Pukkelpop 2025

Volgens mij was dit het artikel waardoor we ervan uitgaan dat hij afsluit.
En dan gaat het gewoon het hoofdpodium zijn. In de dancehall kan gewoonweg niet qua populariteit.

Combiticket is binnen. Aftellen nu
Tja, met met het oog op de nieuwe maandloon pas volgende week - en een heel dure februari - gaat dit het 'm dus niet worden. Stiekem hoopte ik op toch nog een weekje de tijd voor die tickets.

Heel jammer wel.
Je kan toch in 3 schijven betalen? Dat is 94 euro per keer als ik goed reken.

pluspunten van pukkelpop:
t eten in de foodwood
veel tenten, dus altijd wel iets te bekijken wat je leuk vind
relaxte sfeer
minder druk bij de podia dan op werchter
prima line up, in ieder genre wel iets voor iedereen
en de relatief goedkope kaarten, want je hebt toch wel 4 volledige dagen

plus t feit dat er best wel wat mensen zijn die in pukkelpop een alternatief zien voor t snel uitverkochte lowlands

maakt dat dit alles bij elkaar er voor zorgt dat Pukkelpop snel uitverkocht is.

Laatst bewerkt:
Lang getwijfeld om tickets te kopen maar gezien de huidige situatie (jong zoontje, verbouwingen in huis...) toch gepast.
Wat zot om te zien dat het zo snel uitverkocht is, het is echter wel dik terecht!

• Leuk
Waarderingen: davadude en pop-lover
Ik kreeg via privé bericht de vraag om de Clashfinder publiek open te zetten voor bewerking.
Eerder was ik niet geneigd dit te doen omdat in principe dan iedereen in de wilde weg kan editen.
Steevast heb ik bij nieuwe namen binnen de 6 uur aanpassingen gedaan.

Vinden meerdere het nodig om openbaar te editen?

Beetje late reactie, maar niet openbaar maken. Jij steekt er tijd in om meerdere clashfinders (ook RW dacht ik?) te maken, dan moet niet elke random persoon het op de schop kunnen gooien…

Maar is het je gelukt om tickets te halen? Dacht dat dat bedoeld werd?

Eerst en vooral: combi op tijd gekocht, ondanks wat strubbelingen om 10h.

Dat PKP zo snel uitverkoopt omwille van de line up en niets meer, is de waarheid in mijn ogen geweld aan doen. Het is een goeie lineup met een mix voor (oh cliché) jong en oud, dat zeker.

Waar het festival zelf echter een plus is tov anderen:

• Buiten de headliners 5 min vroeger komen en je staat in het voorste vak.
  • Geen rode kruisen. Als je een show wil zien, kan je hem zien.
  • 65k vs 90k volk bvb op RW.
  • Op je gemakje iets eten in de food wood.
  • Beer Shack voor de oudere jongeren. PKP café als het nog wat rustiger mag.
  • Dingen als WK Karaoke in de Erena (was enorm lachen).
  • 2 avondfeestjes: eentje in de Boiler en eentje in de Club voor de alternatievere feestvierder.
  • De start dag met de Belgen.
  • Tussendoor even los gaan in de Backyard, Boiler of Booth al naargelang je smaak.
  • Camping letterlijk aan de overkant van de straat.
  • Nergens stress of arrogante festivalgangers.
  • Wel line up gerelateerd: De breedte van programmeren: deze all round muziekliefhebber passeert in elke tent wel eens.
  • Hype groepen programmeren als ze nog geen hype zijn of het net geworden zijn.
Niet iedereen is zo, maar ik zou blind een kaart kopen, ook al ken ik de lineup nog niet. Maakt gewoon deel uit van de zomer. En de tijd dat daar een Metallica/Foo Fighters of zo moet bij zijn, is al lang gepasseerd. Het is meer dan de muziek alleen. Het helpt idd als je van deze kanten bent, want je komt ook gewoon veel bekend volk tegen.

Grappig dat hier mensen zeggen dst de vrijdag niet heel speciaal is. Ik zelf ben pas een keer eerder een dag naar Pukkelpop geweest en het is ook een flink stuk rijden voor mij.

Nu ga ik de vrijdag. En ik snap waarom dit meteen weg is.

