Alcatraz Open Air 2025

Summer Breeze (DE) (13 - 16 Aug) met de dagindeling en 26 nieuwe namen met als belangrijkste MÚR 🤘
en verder ook nog
MANTAR, VADER, ADEPT, EVERGREY, OMNIUM GATHERUM, CYPECORE, CYTOTOXIN, LOST SOCIETY, AEPHANEMER, EXTERMINATION DISMEMBERMENT, TO THE GRAVE, HIDEOUS DIVINITY, FIRTAN, ASENBLUT, COFFIN FEEDER, STELLVRIS, DEFECTS, NATTVERD, FIGHT THE FIGHT, SEVEN BLOOD, FROZEN CROWN, SUNKEN, TERRORPY, KŌYA, BLASMUSIK ILLENSCHWANG

Bekijk bijlage 12956
Het is toch bizar wat er allemaal tourt in die periode... de line up van Alcatraz is al stacked, maar daar hadden dus zo nog Kanonenfieber, Iotunn, Múr, Harakiri for the Sky, Wardruna, Sólstafir, en weet ik veel wat nog meer bij kunnen staan! En ja, we hebben nog een plekje of twee over, maar daar zijn nog minstens 20 geweldige namen voor beschikbaar haha

Het is toch bizar wat er allemaal tourt in die periode... de line up van Alcatraz is al stacked, maar daar hadden dus zo nog Kanonenfieber, Iotunn, Múr, Harakiri for the Sky, Wardruna, Sólstafir, en weet ik veel wat nog meer bij kunnen staan! En ja, we hebben nog een plekje of twee over, maar daar zijn nog minstens 20 geweldige namen voor beschikbaar haha
Het is ook wel bizar dat er van hun 20 logobands maar een stuk of 6 op Alcatraz staan, al zal dat andersom net zo zijn.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Dat gevoel heb ik ook. Waardoor ik mezelf ook wel durf te betrappen op de gedachte " Alcatraz heeft toch veel bands mislopen ". Maar vermoedelijk is dat gewoon persoonlijke voorkeur.
Valt me dan wel weer op dat Avatar voorlopig exclusief lijkt te zijn?

• Leuk
Dat gevoel heb ik ook. Waardoor ik mezelf ook wel durf te betrappen op de gedachte " Alcatraz heeft toch veel bands mislopen ". Maar vermoedelijk is dat gewoon persoonlijke voorkeur.
Ja precies, ze zullen toch een afweging moeten maken om de verschillende smaken wat te bedienen. Wat mij betreft mag het een groot prog/post/doom/black feestje worden natuurlijk, maar als ze álles boeken wat op dat vlak beschikbaar is houden ze te weinig ruimte over voor andere genres denk ik. En creëren ze veel te veel clashes voor ons 😅
Valt me dan wel weer op dat Avatar voorlopig exclusief lijkt te zijn?
Scherp, kan me zo snel geen andere aankondiging van ze herinneren inderdaad, die kwamen ook als een redelijke verrassing toen ze door Alcatraz aangekondigd werden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wanneer toveren ze toch Trivium uit de hoge hoed? Ben benieuwd naar de laatste namen en het schema. Voor het eerst naar Alcatraz van de zomer.

Iemand wel eens dat ontbijt gedaan? Klinkt wel leuk en gezellig. Zit alleen geen biertje bij.. majaaa lekker sapje kunnen we de dag ook wel mee beginnen.

• Leuk
Wanneer toveren ze toch Trivium uit de hoge hoed? Ben benieuwd naar de laatste namen en het schema. Voor het eerst naar Alcatraz van de zomer.

Iemand wel eens dat ontbijt gedaan? Klinkt wel leuk en gezellig. Zit alleen geen biertje bij.. majaaa lekker sapje kunnen we de dag ook wel mee beginnen.
Ik wil nooit meer wat anders dan dat ontbijt! Ik vind het echt briljant. Je kunt best veel pakken en hebt een plaat vol broodjes, croissant, gebakken ei en spek. En dan nog fruit, yoghurt en een paar koppen koffie. Heerlijk om de dag te starten met zo volle maag! Niet twijfelen en doen.

Klinkt wel interessant inderdaad. Koffie, yoghurt en fruit moet ik niet hebben, maar ik begin op Graspop ook altijd de dag met spek en eieren en dat zal op zijn eigen wel al ongeveer 14 euro kosten denk ik.
Tot hoe laat kan je ontbijten?

En tot hoe laat gaat het feestje eigenlijk door op Alcatraz? Ik kan me dat niet meer herinneren van de vorige twee edities dat ik geweest ben :unsure:

Klinkt wel interessant inderdaad. Koffie, yoghurt en fruit moet ik niet hebben, maar ik begin op Graspop ook altijd de dag met spek en eieren en dat zal op zijn eigen wel al ongeveer 14 euro kosten denk ik.

