Pukkelpop 2025

Vorig jaar was de zondag niet populair ondanks QotSA, the Offspring en Electric Callboy. Dus ik vraag mij af of de zondag nu wel snel gaat
Laat dat nog maar wat sudderen tot daar nog wat meer namen voor bekend zijn. Is de dag waar ik eventueel wel wil bij zijn.

Deze line-up middelmaat noemen kan ik niet snappen. Helemaal als je de uitleg van Festibob leest alleen al over de vrijdag.

De vrijdag is uiteraard goed, maar Pommelien Thijs kan ik op Werchter nog gaan zien. Michael Kiwanuka was top vorig jaar op Werchter en ik verwacht dat we die nog wel eens in Werchter kunnen zien. Idem voor The Last Dinner Party. Queens of the Stone Age is uiteraard wel een topnaam, die uiteraard ook op de jubileumeditie van RW had mogen komen.

Ik ben niet anti-Pukkelpop of zo, maar als je zo vlug uitverkoopt met dergelijke namen dan is er meer aan de hand. Werchter is niet alleen een lokaal gebeuren voor mij, maar bovenal het festival waar de grote namen steeds naartoe kwamen.

En ja, er zijn altijd wel namen die Pukkelpop wél heeft en RW niet. Chappel Roan oa maar ik had ook wel eens een Billie Eilish willen zien, e.a.

Chokri en zijn team hebben een mooi festival neergezet, maar voor mij persoonlijk zijn er meer grote namen nodig om me te overtuigen een ticket te kopen.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
De lineup is (nu al!) sterk en dat wordt beloond. Meer dan dat is er niet aan de hand.
We moeten het inderdaad niet groter maken dan het is. Je voelde al van kilometers ver aankomen dat het ook dit jaar wel eens hard kon gaan. Waarom dan de kat uit de boom kijken als je er eigenlijk graag bij wil zijn? Ik begrijp niet dat die mensen zich dan in snelheid laten pakken vandaag.

• Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit
Los van Chappell, maar die vrijdag is in de breedte toch echt by a landslide de dikst bezette dag. Kiwanuka, Jamie xx, Vampire Weekend, Oscar & The Wolf.. Das qua namen een Werchter-dag waardig ofzo.

• Leuk
Waarderingen: elo, mattman en Chiel
Los van Chappell, maar die vrijdag is in de breedte toch echt by a landslide de dikst bezette dag. Kiwanuka, Jamie xx, Vampire Weekend, Oscar & The Wolf.. Das qua namen een Werchter-dag waardig ofzo.
En een hele goede Werchter dag by that.

Overtreft ook Werchter vind ik. Alhoewel Werchter op de zondag ook 3 giga toppers heeft staan binnen hun genre.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik wil maar zeggen met die fomo… Pukkelpop heeft wel al vaker een geweldige line up gehad. En toen verkocht het nog niet uit. Nu leeft er echt iets. Het Limburg-gevoel zal daar zeker een onderdeel van zijn.
Maar het is toch iets dat leeft. Objectief vond ik vorig jaar straffer. Voor een afsluitende Joost sta ik niet te springen. Maar niemand die het wil missen. Fomo dus.

Heeft er iemand een plek op de weide waar de mainstage tijdens het optreden van Joost absoluut niet te horen is?

Ik schaam me als Nederlander diep dat wij Joost hebben voortgebracht en België er ook nog mee lastig vallen, sorry.
Boiler is ideaal om de incidentele diarree van het hoofdpodium te vermijden.

• Leuk
Waarderingen: davadude
Heeft er iemand een plek op de weide waar de mainstage tijdens het optreden van Joost absoluut niet te horen is?

Ik schaam me als Nederlander diep dat wij Joost hebben voortgebracht en België er ook nog mee lastig vallen, sorry.
Hebben eens op het gemakje gaan eten in de Food Wood. Hoorde je in de hele verre achtergrond helaas toch nog Macklemore.
Soit, Food Wood ook wel een winner.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread