Album releases 2025

• Onderwerp starter Onderwerp starter Brian
  • Startdatum Startdatum
- Otala
- Joost
- Dorpsstraat 3
- Trupa Trupa
- Maruja
- Motorpsycho
- Porridge Radio
- Tim Hecker
- The Limiñanas
- Chalk
- The Murder Capital
- Maud the Moth
- Sam Fender
- Abdomen
- The Reverend Peyton's Big Damn Band

• Leuk
Waarderingen: MarkD
Naast de velen die hier al genoemd zijn staan ook Tate McRae en Provinz op mijn lijstje.

Nu bezig met The Murder Capital, die bevalt me een stuk beter dan hoe ik ze soms live zie. De laatste keer als voorprogramma van Nick Cave waren ze dan wel weer lekker bezig. Krijg een beetje hit or mis gevoel bij deze band. Plaat is iig weer meer dan een dikke prima.

Sam Fender mee begonnen vandaag. Wat een inspiratieloze plaat is dat he. Ik kreeg zo ongeveer om de halve minuut de neiging om "I was far too scared to hit him, but I will hit him in a heartbeat now" te zingen, tot ik me realiseerde dat ik niet naar Seventeen Going Under aan het luisteren was. Nee, verdwijnt niet in mijn lijstje.

Ja Sam Fender is het niet voor mij. Het klinkt echt allemaal hetzelfde en ik mis er echt pit in. Een nummer als “the Kitchen” of “Howdon Aldi Death Queue” zou zo’n plaat al veel meer doen. Mij is ie helaas een beetje verloren.

Ik vind die van Sam Fender net prachtig. De singles vond ik oké, 'People Watching' zelfs een instant classic, maar de rest van het album doet zeker niet onder. Vanaf 'Crumbling Empire' begeestert het album me echt, leuke afwisseling en absoluut niet alles hetzelfde. Maar goed dat smaken verschillen, dat maakt het voor mij makkelijker om op Werchter vooraan te staan hihi 😍

• Leuk
Waarderingen: Tinus101 en mees

Het ging over Randy Timmers, maar Gijsbert kan er ook wat van he. Wat een gebakken lucht. Hoezo nemen recensenten zich niet meer de tijd om een volwaardige review te tikken? Zowel bij OOR, 3VOOR12 als Volskrant zijn ze zo mega kort dat ik nog altijd geen idee heb wat te verwachten. Neem een voorbeed aan Indiestyle of zelfs Dansende Beren, die veel diepgaander schrijven.

Erg blij met het album van Sam Fender! Zitten wel weer erg mooie nummers tussen en zin in de show in AFAS Live nu :)

Geinig dat de meningen en recensies zo verdeeld zijn. Snap de kritiek wel, maar zelf wel fan van z’n sound.

Verder nieuwe EP van Joey Bada$$ die erg sterk is. Single van Fontaines D.C. ook goed.

• Leuk
Waarderingen: simonbolivar en Novis95
Hmm, geen Dansende Beren fan hoor. Heel veel woorden gebruiken, die uiteindelijk gewoon dezelfde betekenis hebben. Zoals bij die laatste van Pothamus. Lange lap tekst van Bryan met de ene na de andere krachtterm en dan aankomen met 3,5 ster :unsure:.

Die korte reviews bij de bekende bladen zijn wel nog een pak erger. Lijkt vaak puur bedoeld voor de liefhebber, die al helemaal thuis is in het betreffende werk.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo
Degelijk album van Fender, zij het een beetje braaf en onorigineel met momenten. Ik denk dat het uiteindelijk niet echt gemaakt is voor mij. TV Dinner wel erg fijn, al is de weg daarnaartoe echt een opgave. Het titelnummer is tenenkrullend kabbelend.

Kijk nog altijd uit naar zijn show in Werchter, daar zal hij zich echt wel willen smijten, al hoop ik dat hij deze nieuwe nummers zoveel mogelijk achterwege laat.

• Leuk
Waarderingen: elo
Hmm, geen Dansende Beren fan hoor. Heel veel woorden gebruiken, die uiteindelijk gewoon dezelfde betekenis hebben. Zoals bij die laatste van Pothamus. Lange lap tekst van Bryan met de ene na de andere krachtterm en dan aankomen met 3,5 ster :unsure:.

Die korte reviews bij de bekende bladen zijn wel nog een pak erger. Lijkt vaak puur bedoeld voor de liefhebber, die al helemaal thuis is in het betreffende werk.
Ah ja eens met alles hoor. Te lang en wollig word je ook niet vrolijk van. Zelf maar een gulden middenweg opzoeken dan? Festileaks Reviews FC.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Iemand de nieuwe Murder Capital al gedraaid? Op eerste gehoor best een aardig album, maar dit gaat meer tijd nodig hebben.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Iemand de nieuwe Murder Capital al gedraaid? Op eerste gehoor best een aardig album, maar dit gaat meer tijd nodig hebben.
Mee eens, beter dan verwacht ook, maar vind het met vlagen ook heel geforceerd klinken. Het heeft zeker z'n momenten vond ik, wordt richting het einde wat gelaagder en duidelijker imo.

Tate's album is oké. Heb tickets voor haar, maar zal echt van het showelement moeten komen ook. Joost zijn album is wel los knallen, vind het beter dan zijn vorige (al blijft Albino mijn all-time favourite van hem!)

• Leuk
Waarderingen: Dante
Nieuwe the Murder Capital klinkt lekker. Een stuk volwassener ook dan het vorige album ook. Vond ze als voorprogramma van Nick Cave ook al lekker klinken. OOR had trouwens ook een niet al te positieve recensie over dit album.

Nieuwe album van Sam Fender klinkt op zich Ok en ben best fan van zijn eerste werk, maar als je het zo achter elkaar luistert is het wel wat braaf en veel van hetzelfde.

Ik moet er ook nog inkomen. Ben wel erg fan van Gigi's Recovery en dan is dit toch beetje ander geluid.

Buiten mijn reactie op bovenstaande om:
Sam Fender wel in mijn straatje. Ik vind het meer van hetzelfde en daar kan ik mee leven want ik vind hetzelfde, in dit geval, leuk.

Users who are viewing this thread