Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Zie veel dezelfde clashes tegenkomen, zelf wou ik ook wel graag Pixies zien maar dat gaat hem vs Pearl Jam en The Black Keys niet worden. MGMT vs KoL verliest MGMT omdat vrienden naar KoL willen en Damon Albarn en Robbert Plant verliezen het van Placebo en mooi plekje bij Metallica.

Nu ik zo het tijdschema bekijk zie ik pas echt goed hoe sterk donderdag en zaterdag zijn en hoe slecht vrijdag is. Op clashfinder zijn bij mij donderdag en zaterdag heel erg gekleurd en vrijdag bijna nog helemaal wit xD

Vooral heel erg teleurgesteld dat Damon Albarn en Placebo grotendeels overlappen :( Ook Paolo Nutini tegelijk met Crystal Fighters is doodzonde. Verder een hoop vreselijk irritante clashes maar dit zijn toch wel de dieptepunten

http://clashfinder.com/s/meurrig/?user=01pbv1.lw&

Groen is heen, blauw misschien, rood waar ik eigenlijk ook graag naar toe had willen gaan :s

Kijken of mijn schema het nu wel doet:

http://clashfinder.com/s/meurrig/?hl1=angusj,biffyc,birdy,chases,crysta,damona,dropki,eels,foals,foster,george,gesaff,haim,interp,jackjo,london,lykkel,majorl,mgmt,oscart,ozarkh,pearlj,pixies,radkey,samsmi,skrill,thebla,thenak,trigge,twenty,warpai&

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het tijdschema. Ik had verwacht meer bands te moeten missen door clashes, maar het valt me echt reuze mee:

Donderdag:
Een clash, de meest erge; Robert Plant vs Placebo
Vrijdag:
Geen clashes (ook omdat het de minst interessante dag is en het wel heel knap had geweest hier een clash te maken)
Zaterdag:
Geen echt grote clashes (Go Rock Werchter programma-makers!) Ik moet nu wel Johnny Lang missen (ten favoure van The Temperance Movement) en tja Pixies boeit me erg weinig dus die 'clash' bestaat niet voor mij
Zondag:
Begint met een en al clash helaas maar opzich kan ik van alles wel wat gaan zien; Parquet Courts, Babyshambles, Royal Blood en A&J Stone. Makkelijk op te lossen door Babyshambles te skippen, dan kan ik de andere drie vrij gemakkelijk zien.

Mijn programma:
Donderdag: Radkey -> Dropkick Murphys -> Miles Kane -> Placebo -> Metallica -> The Opposites
Vrijdag: The Strypes -> George Ezra -> Parov Stelar Band -> Eels -> Arctic Monkeys
Zaterdag: The Temperance Movement -> Kodaline -> Biffy Clyro -> Triggerfinger -> The Black Keys -> Pearl Jam
Zondag: Reignwolf -> Parquet Courts -> Royal Blood -> Angus & Julia Stone -> Franz Ferdinand -> Interpol

Vet = een goed plekje zien te krijgen

Franz Ferdinand en Foals tegelijk? Grotendeels zelfde publiek, dus als ik Werchter was zou ik Foals omruilen met Passenger. Of desnoods met Birdy of Metronomy. Interpol nog na Kings of Leon had ik niet verwacht, maar dit vind ik het vetste van het tijdschema. Lekker mijn werchterfestival afsluiten in de tent met Interpol.

Pearl Jam en Pixies tegelijk is kut, gelukkig dat pearl jam dan nog 3 uur speelt.

Warpaint eerst afkijken en daarna Metallica(8 jaar geleden in Gelredome mijn allereerste concert ooit). Dit wordt de tweede keer. Voor de rest is die Donderdag goed uitgepakt voor mij qua clashes.

Op zaterdag ga ik mooi speciaalbier drinken de hele dag, niks interesseert me s'middags.

Franz Ferdinand en Foals tegelijk? Grotendeels zelfde publiek, dus als ik Werchter was zou ik Foals omruilen met Passenger. Of desnoods met Birdy of Metronomy. Interpol nog na Kings of Leon had ik niet verwacht, maar dit vind ik het vetste van het tijdschema. Lekker mijn werchterfestival afsluiten in de tent met Interpol.

