Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2025

Milolaathetlukken is nog wel een grappige boeking. Beetje Gotu Jim vibes van een gast die nog op de Herman Brood zit. Dat kinderen Yes-R nog willen zien verbaast mij wel eerlijk gezegd.
Ook onderdeel van Baby Boys, die weer onder Burning Fik vallen (Faberyayo + Abel).

Mensa had een tijd geleden een behoorlijke hit met Hoe Dan? Dikke Baap heeft volgens mij o.a. geproduced voor Joost.

Op 27 september opent Neushoorn opnieuw de poorten voor Into The Void, waar zware riffs en donkere sferen samenkomen. Dit jaar staan veertien bands klaar om het publiek mee te nemen op een reis door het universum van Doom, Stoner en Sludge.
🔸
DOOL keert terug naar Leeuwarden na een zo goed als uitverkochte clubtour. Met hun melancholische, gelaagde sound en meeslepende optredens weten ze keer op keer een diepe indruk achter te laten.
🔸
The Vintage Caravan brengt hun kenmerkende mix van classic rock en heavy psych terug naar Into The Void. De energie van deze IJslandse band zorgt altijd voor een feest.
🔸
Temple Fang presenteert nieuw werk. Bekend om hun hypnotiserende composities, sleurt de band je mee in een intense muzikale trip.
🔸
Psychonaut en Hippotraktor bewijzen dat België een broedplaats is voor zware, progressieve muziek. Beide bands combineren krachtige riffs met diepgaande dynamiek en atmosferische elementen.
🔸
Gott, de reïncaratie The Devil’s Blood, mixt occulte rock en intense, bezwerende melodieën.
🔸
Lowen, een naam om in de gaten te houden, komt over vanuit de UK en brengt een combinatie van doom en atmosferische klanken.
Daarnaast maken HAUNTED, An Evening With Knives, Ggu:ll, Sons of Arrakis, Earth Ship, Mr. Bison en Motorowl de line-up compleet.

Scherm­afbeelding 2025-02-13 om 12.04.11.png

• Geweldig
  • On fire
Waarderingen: Jamel en Joslittel
Is er geen topic voor Dynamo? Nou, dan zet ik het hier maar , staat ook in hardrock en metal chat. Killswitch Engage is blijkbaar de laatste headliner voor Dynamo Metal Fest

Is er geen topic voor Dynamo? Nou, dan zet ik het hier maar , staat ook in hardrock en metal chat. Killswitch Engage is blijkbaar de laatste headliner voor Dynamo Metal Fest
Niet genoeg discussie voor een regulier topic. Merci voor het delen! Had wel net iets groters verwacht of misschien wel op gehoopt, maar op zich een redelijke naam.

Hoezo 'zou' trouwens en waar komt dit eigenlijk vandaan?

• Leuk
Waarderingen: won666
Niet genoeg discussie voor een regulier topic. Merci voor het delen! Had wel net iets groters verwacht of misschien wel op gehoopt, maar op zich een redelijke naam.

Hoezo 'zou' trouwens en waar komt dit eigenlijk vandaan?
Een affiche die ik zag op Facebook

Bijlagen

• Screenshot_20250213-231340.png
    Screenshot_20250213-231340.png
    282 KB · Weergaven: 47
Once In A Blue Moon festival hint erop dat ze komende zomer terugkeren. Laatste editie was voor corona, in 2019. Ben benieuwd!

Midsummer Prog: Neal Morse

Prog fans, get ready!
🤩
Neal Morse & Friends are coming to Midsummer Prog ’25! As one of the leading artists in the prog world, Neal is set to deliver a one-of-a-kind performance.
🎸
✨

But that’s not all… He’s bringing some special guests with him! Who will be joining him on stage? We’ll reveal that very soon!
🤫
🔥

Expect an unique show filled with incredible musicians and a diverse selection of songs
🎶
🎤

Stay tuned!
👀
& get your
🎫
now!
ps. 2 more names left to complete 2025's line up

480323237_932645505696629_4991775993368089251_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
De eerste 40 voor Left Of The Dial:

Big Red (UK) / Bruise Control (UK) / Clara Mann (UK) / DBA! (UK) / DUG (US/IRE) / eat-girls (FR) / Eterna (UK) / FOSSICK (UK) / Fuzz Lightyear (UK) / Green Gardens (UK) / Honest Work (UK) / Laundromat Chicks (AUT) / Lila Tristram (UK) / Lintworm (BE) / MAGDA (UK) / Mên An Tol (UK) / Midding (UK) / Modern Woman (UK) / Moja (JP) / Mumble Tide (UK) / naya mö (FR) / October and The Eyes (NZ/UK) / Oliver Wilde (UK) / Public Circuit (US) / RABBITFOOT (UK) / Ryder The Eagle (FR/MEX) / semiwestern (US) / Shaking Hand (UK) / SILVERWINGKILLER (UK) / SOAPBOX (SCO) / Th Da Freak (FR) / The Empty Threats (AUS) / The Family Men (SE) / The New Cut (UK) / THE NONE (UK) / The Sick Man of Europe (UK) / Van Zon (UK) / Vieira and The Silvers (UK) / Y (UK) / YAANG (UK).

