Graspop Metal Meeting 2025

Was hij dan degene die zonder emotie praatte? 😅
We hebben hier eerder wel youtube filmpjes gedeeld van zijn ontzettend droge podiumpraatjes, dus ik vermoed dat je dat kan omschrijven als emotieloos. Mikael is vooral een heerlijke frontman die inderdaad niet zijn ingestudeerde mopjes elke avond afratelt, maar heel spontaan verhaaltjes vertelt, heel vaak met links naar het land waar hij is.

Als je daarmee droogkomisch bedoelt dan ja.

En gisteren was magisch goed.

Waarschijnlijk inderdaad bovenstaande.

Ik denk dat ik dan dat bedoelde in combinatie met wat Nikita zegt. Ik wist niet precies wat het was, maar ik dacht dat er inderdaad eens een gesprek was over hoe hij praat tijdens concerten. Misschien niet emotieloos, maar dus heel droog gewoon.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat je bedoelt... Sorry.
Wellicht dat dat ook gewoon over Maynard gaat, bij dat ene zinnetje dat hij zegt tijdens een optreden zit er meestal ook niet heel veel emotie in.
Anders ook geen idee
We hebben hier eerder wel youtube filmpjes gedeeld van zijn ontzettend droge podiumpraatjes, dus ik vermoed dat je dat kan omschrijven als emotieloos. Mikael is vooral een heerlijke frontman die inderdaad niet zijn ingestudeerde mopjes elke avond afratelt, maar heel spontaan verhaaltjes vertelt, heel vaak met links naar het land waar hij is.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Op albums uiteraard wel, maar live zijn de grunts toch nooit weggeweest? Kan me niet herinneren dat ik Opeth ooit iets anders zag doen.

Laatst bewerkt:
Sluit ik me bij aan. Meesterlijke set gister van Opeth, in alle opzichten. Setlist, geluid, sfeer, visuals, Mikael z'n praatjes (verhalen over Thijs van Leer, Martin van Drunen en 2 Unlimited, hahaha). Heb ze al vaak gezien, maar gisteren was zonder meer één van de beste keren.

De razende Festileaks reporter @RubenJS stond vlak achter me en was ook zeer onder de indruk, dus er zal straks ongetwijfeld een heel mooie review verschijnen op de homepage van Festileaks.
Helemaal mee eens! Na inmiddels best wat Opeth sets is dit denk ik wel de beste keer dat ik ze gezien heb. Toffe visuals (vooral bij de nieuwe nummers), piekfijn geluid, band die er zin in had en een hele fijne setlist. Ik had deze show van Opeth echt ff nodig na de (voor mij) deceptie op Alcatraz. En prachtig ook hoe 6000 man ademloos kunnen luisteren.

Excuus trouwens aan hen die gister niet bij Opeth waren en ook weinig interesse hebben in de band voor deze toch ietwat naar off-topic leunende conversatie. Hoop dat jullie het niet erg vinden dat we dit topic even gebruiken als nabeschouwing voor een geweldige show gister en daarmee ook gelijk als voorbeschouwing voor hun set op Graspop. 😅

Excuus trouwens aan hen die gister niet bij Opeth waren en ook weinig interesse hebben in de band voor deze toch ietwat naar off-topic leunende conversatie. Hoop dat jullie het niet erg vinden dat we dit topic even gebruiken als nabeschouwing voor een geweldige show gister en daarmee ook gelijk als voorbeschouwing voor hun set op Graspop. 😅
Off topic zou ik het niet noemen, jullie hebben bij mij toch wel de interesse gewekt om te gaan kijken bij hun show op Graspop (als dat met de timetable een beetje uit komt)

Helemaal mee eens! Na inmiddels best wat Opeth sets is dit denk ik wel de beste keer dat ik ze gezien heb. Toffe visuals (vooral bij de nieuwe nummers), piekfijn geluid, band die er zin in had en een hele fijne setlist. Ik had deze show van Opeth echt ff nodig na de (voor mij) deceptie op Alcatraz. En prachtig ook hoe 6000 man ademloos kunnen luisteren.

Voor mij was Opeth het beste optreden van het festival, maar stond blijkbaar op een plekje waar men alleen het eerste nummer last had van een matig geluid.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Na de release van Heritage hebben ze die tour enkel nummers zonder grunts (en zelfs een deel van de set akoestisch) gespeeld. Dit kwam de band echter op dermate veel kritiek te staan dat ze daar snel weer vanaf gestapt zijn.

Ik zou tekenen voor die setlist tbh, wel leuk voor de afwisseling een keertje. Maar je moet je er wel ff op instellen, het is niet wat je verwacht van een Opeth show. Misschien zelfs eerder iets voor Werchter dan voor Graspop.

Gisteren was in alle opzichten wel wat je verwacht van een metalshow van Opeth, zeer zeer goed. Ga dat zien in de Marquee! Kan zomaar eens de show van het weekend worden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Users who are viewing this thread