Pinkpop 2025

is het vandaag dat de "Stay Tuned" bekend gemaakt gaat worden en de plattegronden gepubliceerd?

Het is 4 weekjes voor Pinkpop 2025
Vandaag inderdaad ook die announcement van Tom Odell.

1+1 misschien? Maar wie weet worden we nog eens goed verrast, ik verwacht niet dat als Tom Odell als vervanger wordt aangekondigd dat dit nog een boost geeft in de ticketsale

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
ik heb het idee van stage 4 voor de tent eens even op me laten inwerken...

ik kan niet spreken voor de mensen die "stage 4" minded zijn zoals die afgelopen jaren was, maar als ik voor mijzelf spreek lijkt het mij dat ik nu eerder geneigd zou zijn een stage 4 act mee te gaan pakken als het op die locatie zou zijn. (ware het niet dat ik nu clashes heb zoals Battlesnacke en Claude of Dean Lewis met Bob Vylan bijvoorbeeld)

Ook gezien het tijdschema met de aansluiting van South op North stage en de aansluiting van Tent op Stage 4 komt qua tijdschema goed uit.
Het laat ook zien dat de tegenover elkaar staande podia qua tijdslots op elkaar afgestemd zijn.

Ben ook wel beniewd wat dat met de doorstroom op het Noordgedeelte gaat doen, wellicht zorgt dit voor efficienter gebruik van dat gedeelte... we gaan hiet zien.

• Leuk
- Stage 4 en de Tent stage bovenin, grote stage 'Noord' in het midden, en grote mainstage 'Zuid' onderin.
- Grote doorgang maken vanaf de hoofdentree van het terrein richting stage 4 en tent, zodat het direct na binnenkomst 'uitwaaiert' vanuit het Pinkpopplein (waar stage 4 tot voor kort nog stond)
- Kalm aan baan/foodtruck hoek verplaatsen/verspreiden naar pinkpopplein en naar linksonder, die hoek waar o.a. dat reuzenrad staat en waar vroeger ook de garden of love zat.
- Doorgang van zuid naar noord zowel linksom als rechtsom het 'Noord' podium. Om trechtervorming te voorkomen.
- Main stage 'Zuid' eindigt om maximaal 0:30, grote stage 'Noord' eindigt om maximaal 2:00, en rondom de tent stage en stage 4 gaat het door tot 3:30 / 4:00. Zo krijg je dat je het terrein geleidelijk van zuid naar noord stapsgewijs kunt schoonmaken/afsluiten/ontruimen. De bezoekers verlaten het terrein ook veel geleidelijker dan dat ze allemaal massaal na de laatste headliner tegelijk vertrekken.
- Camping B en C beschikbaar maken voor mensen met een dagticket. Hier eventueel vaste gast tickets en/of groepsplaatsen verkopen. Camping A alleen voor weekendgangers, en alleen met een 'wie het eerst komt' en vol=vol principe.
- Regelen dat er een plek is om met camper/caravan te kamperen
- Samenwerking met campings in de buurt m.b.t. pendelbusvervoer
- Pinkpop NS kaart verkopen. Onbeperkt met de trein van donderdag 10:00 t/m maandag 18:00 voor X euro.

Nondeju wat een brainfart. Voornamelijk voortgeborduurd op jullie ideeën, zouden dit de maatregelen zijn die ik zou overwegen...

- Stage 4 en de Tent stage bovenin, grote stage 'Noord' in het midden, en grote mainstage 'Zuid' onderin.
- Grote doorgang maken vanaf de hoofdentree van het terrein richting stage 4 en tent, zodat het direct na binnenkomst 'uitwaaiert' vanuit het Pinkpopplein (waar stage 4 tot voor kort nog stond)
- Kalm aan baan/foodtruck hoek verplaatsen/verspreiden naar pinkpopplein en naar linksonder, die hoek waar o.a. dat reuzenrad staat en waar vroeger ook de garden of love zat.
- Doorgang van zuid naar noord zowel linksom als rechtsom het 'Noord' podium. Om trechtervorming te voorkomen.
- Main stage 'Zuid' eindigt om maximaal 0:30, grote stage 'Noord' eindigt om maximaal 2:00, en rondom de tent stage en stage 4 gaat het door tot 3:30 / 4:00. Zo krijg je dat je het terrein geleidelijk van zuid naar noord stapsgewijs kunt schoonmaken/afsluiten/ontruimen. De bezoekers verlaten het terrein ook veel geleidelijker dan dat ze allemaal massaal na de laatste headliner tegelijk vertrekken.
- Camping B en C beschikbaar maken voor mensen met een dagticket. Hier eventueel vaste gast tickets en/of groepsplaatsen verkopen. Camping A alleen voor weekendgangers, en alleen met een 'wie het eerst komt' en vol=vol principe.
- Pinkpop NS kaart verkopen. Onbeperkt met de trein van donderdag 10:00 t/m maandag 18:00 voor X euro.