Bruise Control op herhaling. Wordt weer veel luisterwerk, maar ik verheug me nu al op Fuzz Lightyear, SOAPBOX, The New Cut en YAANG.

ProgPower heeft The Dear Hunter aangekondigd. Prima aankondiging.

Kleine wijziging bij Transition Festival.
In verband met een medische ingreep kan Dave Holland helaas niet optreden tijdens Transition Festival 2025. We hebben een waardige vervanger gevonden: drummer Jeff Ballard vult de lege plek naast gitarist Lionel Loueke! Jeff Ballard is een van de meest veelzijdige en stijlvolle jazzdrummers van het moment, en speelde eerder met grootheden als Chick Corea en Pat Metheny. Ballard en Loueke werken al langere tijd samen in verschillende projecten sinds Loueke in 2014 zijn opwachting maakte op een album van het Jeff Ballard Trio. De vorm van jazzduo zit deze heren als gegoten, en het directe samenspel tussen drums en gitaar zorgt ongetwijfeld voor een zeer avontuurlijk concert!

Aankondiging voor Brainstorm Festival. Zij voegen zich bij headliner Fabio Lione's Dawn Of Victory.
Both InnerWish and Iotunn are confirmed for Brainstorm Festival 2025! Both bands recently released amazing albums, and we are pleased to have both of them playing the event. This is a 'must see' for all you lovers of metal!

Heavy Metal Maniacs Festival met de eerste namen.
Op vrijdag 5 en zaterdag 6 september zullen 8 fantastische metal acts het podium van P60 betreden. Alles staat in het teken van de New Wave Of British Heavy Metal Bands! De acts die nu definitief bevestigd zijn, zijn: Tröjan, Raven & Rhabstallion. Binnenkort meer!

Holland International Blues Festival met de laatste namen.
Dit jaar verwelkomen we ook Margo Price, Robert Finley, Hans La Faille Plays C+B, JD Clayton, The Heavy Heavy, Jesper Lindell en Jerron Paxton op het festival.

Hiermee is de line-up voor de komende editie compleet! Het volledige programma, verdeeld over twee podia, ziet er zo uit.
Vrijdag 20 juni: Bonnie Raitt, The Robert Cray Band, Margo Price, Robert Finley, Hans La Faille plays C+B, Pokey LaFarge, Jenny Don’t And The Spurs, Early James, Dawn Brothers, JD Clayton
Zaterdag 21 juni: Kaleo, Seasick Steve, Melissa Etheridge, D.K. Harrell, Leif De Leeuw Band, Tami Neilson, The Heavy Heavy, Jesper Lindell, Connor Selby, Jerron Paxton

Ik Zie U Graag voegt wat namen toe.

Valkhof Festival moet nog met de eerste namen komen, maar Gustaf heeft zichzelf alvast aangekondigd voor 17 juli.

Baroeg Open Air met vier nieuwe namen.
🔴 State Power (NL hardcore)
🔴 Rudeboy plays Urban Dance Squad ft. DJ DNA (NL crossover/raprock)
🔴 Vengeance (NL hardrock)
🔴 Ghost in the Machine(NL industrial techno/acid)

Rhythm and Blues Night voegt de laatste namen toe.
  • Blind Boys of Alabama
  • Fantastic Negrito
  • Michelle David & the True-Tones
  • Miranda & the Beat
  • Marlon Pichel
  • Quinn Sullivan
  • Five Dollar Shake
  • Jeremie Albino
  • The Zac Schulze Gang
  • Dan Owen

Dit is de complete line-up van Rhythm & Blues Night 2025:

LAURENCE JONES | TOMMY CASTRO & THE PAINKILLERS | ROBERT JON & THE WRECK | BLIND BOYS OF ALABAMA | FANTASTIC NEGRITO | CURTIS SALGADO | GA-20 | MICHELLE DAVID & THE TRUE-TONES | ROB HERON & THE TEA PAD ORCHESTRA | MIRANDA & THE BEAT | MARLON PICHEL | QUINN SULLIVAN | LES GREENE & THE SWAYZEES | THE ZAC SCHULZE GANG | PM WARSON | JEREMIE ALBINO | JO HARMAN & COMPANY | FIVE DOLLAR SHAKE | DEAN OWENS & THE SINNERS | DAN OWEN

Left of the Dial kondigt de eerste veertig namen aan.
THE FEB 40
Heb je zin in dromerige Britse bedroom pop? Of heb je liever de rauwe energie van een Japans alt-rave duo? Of je nou van indie pop of indie rock houdt, of van metal, wave, country of psych, we hebben het allemaal voor je. Tussen de Feb 40 zitten zelfs zij- of nieuwe projecten van bar italia, Saloon Dion en Bloc Party. Maar genoeg gepraat, ga nu meteen naar je favoriete muziekplatform en maak eindelijk kennis met de Feb 40:

