Geef KoL een goed publiek en ze zijn steengoed. Ga je er bij staan zoals vorog jaar dan vraag je ook om chagarijnige blikken. Komop bij Pyro en Radioactive mag je gewoon meedoen …
Ik ben ook Kings Of Leon fan, maar dat zijn niet de nummers waarvoor ik ga. geef mij maar Radioactive, Pyro en Closer.![]()
Geef KoL een goed publiek en ze zijn steengoed. Ga je er bij staan zoals vorog jaar dan vraag je ook om chagarijnige blikken. Komop bij Pyro en Radioactive mag je gewoon meedoen …
Dus het feit dat het aan het publiek zou liggen vind ik onterecht. Ik kan gewoon niet plezier hebben bij een concert waar 5 zoutzakken op een gitaar staan te raggen om te zorgen dat het optreden voor bij is. En ze dan terug naar hun trailer of weet ik het wat kunnen, om elkaars kop in te slaan en alcohol te zuipen.
Het kan wel degelijk aan het publiek liggen, volgens mij. Als jij tussen allemaal echte fans gaat staan, heb je sowieso een heel andere beleving dan wanneer je tussen de échte zoutzakken gaat staan. Ik zou zeggen, ga vooraan staan, probeer niet vooringenomen te zijn, en probeer je in te leven!![]()
Maar zonder veel franje spelen is iets anders dan als een zoutzak op het podium staat, waar het af en toe bij KoL wel op lijkt.
Wat denken jullie dat dit voor de sfeer zal zorgen na de laatste optredens? Zal de gemoedelijkheid van die kraampjes verdwijnen? De afterparty tent op camping B van Pinkpop was erg gezellig, maar dat komt denk ik ook omdat dat de enige mogelijkheid is voor een afterparty. Op Werchter heb je er nu 3 (stands, container-DJ en The Hive).
Mooie discussie over KoL. Ik ben van mening dat wanneer je op een festival staat, dat je dan weet dat je extra je best moet doen om het publiek voor je te winnen. Als je een statische band bent, dan kun je ook lauwe reacties terug verwachten. Maar KoL speelt wel dusdanig strak, dat een ”heeeeee-hooooo” ook niet bij hun show past.
<div class="d4p-bbt-quote-title">Heemstock wrote:</div>
Mooie discussie over KoL. Ik ben van mening dat wanneer je op een festival staat, dat je dan weet dat je extra je best moet doen om het publiek voor je te winnen. Als je een statische band bent, dan kun je ook lauwe reacties terug verwachten. Maar KoL speelt wel dusdanig strak, dat een ”heeeeee-hooooo” ook niet bij hun show past.
Exact. Dat zit gewoon niet in KoL’s karakter om ineens extreem interactief te doen met het publiek…
Exact. Dat zit gewoon niet in KoL’s karakter om ineens extreem interactief te doen met het publiek…
Dan moet je lekker je stadion tours doen enzo, maar geen festival.
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
Wat denk je dat ze doen?<br>
Maar hoeveel groepen zijn er niet die bijna niets tot helemaal niets van interactie met het publiek hebben? Te veel om op te noemen hé, als die niet op festivals mogen spelen…
Visdave34 haalt me hier de woorden uit de mond.![]()
<div class="d4p-bbt-quote-title">King wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonneke wrote:</div><br>
Wat denk je dat ze doen?<br><br>
Maar hoeveel groepen zijn er niet die bijna niets tot helemaal niets van interactie met het publiek hebben? Te veel om op te noemen hé, als die niet op festivals mogen spelen…
Visdave34 haalt me hier de woorden uit de mond.![]()
Inderdaad. Het beste optreden dat ik ooit zag op een festival is nog steeds Radiohead op Pukkelpop 06 (ik was 15, mijn eerste festival). Fantastisch was dat en niet omdat het publiek de hele tijd op en neer aan het springen was…
Ik denk dat het bij KoL al heel veel zou schelen als ze gewoon een keer een leuk verhaaltje bij een nummer vertellen. Twee keer een leuke anekdote vertellen bij een nummer en heel simpel ‘Do you still want to hear Sex On Fire?’ en het publiek heeft meteen het gevoel dat ze echt bij het optreden betrokken worden. Voor de lol na de vraag over Sex on Fire eerst nog ff iets anders spelen, omdat het publiek zogenaamd niet enthousiast reageert en ze zijn klaar. Zou denk ik een hele hoop schelen, want de muziek is gewoon prima.
Er is er ook maar 1 die zo’n verhaaltje hoeft te vertellen. De rest hoeft niets aan de houding te veranderen, kijk maar naar The Killers. Mark en Dave(bassist en gitarist) zijn ook niet de meeste entertainende artiesten, maar omdat Brandon(zanger) af en toe een verhaaltje vertelt en Ronnie en hij wel wat entertainender zijn hoor je er bij hen niets over en wordt het gerespecteerd. Als doet de drummer zo’n introductie voor een liedje en is hij amper te zien, het zal toch zorgen dat het publiek zich een stuk meer bij het optreden betrokken voelt