Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Zozo, redelijk onverwachte, maar wel prima indeling op het eerste oog. Enige clash waar ik enorm van baal is Foals - Franz Ferdinand. Die had ik allebei graag willen zien. Verder kan ik op de eerste dag eigenlijk vanaf het begin bij de main staan, t/m white lies, en misschien een uitstapje naar Bombay Bicycle club. Stromae als festivalafsluiter vind ik ook apart. Nu sta ik dus eerst los te gaan bij Chase & Status, om daarna bij Interpol het festival af te sluiten? Origineel is het in ieder geval. Paolo Nutini sub vind ik ook vreemd inderdaad. Ellie Goulding om 6u op de main. Vind ik toch een rare tijd voor haar. Zet haar dan wat later in een tent, die trekt toch niet veel van hetzelfde publiek als pakweg Arctic Monkeys.

Een nieuw album dat goed ontvangen wordt, twee(in NL) hele bekende nummers met Jenny Don’t Be Hasty en New Shoes. En anders zou hij clashen met Arctic Monkeys en dat vind ik niet leuk
icon_wink.gif

Hier alvast geen bekende nummers, en lauwe ontvangst/media-aandacht vergeleken met Ellie...

Goed, in ieder geval, ik heb hier enkele maanden geleden al eens gezegd dat het aantal acts dat ik echt wil zien beperkt is, en dat ik mijn ticket zou verkopen indien de clashes dat getal nog omlaag deden gaan. Wel, ik ga een vriend van me blij maken zo te zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Een nieuw album dat goed ontvangen wordt, twee(in NL) hele bekende nummers met Jenny Don’t Be Hasty en New Shoes. En anders zou hij clashen met Arctic Monkeys en dat vind ik niet leuk
icon_wink.gif

Hier alvast geen bekende nummers, en lauwe ontvangst/media-aandacht vergeleken met Ellie…

Goed, in ieder geval, ik heb hier enkele maanden geleden al eens gezegd dat het aantal acts dat ik echt wil zien beperkt is, en dat ik mijn ticket zou verkopen indien de clashes dat getal nog omlaag deden gaan. Wel, ik ga een vriend van me blij maken zo te zien.

Zo veel clashes voor jou ja? ik heb er op t eerste gezicht vrij weinig, kan zelfs HAIM gewoon zien

En nu valt pas echt op wat voor een mager jaar het is dit jaar wat moet ik op vrijdag gaan doen behalve naar Arctic Monkeys kijken?

Wat een kut tijdschema zeg. Ik wil al weinig zien ivm tegenvallende lineup maar dan zetten ze op donderdag ook nog eens 3 clashes, zaterdag 1 en zondag 3. Verder had ik gehoopt dat AM pas 23:00 uur zou beginnen dus nu kan ik ook weer minder speciaal bier op in Leuven haha.

De vrijdag is inderdaad erg zwak. Daartegenover vind ik de donderdag wel erg sterk hoor. Daar zit echt heel weinig tussen wat ik NIET hoef te zien. Ook niet veel clashes waar ik ziek van ben, maar had graag nóg meer kunnen zien.

Waar ben ik wel ziek van:
Robert Plant/Damon Albarn tegenover Placebo
Pixies/Moderat tegenover Pearl Jam
Foals/Lykki Li tegenover Franz Ferdinand

Op clashfinder is een handiger schema te vinden: http://clashfinder.com/s/meurrig

Ik vind op zich de clashes wel meevallen, alleen bij Foals/Franz Ferdinand en Placebo/Damon Albarn moet ik echt nog even twijfelen. Verder complimenten dat ze zoveel leuke bands in de tent hebben gezet en gelukkig niet op mainstage.

Ik denk dat dit hier wel te vinden ben: http://clashfinder.com/s/meurrig/?user=PwoperFish&
Vrijdag en zaterdag vind ik wel heel zwak.

Voor de geïnteresseerde, ik ben waarschijnlijk hier te vinden: http://clashfinder.com/s/meurrig/?hl1=arctic,babysh,damona,eels,foals,foster,interp,kingso,london,metron,midlak,parque,pearlj,radkey,sbtrkt,thebla,tuneya,warpai&hl4=eels,metall,midlak,parque&

Die clashfinder gebruik ik inderdaad ook altijd, handige site.

http://clashfinder.com/s/meurrig/?user=visdave34&

Zeer goeie Timetable, leek het toen ik zag dat Stromae Werchter 2014 afsluit... waarom niet gewoon chase & status op de main en stromae in the barn? Niet te begrijpen, wat vinden jullie daarvan?

Nou daar is ie dan... Aantal clashes valt voor mij mee, enige wat ik jammer vind is Triggerfinger - Imagine Dragons maar ja ik zal wel een van de weinige zijn die allebei wil zien. En de keuze is duidelijk, Triggerfinger it is!

