Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dat rijtje bomen dat je ziet als je binnen komt staan er nog. Die stonden in ieder geval nog op de foto's die ze gister op facebook zetten. Er schijnt een hoek bomen aan de zijkant rechts van de ingang weg te zijn. Maar ik denk dat ze binnenkort ook wel eens met een plattegrond komen.

10277055_10152399163050699_7714607868556915829_n.jpg

ahh, ok. dus aan de andere kant van de ingang, staat dus niet op het festivalterrein zelf dat bosje. Verder brengt dat rijtje bomen wat meer leven op het festivalterrein het is dan niet zoals op Pinkpop één groot kaal veld.

De bomen die gekapt zijn, zijn deze die je op het plannetje op de vorige pagina ziet rechts op de afbeelding, boven de Rode Kruis-post.

Heerlijk interview over het spel tussen artiesten/agents van artiesten en boekers van festivals: http://festileaks.com/2014/05/eindexamen-hinderde-komst-pearl-jam-naar-pinkpop-2014/

Nu wordt ook meteen duidelijk dat de organisatie niet iedere gewenste artiest die tourt of in de buurt is kan/wil boeken. Veel is (uiteraard) afhankelijk van geld, maar ook wat de artiest zelf wil. Leuk om eens te lezen hoe dat spel gespeeld wordt, en om hoeveel geld het wel niet gaat. Wordt ook duidelijk waarom het zo lang wachten was op een timetable. Er waren blijkbaar nog flink wat onderhandelingen gaande over de plek/tijdstip van de ''middenmoot'' artiesten.

Belachelijk zeg, zo veel als Imagine Dragons vraagt. Bandje komt net om de hoek kijken en heeft één matige hit dat op een nog veel matiger album staat en vraagt nu al meer geld dan Kings of Leon en Arctic Monkeys. Ik zou voor Imagine Dragons nog geen tiende betalen als festival.

Belachelijk zeg, zo veel als Imagine Dragons vraagt. Bandje komt net om de hoek kijken en heeft één matige hit dat op een nog veel matiger album staat en vraagt nu al meer geld dan Kings of Leon en Arctic Monkeys. Ik zou voor Imagine Dragons nog geen tiende betalen als festival.

Geloven jullie werkelijk die cijfers van Festileaks? Pinkpop heeft in 2011 een miljoen betaald voor Kings of Leon, en Triggerfinger ontving tijdens de I Follow Rivers tour 50.000 per Belgische festivalset. Die cijfers zitten er compleet naast...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Geloven jullie werkelijk die cijfers van Festileaks? Pinkpop heeft in 2011 een miljoen betaald voor Kings of Leon, en Triggerfinger ontving tijdens de I Follow Rivers tour 50.000 per Belgische festivalset. Die cijfers zitten er compleet naast…

enkele cijfers kloppen, enkele zullen er compleet naast zitten. Dat is altijd met dit soort dingen

http://priceonomics.com/how-much-does-it-cost-to-book-your-favorite-band/

Grappige link maar ik neem alles met een korreltje zout hoor.

Heb vorige zomer een uitgebreid gesprek met Jared Leto gehad over artiesten en kosten, wel cool dat Thirty Seconds To Mars “maar” tussen de 30.000 en 50.000 dollar vraagt
icon_smile.gif

Daar geloof ik eigenlijk niks van, maar goed... zou inderdaad niet een erg hoog bedrag zijn al vind ik het het alsnog niet waard maar dat is mijn persoonlijke mening.

Kereltje wrote:

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>

Geloven jullie werkelijk die cijfers van Festileaks? Pinkpop heeft in 2011 een miljoen betaald voor Kings of Leon, en Triggerfinger ontving tijdens de I Follow Rivers tour 50.000 per Belgische festivalset. Die cijfers zitten er compleet naast…

enkele cijfers kloppen, enkele zullen er compleet naast zitten. Dat is altijd met dit soort dingen

Het zijn natuurlijk ook Amerikaanse prijzen (;
Artiesten als Editors, The National en Arctic Monkeys zijn daar lang niet zo populair als in Europa. Imagine Dragons is in de VS dan weer 'de shit'. Ook Pearl Jam zal meer vragen in Europa, omdat ze daar niet zo vaak optreden als in hun eigen land.

Het zijn natuurlijk ook Amerikaanse prijzen (;<br>
Artiesten als Editors, The National en Arctic Monkeys zijn daar lang niet zo populair als in Europa. Imagine Dragons is in de VS dan weer ‘de shit’. Ook Pearl Jam zal meer vragen in Europa, omdat ze daar niet zo vaak optreden als in hun eigen land.

Het zijn Amerikaanse prijzen van zaalconcerten, dubbel verschil want verhoudingen tussen partijen liggen anders. Maar ik vind het dan vrij irrelevant om er conclusies uit te trekken met betrekking tot Werchter en Pinkpop.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2014/05/kings-of-leon-wij-haten-sex-on-fire

Yes, ik ben niet de enige. Hopelijk spelen ze eens iets anders als afsluiter

Ik zou er helaas niet te veel van verwachten :( Bij hun Come Around Sundown tour hebben ze soortgelijke uitspraken gedaan, alsook dat de eerste platen vanaf dan een zwaarder gewicht zouden krijgen in de setlist.

ik vind juist wel dat het er in moet, niet alleen omdat het één van hun grootste hits is. het is gewoon één van hun weinige nummers dat je eens lekker je bek kan opentrekken en ongegeneerd mee kan brullen.

Ben het wel eens met JB. Je kan die nummers eigenlijk niet uit je setlist weghouden, zeker niet op festivals. Daar komen toch veel mensen die niet persee echt fan zijn.

Sex on Fire als afsluiter van de hoofdset en iets anders als afsluiter van het toegift lijkt mij ideaal

Ja, ze zeggen zelf al dat ze het wel blijven spelen omdat 'iedereen' dat maar verwacht. Snap ik aan de ene kant ook wel. Maar persoonlijk ben ik echt klaar met dat nummer.
Maar vind het toch raar dat je nummers gaat spelen waar je een hekel aan heeft. Net als Radiohead met Creep, al laten ze die ook regelmatig buiten hun setlist.

Misschien dat ik maar wat eerder weg ga voor een mooi plekje bij Interpol.

Ik ga de laatste dag echt alleen voor de gave dingen vroeg op de dag zodat ik in de avond lekker kan afsluiten met flink wat biertjes.

Users who are viewing this thread