Big Red (UK) / Bruise Control (UK) / Clara Mann (UK) / DBA! (UK) / DUG (US/IRE) / eat-girls (FR) / Eterna (UK) / FOSSICK (UK) / Fuzz Lightyear (UK) / Green Gardens (UK) / Honest Work (UK) / Laundromat Chicks (AUT) / Lila Tristram (UK) / Lintworm (BE) / MAGDA (UK) / Mên An Tol (UK) / Midding (UK) / Modern Woman (UK) / Moja (JP) / Mumble Tide (UK) / naya mö (FR) / October and The Eyes (NZ/UK) / Oliver Wilde (UK) / Public Circuit (US) / RABBITFOOT (UK) / Ryder The Eagle (FR/MEX) / semiwestern (US) / Shaking Hand (UK) / SILVERWINGKILLER (UK) / SOAPBOX (SCO) / Th Da Freak (FR) / The Empty Threats (AUS) / The Family Men (SE) / The New Cut (UK) / THE NONE (UK) / The Sick Man of Europe (UK) / Van Zon (UK) / Vieira and The Silvers (UK) / Y (UK) / YAANG (UK)

ER KOMT NOG VEEL MEER
Waarschijnlijk ben je voorlopig wel even zoet met deze Feb 40, maar we zijn nog lang niet klaar. De komende maanden gaan we nog eens zo’n kleine 100 artiesten aan de line-up toevoegen. Dat kan natuurlijk wat overweldigend worden, maar geen zorgen, we zijn nu al aan het verzinnen hoe we dat zo overzichtelijk mogelijk aan jullie kunnen presenteren.

Laat oktober maar komen!

De eerste 40 voor Left Of The Dial:

Big Red (UK) / Bruise Control (UK) / Clara Mann (UK) / DBA! (UK) / DUG (US/IRE) / eat-girls (FR) / Eterna (UK) / FOSSICK (UK) / Fuzz Lightyear (UK) / Green Gardens (UK) / Honest Work (UK) / Laundromat Chicks (AUT) / Lila Tristram (UK) / Lintworm (BE) / MAGDA (UK) / Mên An Tol (UK) / Midding (UK) / Modern Woman (UK) / Moja (JP) / Mumble Tide (UK) / naya mö (FR) / October and The Eyes (NZ/UK) / Oliver Wilde (UK) / Public Circuit (US) / RABBITFOOT (UK) / Ryder The Eagle (FR/MEX) / semiwestern (US) / Shaking Hand (UK) / SILVERWINGKILLER (UK) / SOAPBOX (SCO) / Th Da Freak (FR) / The Empty Threats (AUS) / The Family Men (SE) / The New Cut (UK) / THE NONE (UK) / The Sick Man of Europe (UK) / Van Zon (UK) / Vieira and The Silvers (UK) / Y (UK) / YAANG (UK).

Bruise Control op herhaling. Wordt weer veel luisterwerk, maar ik verheug me nu al op Fuzz Lightyear, SOAPBOX, The New Cut en YAANG.
Overigens ook een heel mooi en eerlijk statement over Bruise Control gisteren. Knap de hand in eigen boezem gestoken over de matige communicatie rondom die annulering vorig jaar. De show die Bruise Control wel speelde was een van mijn favoriete shows van het festival.

Verder ken ik op het eerste gezicht alleen Van Zon en die zijn top. Genoeg te luisteren dus!

• Leuk
Waarderingen: Lion en DeBaars
Once In A Blue Moon festival hint erop dat ze komende zomer terugkeren. Laatste editie was voor corona, in 2019. Ben benieuwd!

Very soon news volgens social media. De nieuwe locatie is in ieder geval in Den Haag (vorige twee edities waren in het Amsterdame Bos)

New city, same magic. More information coming very, very soon. Stay tuned
🌘

Spoorpark Live heeft Ilse Delange en Marc Broussard toegevoegd. Daarmee komt de line-up momenteel op het volgende uit.
1740422066532.png

Fajtfest is er weer.
1740422091331.png

Vind het nog steeds te vroeg voor een 2026-topic (1 april?) dus doe het hier. Afterslag in Apeldoorn wordt volgend jaar op 18 januari gehouden.

Midsummer Prog heeft de dagindeling bekendgemaakt. Ik denk eigenlijk dat dit niet veel beter kon voor mij, die zaterdag is top! Ook is trouwens de eerste 'vriend' bij Neal Morse aangekondigd: Roine Stolt).
1740422174345.png1740422179547.png

• Leuk
Waarderingen: johanra en Joslittel
Midsummer Prog heeft de dagindeling bekendgemaakt. Ik denk eigenlijk dat dit niet veel beter kon voor mij, die zaterdag is top! Ook is trouwens de eerste 'vriend' bij Neal Morse aangekondigd: Roine Stolt).
Bekijk bijlage 13015Bekijk bijlage 13016

Het zou voor mij hoe dan ook de dag van AHF worden maar zo is t wel heel tof zeg. Lekkere zaterdag zo en zondagavond dan nog even naar Tindersticks

• Leuk
Waarderingen: johanra en wenteldave

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread