Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Anders moeten we gewoon exact dezelfde affiche als in 2013 boeken…

Haha, nee dat hoeft dan ook weer niet sta open voor leuke alternatieven, maar dat zijn wel bandjes waar je van weet dat dat zeker voor overdag wel sfeer maakt! en vind het meestal overdag zo maar slappe hap! ( niet alles, maar toch zeker wel 70% vaak begint mijn werchter dag toch pas wat later op de dag )

Ik ga het toch gewoon zeggen. Ik heb niet voor niets vorig jaar steeds om Slayer geroepen. 4 juli staan ze met Metallica, Alice in Chains en Mastodon nog op Sonisphere UK, het kan dus wel! Metallica is geboekt, Alice in Chains en Mastodon zijn dikke geruchten voor een spot op Werchter. Daarnaast heeft Slayer (nog) geen data in Belgie, en de laatste show in Werchter dateert al uit 2008. Zou het kunnen?

Haha als je naar de namen kijkt die nu langs komen zou je dat wel zeggen ja xD RW boekt normaal alleen maar namen van vorig jaar als ze een hele goede indruk hebben achter gelaten of nieuw materiaal uitgebracht hebben en dan nog gebeurt het weinig. Netsky zou 3e keer op rij worden dus dat zeker niet en Hives/Volbeat waren leuk maar niet zo speciaal dat ze dit jaar ook komen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Haha als je naar de namen kijkt die nu langs komen zou je dat wel zeggen ja xD RW boekt normaal alleen maar namen van vorig jaar als ze een hele goede indruk hebben achter gelaten of nieuw materiaal uitgebracht hebben en dan nog gebeurt het weinig. Netsky zou 3e keer op rij worden dus dat zeker niet en Hives/Volbeat waren leuk maar niet zo speciaal dat ze dit jaar ook komen.

Daar ben ik het niet mee eens hives kan ik me voorstellen ja, maar volbeat speelde de pannen van het dak en daar was het ook ECHT druk !

Ik ga het toch gewoon zeggen. Ik heb niet voor niets vorig jaar steeds om Slayer geroepen. 4 juli staan ze met Metallica, Alice in Chains en Mastodon nog op Sonisphere UK, het kan dus wel! Metallica is geboekt, Alice in Chains en Mastodon zijn dikke geruchten voor een spot op Werchter. Daarnaast heeft Slayer (nog) geen data in Belgie, en de laatste show in Werchter dateert al uit 2008. Zou het kunnen?

Ik gok van niet, een ander Belgisch metalfestival heeft al naar hun komst gehint. En er is natuurlijk een reden waarom ze niet zo vaak op Werchter geboekt worden ;)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Shaverion wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div><br>

Daar ben ik het niet mee eens hives kan ik me voorstellen ja, maar volbeat speelde de pannen van het dak en daar was het ook ECHT druk !

Volbeat staat al op graspop hoog op het affiche, dus vergeet die maar. BTW hopelijk maakt Weezer ook de overstap na het FireFly festival, maar ben bang dat het niet gaat gebeuren.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Ik gok van niet, een ander Belgisch metalfestival heeft al naar hun komst gehint. En er is natuurlijk een reden waarom ze niet zo vaak op Werchter geboekt worden
icon_wink.gif

Aah shit :( Ik had nog niet gehoord dat er een ander Belgisch festival naar hun gehint had, Graspop niet toch? Dan zal ik toch naar Fortarock moeten denk ik..

Het is wel jammer inderdaad dat grote metalfestivals mooie hardere namen van festivals als Werchter afpakken, dan wordt het voor RW extra moeilijk goede namen over de gehele breedte van de muziekgenres te boeken. Toch heb ik goede hoop dat een paar kleinere 'Graspopnamen' naar RW gaan komen, het verleden leert toch dat dat vaak het geval is, en Metallica moet natuurlijk ook wat versterking hebben ;-)

The Hives zijn leuk qua optreden, maar ze zijn de afgelopen zes jaar al drie keer geweest en hebben muzikaal niet echt iets nieuws gebracht.

Het is wel jammer inderdaad dat grote metalfestivals mooie hardere namen van festivals als Werchter afpakken, dan wordt het voor RW extra moeilijk goede namen over de gehele breedte van de muziekgenres te boeken. Toch heb ik goede hoop dat een paar kleinere ‘Graspopnamen’ naar RW gaan komen, het verleden leert toch dat dat vaak het geval is, en Metallica moet natuurlijk ook wat versterking hebben
icon_wink.gif

Metalfestivals die namen 'afpakken'? De meeste metalliefhebbers hebben een vrij beperkte visie en die staan werkelijk luidop te vloeken dat ze weer naar Werchter moeten om hun favoriete band te zien. In mijn ogen moet een band staan op het festival waar ze het beste passen en in het geval van de hardere acts is dat gewoon Graspop.