En tot hoe laat gaat het feestje eigenlijk door op Alcatraz? Ik kan me dat niet meer herinneren van de vorige twee edities dat ik geweest ben :unsure:
Ik weet het niet exact meer maar volgens mij tot 11 uur, misschien 11.30.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Ik ben vorig jaar voor het ontbijtpakket gegaan (niet het buffet). Voordeel is dat je het gewoon kan meenemen naar de tent. Er zitten geen spek met eieren bij, maar het was voor mij meer dan voldoende! Wat je ook kiest, je kan er niet veel verkeerd mee doen - is zeker zijn geld waard om de dag goed te starten.

Verwacht er geen wonderen van hoor. Ik vind het zelf best aan de prijzige kant voor wat je krijgt. Het zijn bijvoorbeeld van die kleine pakjes jus d'orange en vrij basic broodjes en beleg. Bovendien, als je net als ik van uitslapen houdt en pas het laatste half uur binnen komt slenteren, heb je kans dat je naast dingen grijpt die al op zijn.

Starten met ei en spek en wat fruit is wel lekker, dus ik twijfel zelf nog een beetje. Is het gemak me die 14 euro per dag waard, ook al is de prijs/kwaliteit van het eten bij de foodtrucks echt vele malen beter? Ik moet er nog even over nadenken.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Alcatraz is ook al best wel lang vrij stil. Had inmiddels al wel een update verwacht met de laatste namen en cancels. Zo weten we inmiddels dat Devildriver niet meer komt.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
Alcatraz is ook al best wel lang vrij stil. Had inmiddels al wel een update verwacht met de laatste namen en cancels. Zo weten we inmiddels dat Devildriver niet meer komt.
er is achter de schermen wel al het een en ander aan het spelen. paar wijzigingen aan het terrein, wat nieuwtjes, feedback van vorig jaar implementeren,.., en daarnaast ook een band die plotseling toch op een andere positie wil staan waardoor er moet gekeken worden als het zelfs mogelijk is om te schuiven.

denk eens dat al die puzzelstukken ineen vallen dat er een aankondiging komt maar zou niet weten wanneer dat is.

er is achter de schermen wel al het een en ander aan het spelen. paar wijzigingen aan het terrein, wat nieuwtjes, feedback van vorig jaar implementeren,.., en daarnaast ook een band die plotseling toch op een andere positie wil staan waardoor er moet gekeken worden als het zelfs mogelijk is om te schuiven.

denk eens dat al die puzzelstukken ineen vallen dat er een aankondiging komt maar zou niet weten wanneer dat is.
Nou. Hopelijk wil Obituary dan heel graag geen kijken bij Leprous waardoor ze wat eerder willen spelen.

Ik heb gehoord dat Motionless In White wil veranderen van positie. Van Dessel naar Kortrijk om exact te zijn. Make it happen 🤘🥺

• Wow
Verwacht er geen wonderen van hoor. Ik vind het zelf best aan de prijzige kant voor wat je krijgt. Het zijn bijvoorbeeld van die kleine pakjes jus d'orange en vrij basic broodjes en beleg. Bovendien, als je net als ik van uitslapen houdt en pas het laatste half uur binnen komt slenteren, heb je kans dat je naast dingen grijpt die al op zijn.

Starten met ei en spek en wat fruit is wel lekker, dus ik twijfel zelf nog een beetje. Is het gemak me die 14 euro per dag waard, ook al is de prijs/kwaliteit van het eten bij de foodtrucks echt vele malen beter? Ik moet er nog even over nadenken.

Idem hier. Destijds namen wij altijd het festivalbuffet en we zijn er altijd tevreden van geweest. Echter nu, bijna 10 jaar later, genieten m'n kameraad en ik al wat meer van uitslapen & ochtenddouches, waardoor we het buffet meestal aan onze neus voorbij laten gaan.
We eten liever op onze Eagles Plaza een Bifi-roll en genieten daarna van al het lekkers op de wei, want eerlijk is eerlijk, het eten op Alcatraz is (met voorsprong, imo) toch wel het lekkerste festivaleten.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
want eerlijk is eerlijk, het eten op Alcatraz is (met voorsprong, imo) toch wel het lekkerste festivaleten.
Nou ja, dat dus vooral. Ik zit daar een heel weekend het ene na het andere culinaire hoogstandje te verorberen voor heel redelijke (festival)prijzen en dan voelt dat ontbijtbuffet een beetje uit balans qua prijs/kwaliteit. Op Graspop zou ik me er waarschijnlijk heel content mee voelen. :LOL:

• Leuk
Waarderingen: jvandeweyer

Users who are viewing this thread