Pukkelpop 2025

Lijkt mij dat Pukkelpop zijn moment de gloire heeft gehad, dit kunnen ze nu even laten sudderen.
Ik denk dat ze Werchter in orde gaan brengen.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Nou, het zijn zeker niet de mensen uit Groot-Brittannië die ervoor zorgen dat het uitverkocht raakt, gelukkig. Afgezien van de mensen die ik ken en die al jaren komen, ben ik op Pukkelpop 2024 geen enkele persoon uit Groot-Brittannië tegengekomen. Ik ben blij dat Pukkelpop geen festival is dat populair is geworden bij Britten, zoals Primavera Sound in Barcelona.🙂
Als ik aan Britten op Pukkelpop denk, denk ik aan dit zootje:

Ik haatte die idioten hartsgrondig na het zien van hun "filmpje".
Ze hebben helemaal niets begrepen van Pukkelpop, komen een dag te laat, hebben een te kleine tent besteld en doen niets buiten wat in een VIP rondhangen en zichzelf lam zuipen.
Ik mag hopen dat niet alle Britten zo zijn :)

Ze hebben helemaal niets begrepen van Pukkelpop, komen een dag te laat, hebben een te kleine tent besteld en doen niets buiten wat in een VIP rondhangen en zichzelf lam zuipen.
Klinkt als de meerderheid van PKP, zonder het VIP gedeelte dan.

• Haha
Waarderingen: hersenscheetje
Afgelopen zaterdag naar Sammy Virji geweest in Antwerpen. Ik ga geregeld naar feestjes, maar ik heb nog nooit, en ik overdrijf hier echt niet, zoveel mensen uitzinnig zien springen voor een hele set als bij Sammy Virji. Wat een clubavond! Gigantische aanrader!

Ik heb die video gezien en het is echt heel gênant.

Een taxi nemen vanuit Charleroi en klagen over de kosten, heel dronken worden en klagen over de kater, en dan 's avonds als het festival aan de gang is naar Hasselt gaan en klagen over hoe stil het daar is. Ja, want iedereen is op het festival! Zeer slechte planning.

De andere twee mensen lijken in orde, maar het was duidelijk dat de andere man niet te vertrouwen was toen ik zag dat hij een Manchester United EN een Leeds United-shirt droeg. Ik weet niet wat het equivalent in België is (Standaard Luik tegen Anderlecht?) maar niemand doet dat!!

Klinkt als de meerderheid van PKP, zonder het VIP gedeelte dan.
Dat is toch helemaal niet zo? OK, er lopen zeker heel wat dronken mensen rond, maar de grote meerderheid vermaakt zich toch prima en loopt niet de hele tijd te zeuren? En in ieder geval komen ze niet op vrijdagavond aan als het festival al op donderdag gestart is en zijn ze zondagmiddag al weer weg. Wat een bende irritante sissy's zeg, die Britten uit dat filmpje.

Dat is toch helemaal niet zo? OK, er lopen zeker heel wat dronken mensen rond, maar de grote meerderheid vermaakt zich toch prima en loopt niet de hele tijd te zeuren? En in ieder geval komen ze niet op vrijdagavond aan als het festival al op donderdag gestart is en zijn ze zondagmiddag al weer weg. Wat een bende irritante sissy's zeg, die Britten uit dat filmpje.
Kun je geloven dat mensen echt geld doneren zodat ze die video's kunnen maken? Absoluut gek.

Lijkt erop alsof ze expres de hele tijd foute keuzes maken om er dan een onnozel filmpje rond te maken. Wat een kansenparels.

Nelly Furtado is net (of onlangs) aangekondigd voor Suikerrock. Gaat dus niet op de Sugababes-spot komen. Jammer, had goed op Pukkelpop gepast!

Kun je geloven dat mensen echt geld doneren zodat ze die video's kunnen maken? Absoluut gek.
Worden toch ook vaak door festivals uitgenodigd/krijgen persaccreditaties om hun content zo goed als gratis te maken? Bv in hun Graspop-video zag je dat duidelijk dat ze vaak langs de backstage-wegen wandelden.

Geraken vaak binnen als pers, maar lukt niet overal. Bij Pukkelpop is het hen gelukt, maar mocht ik bij de persdienst werken, dan zou het geen tweede keer lukken. Glastonbury hebben ze onlangs pas voor het eerst gedaan, eerder niet gelukt als bezoeker. Daar krijgen ze steevast een nee op accreditatie is duidelijk. Ze brengen een festivalervaring, maar eigenlijk is het op den duur wel altijd hetzelfde en doen ze de moeite niet om breder plaatje te zien. Ik vind het interessant vooral om omgeving van andere festivals eens vanuit een ander punt te zien. Dan gaat het vooral over toegang, camping, enz. Bezoek festival zelf is veelal dronken gelal.

