Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ja, ze zeggen zelf al dat ze het wel blijven spelen omdat ‘iedereen’ dat maar verwacht. Snap ik aan de ene kant ook wel. Maar persoonlijk ben ik echt klaar met dat nummer.<br>
Maar vind het toch raar dat je nummers gaat spelen waar je een hekel aan heeft. Net als Radiohead met Creep, al laten ze die ook regelmatig buiten hun setlist.

Misschien dat ik maar wat eerder weg ga voor een mooi plekje bij Interpol.

Ik denk dat ik naar MGMT ga na Franz Ferdinand en dan daarna meteen mooie plek bij Interpol. Kings Of Leon vorig jaar al gezien en toffe muziek, maar hoef ze niet per se nog eens te zien.

Ik ben nogal fan van KoL en de frontman Caleb heeft aangegeven juist sinds een jaar wel heel erg van het nummer te genieten, kennelijk denken zijn bandgenoten er anders over. Er komt ooit wel een moment dat ie van de set afvalt maar ondanks dat ik rustige nummers als Milk, Knocked Up, Revelry en Be Somebody veeeeeel beter en mooier vind wil ik gewoon dat ze hem spelen. En Use Somebody is een geweldige plaat, die mogen ze van mij nooit overslaan.

Volgende week ronde 1 in de Ziggo Dome, mogen ze van mij Chris Martin wel ff meenemen ;P

Man, kijk ik opeens heel sterk uit naar The Temperance Movement! Wat een geweldige nummers maken die!
Dan is het toch wel handig dat er zoiets als spotify bestaat. Kan je groepen snel eens leren kennen. Wat ik momenteel dus met alle onbekendere acts doe die ik nog niet ken(de). Er zit wat goeds tussen :)

jaa man, elke keer als ik weer ergens Temperance Movement lees moet ik een nummer van ze opzetten, zo fantastisch!
echt mijn lievelingsband nu.

Die clash met Jonny Lang is echt dood en doodzonde. Ik wil ze beide zo graag zien, maar het gaat denk ik toch Jonny Lang worden :'(

Die clash met Jonny Lang is echt dood en doodzonde. Ik wil ze beide zo graag zien, maar het gaat denk ik toch Jonny Lang worden :’(

ja daar ben ik dus ook echt boos over. hoe kun je nou de enige twee echte blue geïnspireerde artiesten tegenover elkaar zetten :( bij mij wordt het dus wel Temperance Movement.

over Temperance Movement gesproken, ze maken net bekend voorprogramma van The Stones te zijn

ja, ik las het al. van mij mogen ze er nog wel bij pinkpop bij komen, haha :D

Ik ga het meeste plezier beleven aan de "kleinere" bandjes deze editie maar die zullen denk ik ook wel weer populair zijn, wordt dus dringen in de tent bij:

- London Grammar
- Sam Smith
- Crystal Fighters
- Oscar and the Wolf
- Angus & Julia Stone

En Opener pikt na Jack White en The Afghan Whigs nu ook Faith No More op... dat steekt toch hoor... Wat een drie topnamen! Het kan toch niet dat wij het op vrijdagavond moeten stellen met Paolo Nutini - Arctic Monkeys - Major Lazer (niks tegen AM) op mainstage. Pas op, het programma van Rock Werchter op donderdag en zaterdag vind ik echt sterk, maar nog één waardige naam op vrijdag erbij en het programma was pas écht af.

En Opener pikt na Jack White en The Afghan Whigs nu ook Faith No More op… dat steekt toch hoor… Wat een drie topnamen! Het kan toch niet dat wij het op vrijdagavond moeten stellen met Paolo Nutini – Arctic Monkeys – Major Lazer (niks tegen AM) op mainstage. Pas op, het programma van Rock Werchter op donderdag en zaterdag vind ik echt sterk, maar nog één waardige naam op vrijdag erbij en het programma was pas écht af.

Goh, ik blijf daar toch enkel Jack White echt zonde vinden, en dan weten we nog niet eens welke eisen gezorgd hebben dat hij enkel Glasto en Open'er doet deze zomer.