Nondeju wat een brainfart. Voornamelijk voortgeborduurd op jullie ideeën, zouden dit de maatregelen zijn die ik zou overwegen...
Klinken allemaal logische punten om je festival weer aantrekkelijker te maken. Er zijn denk ik twee manieren om PP weer uit te laten verkopen, de eerste is weer een keer een echte grote unieke stadionact neerzetten als headliner (zoals destijds met The Rolling Stones) of het festival zo aanpassen dat het minder afhankelijk is van de headliner, meer artiesten, langer doorgaan, echt dat weekend festival gevoel creëren.

Want ik zag hier ook voorbij komen dat het kwam door de dure prijs, maar uiteindelijk verkopen een LL en DTRH toch ook gewoon makkelijk uit, dus aan die paar tientjes zal het niet liggen.

Vandaag inderdaad ook die announcement van Tom Odell.

1+1 misschien? Maar wie weet worden we nog eens goed verrast, ik verwacht niet dat als Tom Odell als vervanger wordt aangekondigd dat dit nog een boost geeft in de ticketsale
Tom Odell vind ik leuk maar het gaat geen boost geven in de kaartverkoop inderdaad.

Keurige brainfart!!! Alleen hoor ik liever de Nederlandse versie…..

je kan eea oplossen door 13:00 a 14:00 pas te beginnen en tot 1:00 a 1:30 max 2:00 door te gaan...

maar je krijgt imo never het OV beter geregeld, zeker als het nu al drama is. (geloof me, vise versa is Landgraaf - concert Randstad ook geen doen)

imo doet Pinkpop er goed aan om van 12:00 tot 0:00 te zitten, dan zet de co-headline constructie maar zoals die nu is, op South en Noord stage. Want dat is het nu (aldus Mojo), met Tate / Timberlake, Last Dinner Party / Rodrigo en Korn / Muse.
Hoelang moet je dan wel niet op de camping blijven hangen 😅
En dat zonder partytent, zonder muziek!

Gewoon een Dj erachter leuk voor de jeugd.. tot een uurtje of 01:00

12 uur lang op het festival terrein is imo lang zat (althans ik red het niet zolang)

Inderdaad, die vergunning lijkt me de meest beperkende factor voor Pinkpop.
Als je wat langer door mag gaan kan je fatsoenlijke coheadline constructies opzetten en wordt tickets verkopen een stuk gemakkelijker.
De bedoeling van de huidige opzet van Noord stage is de "dubbele mainstage" en co-headline constructie...

De bedoeling van draaien Noord stage was het boeken van grootere acts voor dat podium.
Ik heb het al gezegd en blijf het zeggen... de 2 podia naar elkaar gericht, vind ik echt fantastisch! Je hoeft van geen enkele artiest die op die podia optreden ook maar iets te missen. En veel gezelliger dan de podia naast elkaar zoals op Graspop.

De jeugd kiest dan toch eerder voor een LL of DTRH lijkt me.
Mooi zo houden dan! LL is een hype en doet er niet toe wat ze boeken, diploma gehaald en lekker uit je dak op lowlands...

Snap jullie redenatie qua later totaal niet, en heb hier in mijn omgeving nog nooit iemand over gehoord!

De prijs en de line-up is het grootste ding!
Acts later programeren zal denk ik alleen maar tegenhouden (althans in de situatie waarin wij zitten).
Zelf ben ik in aanraking gekomen met pinkpop voor een dag..
Vanuit Friesland 3,5 uur rijden! Snachts iets sneller 😉 23:00 afgelopen en richting huis waarbij we +/- 03:00 weer thuis waren, waneer een Muse pas om 01:00 klaar zou zijn zullen er minder snel mensen een dagticket kopen!

Lowlands is immers ook een weekend festival dat mag en kun je niet vergelijken, voor mijn gevoel was pinkpop dit ook meer voorheen en gokken ze nu meer op de dagen!

• Winning
Waarderingen: DennisvdBr
Mooi zo houden dan! LL is een hype en doet er niet toe wat ze boeken
Maar toch hebben ze over het algemeen vaak de beste line-up van NL.

De prijs en de line-up is het grootste ding!

De prijs niet echt. Veel concerten en festivals zijn kneiterduur en verkopen ook zo uit.

Vanuit Friesland 3,5 uur rijden! Snachts iets sneller 😉 23:00 afgelopen en richting huis waarbij we +/- 03:00 weer thuis waren, waneer een Muse pas om 01:00 klaar zou zijn zullen er minder snel mensen een dagticket kopen!
Camping toegankelijk maken voor dagbezoekers zou al helpen.

• Winning

Users who are viewing this thread