Enkele jaren geleden waren ze zo op Rock Werchter vooral te vinden in de wine area. Onlangs kwam het festival nog eens aan bod tijdens een ranking en klaagden ze over dat er op de camping andere tokens waren dan op het terrein en dat ze daar echt iets aan moesten doen. Terwijl dat al jaren geen issue is. Zij waren gewoon te laat met alles praktisch te regelen en stonden ergens op een onofficiële camping waar volgens hen geen sfeer was. Geeft ook weer heel vertekend beeld.

Soit, fijn voor hen dat ze zo goedkoop hun hobby kunnen uitoefenen en straf dat ze zo toch hele hoop festivals over heel de wereld doen, maar valt toch wel meer mee te doen. Helaas geen tijd en kunde daarvoor!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: RookieJur en swissepfan
Enkele jaren geleden waren ze zo op Rock Werchter vooral te vinden in de wine area. Onlangs kwam het festival nog eens aan bod tijdens een ranking en klaagden ze over dat er op de camping andere tokens waren dan op het terrein en dat ze daar echt iets aan moesten doen. Terwijl dat al jaren geen issue is. Zij waren gewoon te laat met alles praktisch te regelen en stonden ergens op een onofficiële camping waar volgens hen geen sfeer was. Geeft ook weer heel vertekend beeld.

Tijdens die trip waren ze ook gewoon een dag naar Brussel getrokken of hebben zelfs de moeite niet genomen om in een van de tenten iets te checken. Bizar gewoon.

• Leuk
Waarderingen: Bwoite
Geraken vaak binnen als pers, maar lukt niet overal. Bij Pukkelpop is het hen gelukt, maar mocht ik bij de persdienst werken, dan zou het geen tweede keer lukken. Glastonbury hebben ze onlangs pas voor het eerst gedaan, eerder niet gelukt als bezoeker. Daar krijgen ze steevast een nee op accreditatie is duidelijk. Ze brengen een festivalervaring, maar eigenlijk is het op den duur wel altijd hetzelfde en doen ze de moeite niet om breder plaatje te zien. Ik vind het interessant vooral om omgeving van andere festivals eens vanuit een ander punt te zien. Dan gaat het vooral over toegang, camping, enz. Bezoek festival zelf is veelal dronken gelal.

Soit, fijn voor hen dat ze zo goedkoop hun hobby kunnen uitoefenen en straf dat ze zo toch hele hoop festivals over heel de wereld doen, maar valt toch wel meer mee te doen. Helaas geen tijd en kunde daarvoor!
Goh ja, "doen" ze echt festivals? Ik twijfel er aan. Hier en daar een act op de plaatselijke Main Stage en verder vooral veel gedoe op campings en in dranktentjes. De leegte van hun filmpje is hersendodend.
Ze lijken het ook nooit ergens leuk te vinden. Ik zie ze nooit met andere festivalgangers praten, of moeite doen om te interageren met de lokale bevolking. Ze zijn totaal onvoorbereid, weten amper waar ze zich bevinden en hun gezeur gaat altijd over snacks en drank.

Je kan dat zoveel interessanter maken.

Goh ja, "doen" ze echt festivals? Ik twijfel er aan. Hier en daar een act op de plaatselijke Main Stage en verder vooral veel gedoe op campings en in dranktentjes. De leegte van hun filmpje is hersendodend.
Ze lijken het ook nooit ergens leuk te vinden. Ik zie ze nooit met andere festivalgangers praten, of moeite doen om te interageren met de lokale bevolking. Ze zijn totaal onvoorbereid, weten amper waar ze zich bevinden en hun gezeur gaat altijd over snacks en drank.

Je kan dat zoveel interessanter maken.
Awel....vorig jaar waren ze op Graspop en toch een half uur pinten mee staan drinken...waren allemaal niet zo nuchter meer(ik eigenlijk ook niet zo)....maar hebben toch veel bijval in de UK met deze gekdoenerij...graspopverslag is daarintegen veel beter maar natuurlijk draait alles om hun ervaringen en zijn totaal niet objectief op sommige vlakken...maar goed als je zo naar ieder festival gratis kan gaan waarom niet zeker...werken deden ze ook al niet...

Wat kunnen we voor de donderdag verwachten? Ik hoop alvast op Eefje De Visser in de Marquee. Sterk album en veel goede reacties op haar recente tour 👍

Users who are viewing this thread

• Annie