Pearl Jam en Pixies tegelijk is kut, gelukkig dat pearl jam dan nog 3 uur speelt.

Warpaint eerst afkijken en daarna Metallica(8 jaar geleden in Gelredome mijn allereerste concert ooit). Dit wordt de tweede keer. Voor de rest is die Donderdag goed uitgepakt voor mij qua clashes.

Op zaterdag ga ik mooi speciaalbier drinken de hele dag, niks interesseert me s’middags.

Werchter heeft niet alles in de hand he, als Foals of Franz Ferdinand zegt dat ze niet vroeg willen spelen dan heeft Werchter weinig keus(behalve cancelen). Zelfde geldt voor Pixies, als zij niet voor Black Keys willen dan houdt het op.

Bedoel je niet de vrijdag? Zaterdagmiddag lijkt me juist heel goed als je een pearl jam tof vind

Zaterdag is juist een erg toffe middag imo, vrijdag is er weinig te beleven, maar smaken verschillen natuurlijk.

vergeten dat er ook nog mooie voetbalwedstrijden kunnen zijn haha :(

Ik zou het niet op de organisatie steken. Arcade Fire heeft in de periode november-december zelf meermaals bevestigd dat Glasto hun laatste Europese optreden van de zomer was.

Hyde Park heeft naar het schijnt moeite om headliners te vinden voor hun concertdagen en wil daarom tot het uiterste gaan. Ze vonden The Libertines blijkbaar al meer dan 1 miljoen pond waard (jawel, dat is zelfs in Engeland absurd veel voor die band), dus sowieso dat ze AF ook een offer they can't refuse gedaan hebben.

Na Jack White ook al Arcade Fire. Lijkt er toch op dat de organisatie zich er wat gemakkelijk van af heeft gemaakt toen ze wisten dat het toch wel uit zou verkopen.

Ik neem ze Jack White meer kwalijk dan Arcade Fire. De mogelijkheid was er dus idd, maar jammer dat ze het niet geprobeerd is. Maar van de andere kant: RW kan niet evenveel bieden voor een subheadliner, als Hyde Park voor een concertartiest. Als Werchter geen enkele clue heeft dat AF in juli nog in Europa zou spelen, valt ze moeilijk iets te verwijten. Jack White vind ik nogsteeds onbegrijpelijk. Zeker als je ziet dat de programmering dit jaar niet extreem duur is.

Als je nu ziet wat er allemaal nog tourt tijdens het Werchterweekend: Faith No More, The Prodigy, Jack White, Arcade Fire, Stevie Wonder, Sisters of Mercy, Iron Maiden, Kasabian...

Ik weet wel, voor meerdere bands zijn (goede) redenen te bedenken, maar voor andere niet. Zet 1 van deze bands er op vrijdag bij, en mijn perceptie van de line-up is al beter. Dat uiterst mager vrijdagprogramma steekt toch hoor.

Heyhey,

Ik heb zojuist van het overzicht van werchter een handigere timetable gemaakt, ik dacht misschien vinden jullie hem ook wel handig.
Er zullen geheid fouten in staan, maargoed:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1-ESUMIP5K7pPJXhjNLx4O-68FEaeRpeRPSE71CmhZPw/edit?usp=sharing

Kan je tenminste wél de overlappende optredens makkelijk zien.

Ik denk dat Arcade Fire misschien expres heel lang heeft gewacht met het aankondigen van deze shows. Zij wisten al langer denk ik dat ze in Juli toch nog in Europa zouden zitten, maar dat was niet eerlijk geweest tegenover de festivals om dit in een eerder stadium aan te kondingen. En inderdaad, Hyde Park zijn gewoon losse shows. De mensen daar betalen daar meer geld dan een dag Werchter voor Arcade Fire plus enkele support acts.

Jack White/Florence and the machine had inderdaad erbij gemoeten, maar hier hebben we het al eerder over gehad. Nu maar lekker gaan wachten tot het eindelijk begint.