@gloeilamp, Alcatraz Festival. Die hebben een teaser trailer online gezet waarin 3 nummers te horen zijn. 2 daarvan zijn min of meer zekerheidjes voor het festival, en de derde is Raining Blood..

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
Het is wel jammer inderdaad dat grote metalfestivals mooie hardere namen van festivals als Werchter afpakken, dan wordt het voor RW extra moeilijk goede namen over de gehele breedte van de muziekgenres te boeken. Toch heb ik goede hoop dat een paar kleinere ‘Graspopnamen’ naar RW gaan komen, het verleden leert toch dat dat vaak het geval is, en Metallica moet natuurlijk ook wat versterking hebben
icon_wink.gif

Metalfestivals die namen ‘afpakken’? De meeste metalliefhebbers hebben een vrij beperkte visie en die staan werkelijk luidop te vloeken dat ze weer naar Werchter moeten om hun favoriete band te zien. In mijn ogen moet een band staan op het festival waar ze het beste passen en in het geval van de hardere acts is dat gewoon Graspop.

@gloeilamp, Alcatraz Festival. Die hebben een teaser trailer online gezet waarin 3 nummers te horen zijn. 2 daarvan zijn min of meer zekerheidjes voor het festival, en de derde is Raining Blood..

Ben ik met je eens, Graspop pakt niets af van Werchter. Als je het zo wilt zien is het eerder andersom. Ik denk dat er dit jaar weer weinig metal zal zijn op Werchter, Metallica zal iets meenemen en wellicht nog Alice in Chains. Maar dat is geen metal.

Ik hoop van harte dat Weezer komt. Blink-182 er ook bij zou mooi zijn! Outkast mag lekker in Amerika blijven of iig ver weg van RW.

Wat vinden jullie er trouwens van dat Foo Fighters aangeven om een tijd te stoppen om vervolgens wel heel erg snel toch weer op te gaan treden?! Wat een onzin om te zeggen dat je even stopt als je dat maar voor 1 a 2 jaar doet. Dat is toch normaal dat doen zoveel bands. Maar goed zou het een prima naam vinden als 4e headliner hoor.

Ik hoop van harte dat Weezer komt. Blink-182 er ook bij zou mooi zijn! Outkast mag lekker in Amerika blijven of iig ver weg van RW.

Wat vinden jullie er trouwens van dat Foo Fighters aangeven om een tijd te stoppen om vervolgens wel heel erg snel toch weer op te gaan treden?! Wat een onzin om te zeggen dat je even stopt als je dat maar voor 1 a 2 jaar doet. Dat is toch normaal dat doen zoveel bands. Maar goed zou het een prima naam vinden als 4e headliner hoor.

Die gasten van FF kunnen niet stilzitten. zitten in 20 bandjes allemaal, en moeten altijd actief blijven in media enzovoorts.. dus had het eerlijk gezegd niet anders verwacht.

Volbeat was inderdaad erg goed en druk al komt dat laatste ook deels omdat het vol stond met Rammstein fans. Maar of het nou zo speciaal was dat ze dit jaar nog eens moeten komen lijkt me niet, het was eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Maar Volbeat komt sowieso niet nog een keer want die staan al als headliner op Graspop.

EDIT: Het is trouwens helemaal niet gek dat zaterdag al uitverkocht is, Pearl Jam doet namelijk een volledige show dus trekt bijna evenveel mensen als een concert zou doen. Als je dan ziet dat ze de Ziggo Dome al 2x kunnen uitverkopen zijn die dagkaarten snel weg, en dan komt er nog eens bij dat The Black Keys ervoor staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Dr. Hannibal wrote:</div>
icon_wink.gif

Metalfestivals die namen ‘afpakken’? De meeste metalliefhebbers hebben een vrij beperkte visie en die staan werkelijk luidop te vloeken dat ze weer naar Werchter moeten om hun favoriete band te zien.

Haha je had gisteren de reacties moeten zien van A7x-fans op het nieuws dat A7x naar Pinkpop kwam. Beetje een moeilijke zaak altijd vind ik, metalbands op rockfestivals. Ik verwacht wel nog een andere metalnaam op de dag van Metallica trouwens, net zoiets als Pinkpop nu doet.

Users who are viewing this thread