Van FNM is geweten dat ze enkel komen als ze dagheadliner mogen zijn (in 2010 hebben ze daarvoor Werchter geweigerd en Dour gekozen). Bovendien waren ze eigenlijk terug gestopt, en was voorprogramma van hun grote helden Black Sabbath een eenmalige uitzondering. Kan me dus inbeelden dat daar veel meer geld aan te pas gekomen is voor Open'er dan Werchter zou willen geven voor een sub die matig onthaald wordt bij het moderne publiek. Idem voor Afghan Whigs: als het is om sub te zijn in een 3/4 gevulde Barn, dan komen ze beter tot hun recht in de setting van Cactusfestival.

Wat kijk ik er naar uit om deze live te zien! Helemaal aangezien hij afgelopen vrijdag hard aansloeg op het Dynamic Festival.
https://www.youtube.com/watch?v=I1gewNVv1UY&feature=kp

Ja zeg. Mooi de set van Pearl Jam breaken. Na een uurtje daar weg om Moderat te gaan bekijken. Die mannen zijn hard op weg om erg populair te worden in de dance-scene...

'Kunst!' met ingebouwde DJ booth. Nog niet echt duidelijk waar dit komt te staan denk ik.

North West Walls opent elke festivaldag om 15u30 de poort en is doorlopend tot 03u30 toegankelijk voor publiek.

10309357_10152429773345699_7336012401809438388_n.jpg

Facebook van North West Walls

http://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/north-west-walls/north-west-walls-praktisch

‘Kunst!’ met ingebouwde DJ booth. Nog niet echt duidelijk waar dit komt te staan denk ik.

North West Walls opent elke festivaldag om 15u30 de poort en is doorlopend tot 03u30 toegankelijk voor publiek.

10309357_10152429773345699_7336012401809438388_n.jpg
<br>
Facebook van North West Walls

http://www.rockwerchter.be/nl/praktisch/north-west-walls/north-west-walls-praktisch

Daar zouden dj's spelen tot 3.30u elke nacht. Volgens mij komt dit op het stuk waar het bos gekapt is (tussen de steenweg en de weide voor de mainstage) aangezien het kunstwerk het hele jaar door toegankelijk blijft.

Als ik me goed kan herinneren was hier iemand op het forum die vanavond naar Kings of Leon in de Ziggo Dome ging kijken.
Kan die persoon laten weten hoe lang de set precies duurde? En hoe het uiteraard was... :) thanks!

Hoe lang de set duurt kun je gewoon in het tijdschema op de site RW zien. Wat is her en der voorbij heb zien komen was het een prima avond

Bij OOR zijn ze in ieder geval positief:
http://oor.nl/#!/concerts/kings_of_leon_nog_steeds_op_de_groei_in_ziggo_dome/concert

Een uur en drie kwartier dus gisteren. Moet eerlijk bekennen dat als ik de setlist zie, ik er toch wel een beetje zin in begin te krijgen hoor. Al baart het me wel zorgen dat we blijkbaar in de tijd zijn beland dat de huidige fans bij toppers als The Bucket en Molly's Chambers de wc of de bar opzoeken. Maar dat zal bij Werchter vermoedelijk wel mee vallen.

Setlist:
http://www.setlist.fm/setlist/kings-of-leon/2014/ziggo-dome-amsterdam-netherlands-73c03e6d.html

Hoe lang de set duurt kun je gewoon in het tijdschema op de site RW zien. Wat is her en der voorbij heb zien komen was het een prima avond

Ik bedoelde vooral hoe lang de set gisteren duurde! Toch bedankt!

Bij OOR zijn ze in ieder geval positief:

http://oor.nl/#!/concerts/kings_of_leon_nog_steeds_op_de_groei_in_ziggo_dome/concert

Een uur en drie kwartier dus gisteren. Moet eerlijk bekennen dat als ik de setlist zie, ik er toch wel een beetje zin in begin te krijgen hoor. Al baart het me wel zorgen dat we blijkbaar in de tijd zijn beland dat de huidige fans bij toppers als The Bucket en Molly’s Chambers de wc of de bar opzoeken. Maar dat zal bij Werchter vermoedelijk wel mee vallen.

Setlist:

http://www.setlist.fm/setlist/kings-of-leon/2014/ziggo-dome-amsterdam-netherlands-73c03e6d.html

Dank u wel! En dat zijn net dé nummers waarvoor mensen horen te gaan. Ach... Ik heb er ook gigantisch veel goesting in!

Users who are viewing this thread