=zmsTheFwLDY[/video]

Interactie of niet, hierin heb ik zoveel zin. Weinig routineus door de veel veranderende setlist. Zalig!

Ik lees van alles over interactie met het publiek en wat ze dan wel of wat niet op het podium moeten doen maar daar gaat het volgens mij helemaal niet over. Het gaat erom wat je als band uitstraalt op het podium sommige bands zijn krachtig of energiek of juist lollig (allemaal over het algemeen positieve dingen) maar als je als band saaiheid uitstraalt dan doe je iets fout. En natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die niet van energieke optredens houden maar iets wat voor de meesten als saai gezien word leuk vinden. En als je dan tussen allemaal mensen staat die dat leuk vinden zal de sfeer erg goed zijn maar op een festival is dat niet zo.

Die set van KoL op RaR is wel retestrak gespeeld. Ze zien er ook uit alsof ze er meer plezier in hebben, dus het lijkt me wel een verbetering t.o.v. vorig jaar. Niet dat ik toch heen ga. Mgmt heeft een te toffe plaat gemaakt afgelopen jaar om ze te missen op Werchter ;)

Die set van KoL op RaR is wel retestrak gespeeld. Ze zien er ook uit alsof ze er meer plezier in hebben, dus het lijkt me wel een verbetering t.o.v. vorig jaar. Niet dat ik toch heen ga. Mgmt heeft een te toffe plaat gemaakt afgelopen jaar om ze te missen op Werchter
icon_wink.gif

MGMT lijkt me ook super leuk ! zeker wel iets wat ik ook ga bekijken... ik krijg er na pinkpop zo op TV te zien enzo toch weer gruwelijk veel zin in!

Ja zeg. Tof dat 3voor12 die streams uitzond. Weet iemand toevallig of ze dat ook met Best Kept Secret gaan doen? Ik kan me herinneren dat van vorig jaar wel enkele optredens via 3voor12 op youtube terechtkwamen, maar ik hoop dat ze weer streamen. Ik kan er tot mijn grote spijt niet bij zijn :(

Nu ik ongeveer alle acts ken, kan ik besluiten dat dit naar mijn mening de beste & slechtste groepen op de line-up zijn :) zeg maar wat je er zelf over denkt !

Beste :
The Opposites
SBTRKT
London Grammar
Rudimental
Foster the People
Imagine Dragons
Bastille
Damon Albarn
Chase & Status
The Black Keys
Artic Monkeys