@neontiger and wackoj: Zaterdag vind ik s'avonds tof ja, maar overdag interesseert het me niet, dus speciaalbier. Vrijdag vind ik super zwak, maar met bands als Naked and the Famous, Foster the People en Crystal Fighters zijn er nog wel genoeg bands die ik wel prima vind.

Jongens alles op de organisatie afschuiven is wel heel makkelijk he. Op het moment dat Arcade Fire niet wil dan willen ze niet, zo simpel is het nu eenmaal. Dan kan Werchter proberen om ze te halen maar wordt dat waarschijnlijk te duur.

Voor Jack White ligt het misschien iets anders. Maar voor hem geldt de 3 staat hij in Londen, de 4e in Polen, ik weet niet hoe jullie hem er op de zaterdag nog bij willen krijgen, maar dat gaat denk ik niet lukken. En op de zondag ga je dan krijgen dat Franz Ferdinand een plek naar onder moet of naar een andere stage, maar ook dat past amper. Daarnaast wil Jack White waarschijnlijk headlinen. Nu vinden de meesten hier dat waarschijnlijk beter dan KoL maar ik denk niet dat dat voor het gemiddelde 3fm publiek ook zo is. Daarvoor heb je met Stromae als afsluiter en KoL als headliner gewoon een prima/goede dag.

@krullie ah ok, ik dacht dat als je Pearl Jam e.d. tof vindt zul je de rest van de dag ook wel tof vinden

Jongens alles op de organisatie afschuiven is wel heel makkelijk he. Op het moment dat Arcade Fire niet wil dan willen ze niet, zo simpel is het nu eenmaal. Dan kan Werchter proberen om ze te halen maar wordt dat waarschijnlijk te duur.

Voor Jack White ligt het misschien iets anders. Maar voor hem geldt de 3 staat hij in Londen, de 4e in Polen, ik weet niet hoe jullie hem er op de zaterdag nog bij willen krijgen, maar dat gaat denk ik niet lukken. En op de zondag ga je dan krijgen dat Franz Ferdinand een plek naar onder moet of naar een andere stage, maar ook dat past amper. Daarnaast wil Jack White waarschijnlijk headlinen. Nu vinden de meesten hier dat waarschijnlijk beter dan KoL maar ik denk niet dat dat voor het gemiddelde 3fm publiek ook zo is. Daarvoor heb je met Stromae als afsluiter en KoL als headliner gewoon een prima/goede dag.

@krullie ah ok, ik dacht dat als je Pearl Jam e.d. tof vindt zul je de rest van de dag ook wel tof vinden

Ik wil het van arcade fire ook niet op de organisatie afschuiven het gaat er gewoon meer om dat en arcade fire zelf en roskilde en volgens mij werchter ook met z'n 3en zeggen dat ze dan al terug naar de U.S. zijn en dat er dan toch doodleuk een concert wordt gegeven in de U.K. dat is volgens mij toch echt gewoon Europa. Ik vind het gewoon jammer ik had er best begrip voor dat ze niet kwamen omdat ze niet meer in Europa zouden zijn, dat maakt die datum gewoon heel zuur dat nu blijkt dat ze wel gewoon in de buurt zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

http://forum.festileaks.com/members/krullie/@krullie ah ok, ik dacht dat als je Pearl Jam e.d. tof vindt zul je de rest van de dag ook wel tof vinden

Ik wil het van arcade fire ook niet op de organisatie afschuiven het gaat er gewoon meer om dat en arcade fire zelf en roskilde en volgens mij werchter ook met z’n 3en zeggen dat ze dan al terug naar de U.S. zijn en dat er dan toch doodleuk een concert wordt gegeven in de U.K. dat is volgens mij toch echt gewoon Europa. Ik vind het gewoon jammer ik had er best begrip voor dat ze niet kwamen omdat ze niet meer in Europa zouden zijn, dat maakt die datum gewoon heel zuur dat nu blijkt dat ze wel gewoon in de buurt zijn.

Is niet per se op jou gericht, maar meer dat de organisatie wel heel makkelijk wordt verweten dat ze niet hun best hebben gedaan. Zuur dat ze niet komen is het zeker!

Users who are viewing this thread