Graspop Metal Meeting 2026

Mijn headliner ranking, in de vorm van een tierlist

Tier 1: Sabaton > BMTH > Bad Omens
Tier 2: Knocked Loose > Volbeat/DL
Tier 3 ( of tier 100 ofso, slechtste headline set ooit): Limp Bizkit

The Offspring staat er niet in want niets van gezien helaas gevlucht voor het weer. zal een mooi feestje zijn geweest.
Knocked Loose en Def Leppard alleen een stukje van gezien op een afstandje

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
Misschien iets leuks nu we allemaal de tijd hebben gehad om graspop wat te laten bezinken.

Wie waren de beste headliners, wat is jullie ranking?

Voor mij kwam het hier op uit
1: Bring Me The Horizon
2: Bad Omens

8: Limp Bizkit

Bring me the horizon en Bad Omens waren echt fenomenaal, ik heb die avond liggen genieten van de eerste noot van Specter tot de laatste noot van Throne, Ik kan me geen beter geboekte combinatie indenken dan deze twee!

En dan als laatste, limp bizkit.... tjah. wat een teleurstelling was me dat, in 2024 heb ik me echt geamuseerd bij hun concert dus ben vol goeie moed gaan kijken en het was gewoon erg teleurstellend, practisch de zelfde nummers gespeeld als 2 jaar terug maar dan met zo veel tussenpauzes om het tot 75 min te rekken, en wanneer ze dan eidelijk beginnen met de nummers lijkt het alsof ze er met zware tegenzin staan, mooi terug sturen naar de sub headliner spot en Within Temptation/ EC als headliner zetten
Sowieso eens met dit alles, Bad Omens + BMTH was/is echt een fenomenale combinatie, de crème de la crème van de metalcore met beiden een dikke headline waardige show.

Kwalitatief zou ik ze zelfs nog andersom zetten denk ik, vond Bad Omens nog beter dan BMTH, maar qua gevoel/emotie/beleving torent BMTH nog wel ver boven de rest uit. Qua beleving komt The Offspring trouwens ook dicht in de buurt, wat een heerlijk feestje in de regen (maar uiteraard bij lange na niet het niveau van BO/BMTH)

Ik ben zondag naar huis gegaan, dus kan die namen niet meenemen in de beoordeling. Voor mij zou het zoiets zijn:

1. BMTH (9,9/10)
2. Bad Omens (9,5/10)
3. Offspring (9/10)
4. Volbeat (8/10)
5. Knocked Loose (6/10)
6. Limp Bizkit (1/10)

Sowieso eens met dit alles, Bad Omens + BMTH was/is echt een fenomenale combinatie, de crème de la crème van de metalcore met beiden een dikke headline waardige show.

Kwalitatief zou ik ze zelfs nog andersom zetten denk ik, vond Bad Omens nog beter dan BMTH, maar qua gevoel/emotie/beleving torent BMTH nog wel ver boven de rest uit. Qua beleving komt The Offspring trouwens ook dicht in de buurt, wat een heerlijk feestje in de regen (maar uiteraard bij lange na niet het niveau van BO/BMTH)

Ik ben zondag naar huis gegaan, dus kan die namen niet meenemen in de beoordeling. Voor mij zou het zoiets zijn:

1. BMTH (9,9/10)
2. Bad Omens (9,5/10)
3. Offspring (9/10)
4. Volbeat (8/10)
5. Knocked Loose (6/10)
6. Limp Bizkit (1/10)
Doomed in de stortregen maakt het voor mij net dat beetje meer memorabel! (en het feit dat de Bad Omens show een exacte kopie was van hun fantastische show in Vorst). :)

Users who are viewing this thread