Clashfinder is inderdaad handig, vraag me sowieso af waarom RW niet zelf zo'n blokkenschema geeft? Of zie ik iets over het hoofd?

Verder, ik ga me prima vermaken, vrijdag wordt een beetje saai ja en ik verbaas me wel over Puggy op main, ik heb ze in Paradiso in de kleine zaal gezien (formaat = ongeveer 150 man) en nou opeens op main? Maar goed, daar ga ik nog wel ff heen en verder zien we het wel. Ik ga me wel vermaken zo te zien...

echt alles behalve tof deze tijdindeling!

komt tie:
donderdag
White Lies - London Grammar
Placebo - helft Robert Plant
Metallica - Gesaffelstein

vrijdag ( en is al zo'n dag waarvan ik niet veel hoef te zien)
Crystal Fighters - Paolo Nutini!!!!! whaaaaaaa
Arctic monkeys - helft Jack Johnson

zaterdag
Johnny Lang - The Temperance Movement ( hier ben ik dus echt pissed over dat ze de twee weinige blues geinspireerde artiesten tegenover elkaar zetten. hoe kunnen ze dat nou doen!)
laatste helft Imagine Dragons - Triggerfinger -eerste helft SBRKT ( jammer van Triggerfinger, echt tof album )
Agnes Obel - Black Keys ( weer eens Agnes Obel missen :P )
en dan Pixies - Pearl Jam.. ( hier gaat de organisatie veel boze reacties op krijgen, want veel Pearl Jam fans zijn ook Pixies fans en hebben daarom een dagkaart gekocht )

zondag
Reignwolf - Oscar & the wolf ( RAWR! )
helft Foals - Franz Ferdinand
MGMT - Kings of Leon ( hoe dan.... )

nou, toch enkele clashes hoor:

White Lies - London Grammar
Paolo Nutini - Crystal Fighters
Black Keys - Agnes Obel
Bastille - Birdy

De keuze Triggerfinger - Imagina dragons was snel gemaakt, aangezien ik Triggerfinger week ervoor op TW classic zie. Ik weet ook niet goed of ik voor Opposites of Skrillex moet gaan. Die eerste al enkele malen gezien, maar gegarandeerd dik feest.

voor mij maar enkele clashes en eigenlijk is de keuze overal vrij makkelijk:

The Wombats vs Dropkick Murphys = duidelijk Dropkick Murphys, Wombats heb ik al eens gezien
Foster The People vs. Paolo Nutini = eitje, Paolo Nutini en meteen een goede plek voor Arctic Monkeys
Trentemoller vs. Black Keys en Pearl Jam = ook simpel, maar met pijn in t hart, Black Keys en Pearl Jam
Franz Ferdinand vs. Foals = de enige lastige, maar dat is dan puur voor de hits Franz Ferdinand

Dan is het daarnaast jammer dat Stromae en Chase & Status overlappen met Interpol maar een echte clash kan ik het niet noemen

Dit zou het voor mij worden(groen is wil ik zien, groen/blauw wil ik op zich wel zien, blauw is wel leuk hoef ik niet per se te zien): http://clashfinder.com/s/rw2014/?user=01paxm.j5&

Fuck my life op donderdag -_-
tot 19:30 is het een leuke dag maar dan zal ik mijn sportschoenen moeten aandoen want vanaf dan wil ik ze allemaal zien :(
vooral dan metallica - gesaffelstein vind ik zuur

vrijdag ben ik gewoon niet aanwezig

zaterdag wordt een lange main stage dag :) maar ik denk toch dat 3 uur pearl jam een beetje té lang zal zijn (2 jaar geleden al gezien)

zondag ziet er op het eerste zicht ook een main stage dag uit maar waarschijnlijk zal het chase and staus worden en dan terug naar stromae (ook al vind ik kol chille gasten ;) )

Bij mij zit het zo wel ongeveer: http://clashfinder.com/s/meurrig/?user=01p9w3.bc&

Groen = zien. Groen/Rood = twijfel of overlap. Blauw = zien mits ik er zin in heb.
Enige waar ik van baal is dus Foals - Franz Ferdinand en het begin van de zondag...

Waar heeft Paolo Nutini het aan verdiend om subheadliner te zijn???
Zelfs Ellie Goulding verdient het pakken meer dan hem…

3 sterke albums
Aantal singles (inderdaad minder bekend in NL/Belgie)
Live in beste doen

Ben maar blij dat ellie niet Sub is

Pearl jam 3 uur ben ik zo blij mee.
En toch echt balen die Foals en Franz Ferdinand tegelijk. 2 bands waar het dak eraf gaat

Users who are viewing this thread