Chappel Roan- die verkoopt inmiddels met gemak de ziggo dome uit twee keer

Oscar And The Wolf & België - spreekt voor zich

Daaronder heb je nog namen zoals Vampire Weekend, The Kooks , Jamie XX en Michael.

Ook top techno namen met Amelie Lens en I Jate Models.

Her is gewoon een abnormaal goede dag in mijn ogen en veel mensen die ik ken waren te laat en hebben naast een ticket gevist voor de vrijdag.

Gekeken naar de line ups van festivals binnen de Benelux dit jaar is de Pukkelpop vrijdag qua verfrissing en in breedte programmering nu al de beste . Maar goed dat is natuurlijk ook maar een mening….
Die vrijdag is idd echt ongelooflijk sterk!
Er is zelfs te veel goeds om op één dag te kunnen zien vrees ik.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Op vrijdag kijk ik uit naar Chapell Roan en Chase and Status.
Ook I hate models en Amelie Lens staan bovenaan mijn lijstje.
Vrees dus dat er te veel clash zal zijn en er moeilijke keuzes gemaakt moeten worden.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Het gaat misschien inderdaad sneller met de verkoop doordat Nederlanders zoals wij Lowlands wat zat zijn. (O.a. al jaren een matige lineup, teveel bezoekers voor het terrein - de Bravo is niet meer te doen)

De afgelopen jaren heeft Pukkelpop in precies hetzelfde weekend wel gewoon een mooie lineup, dus nu hebben we viptickets voor het hele weekend gekocht om soms toch ook even wat rustiger te kunnen zitten.

Excuus dat wij het voor jullie sneller uitverkopen maar wij kijken er echt enorm naar uit om Pukkelpop mee te maken!!

Overtreft ook Werchter vind ik. Alhoewel Werchter op de zondag ook 3 giga toppers heeft staan binnen hun genre.
Als Werchterganger zou ik die Werchter zondag maar al te graag inruilen voor de vrijdag van Pukkelpop

Maar de Werchter donderdag blijft toch de strafste festivaldag in België imo.

Hoi! Heeft iemand ervaring met het dagwissel systeem? Duurt dit bijvoorbeeld een aantal dagen of ontvang je direct het ticket voor de andere dag? Grote twijfels tussen de zaterdag en zondag hier, maar bang dat deze snel uitverkopen...

Het gaat misschien inderdaad sneller met de verkoop doordat Nederlanders zoals wij Lowlands wat zat zijn. (O.a. al jaren een matige lineup, teveel bezoekers voor het terrein - de Bravo is niet meer te doen)

De afgelopen jaren heeft Pukkelpop in precies hetzelfde weekend wel gewoon een mooie lineup, dus nu hebben we viptickets voor het hele weekend gekocht om soms toch ook even wat rustiger te kunnen zitten.

Excuus dat wij het voor jullie sneller uitverkopen maar wij kijken er echt enorm naar uit om Pukkelpop mee te maken!!
Heb toch begrepen dat het % Nederlanders eerder verwaarloosbaar is. Het Limburg gevoel, zoals hier eerder vernoemd, is dan weer zeker waar.

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Toch veel NL Limburgers die PkP verkiezen boven de NL festivals hoor. En terecht. Zal ook wel bij het Limbourgeouis gevoel horen dan.
Blijkbaar uit cijfers hoor ik via via dat het echt niet het verschil heeft gemaakt. Wel dat het aantal % Limburgers elk jaar serieus blijft stijgen.
Beetje zoals Graspop, dat is ook 60% provincie Antwerpen.

Blijkbaar uit cijfers hoor ik via via dat het echt niet het verschil heeft gemaakt. Wel dat het aantal % Limburgers elk jaar serieus blijft stijgen.
Beetje zoals Graspop, dat is ook 60% provincie Antwerpen.
Interessant. Benieuwd hoe die stijging is bij de grensgemeenten, zoals Lanaken, Riemst en Maasmechelen.

Ik kan me van vorig jaar toch ook geen 5 Nederlanders herinneren. Als er meer zouden zijn, valt het iig niet echt op.

• Haha
Waarderingen: wess
Ik kan me van vorig jaar toch ook geen 5 Nederlanders herinneren. Als er meer zouden zijn, valt het iig niet echt op.
Hoor je het verschil tussen mensen van Geleen/Stein/Maastricht/Valkenburg en Maasmechelen/Genk/Maaseik/Lanaken?

Users who are viewing this thread