Down the Rabbit Hole 2025

In principe S10 elke dag toch? Als host? Zal wel n DJ setje bijzitten met Froukje ook.

Vorig jaar op Wildeburg en LL gezien maar Zep zou ook een mooie toevoeging zijn.
Verder ben ik benieuwd of Wende nog een festivalversie van Vrijplaats gaat opvoeren op DTRH of LL. Lijkt me tof. Dat duet met Abel, Schaduw, wow.
Ja klopt inderdaad, maar ben even uitgegaan van het openingsoptreden op de hotot. De verdere invulling verschilt namelijk ieder jaar nogal.

Ik ben best tevreden met de nieuwe namen, niet de absolute wauw-factor van bijvoorbeeld vorig jaar. Maar inzoomen op de nieuwe namen ben ik blij met:

Bloc Party, Ichiko Aoba, The Lathums & Wunderhorse! Stiekem ben ik persoonlijk ook wel blij met Underworld. De vorige keren dat ik ze kon zien, ben ik ze misgelopen. Maar als headliner is het wel wat simpel geboekt, denk ik.

Wel heel benieuwd of dit de namen zijn die het festival doet uitverkopen. Lijkt mij niet, toch?

Al met al: ik ben zeer tevreden met de line-up. Een boel optredens waar ik nu al enorm naar uit kijk: Massive Attack, Underworld, Sam Fender!, FKA Twigs!!, Iggy Pop, Bloc Party, JPEGMAFIA, Geordie Greep, Ichiko Aoba, The Lathums zijn allemaal namen die ik nog nooit eerder heb gezien.

Los van die namen ook een heleboel namen die ik vet vindt en al eerder gezien heb. Nou heeft dat natuurlijk ook met muzikale onervarenheid te maken, maar voor mij is de line-up best vernieuwend 😅

De studenten die bij mij werken waren erg teleurgesteld over de laatste drop. "Heel veel namen voor oudere witte mannen" haha.

Uiteraard is dit N=2 dus hoe representatief het is kun je over twijfelen. Maar dit zijn wel mensen die al jaren gaan en zich nu stuk minder herkennen in met name de headliners. "Vroeger hadden ze Burna Boy en Fred Again voor ons".

En het heeft dus duidelijk niet geleid tot uitverkopen of zelfs maar een signaal van "wees snel want bijna uitverkocht".

Benieuwd of ze dan in die laatste drop nog een naam kunnen toevoegen die het laatste zetje geeft. Meestal zitten in die worp de kleinere namen...

Ze doen wel langzaam over die laatste tickets. Ervanuitgaande dat ze nu 10% gegroeid zijn en bij het vorige bericht 89% hadden verkocht. Betekent dat toch dat er nog zo'n 5000 tickets te verkopen zijn. Op basis van het aantal tickets van vorig jaar zouden ze nu al zijn uitverkocht. Wellicht dat deze line-up niet zo veel man trekt als wat ze vantevoren gedacht hebben. Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de headliners toch niet te spannend of relevant zijn? Ik zou er persoonlijk niet heel rauwig om zijn als het niet uitverkocht raakt, mij lijkt namelijk die 50k bezoekers een mooi aantal.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2
Mij kan het eerlijk gezegd niet heel erg boeien of DTRH uitverkoopt of niet. Sterker nog, gelet op de vorige jaren zou ik het qua drukte bepaald niet erg vinden dat er net wat minder mensen aanwezig zijn. Net wat meer bewegingsvrijheid hier en daar. Voorkomt bovendien ook misschien wel een (grote) stijging in de ticketprijzen deze hick-ups. Omdat ze toch zien dat ze een beetje tegen de limiet lopen van wat iedereen zomaar bereid is neer te tellen voor zo'n weekend. Wellicht maakt het ook juist dat ze de komende edities weer wat scherper boeken. Al kan dat natuurlijk ook nadelig uitpakken. Dat ze komend jaar ineens heel erg gaan inzetten op pure feestjes.

• Leuk
Waarderingen: daily en spongebobsong
Je vraagt je wel af waar die toffe bovenkant dan wel zit bij de grotere Nederlandse festivals. Pinkpop niet erg origineel, BKS zelfs ronduit zwak dit jaar.

Of heeft Lowlands alle krenten in de pap?
Je kunt zeggen van PP wat je wilt, maar ze hebben toch prima relevante namen? Olivia Rodrigo, Tate McRae, Hannah Mae, Last Dinner Party, Girl in Red, dat zijn toch wel actuele namen van dit moment.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Ze doen wel langzaam over die laatste tickets. Ervanuitgaande dat ze nu 10% gegroeid zijn en bij het vorige bericht 89% hadden verkocht. Betekent dat toch dat er nog zo'n 5000 tickets te verkopen zijn. Op basis van het aantal tickets van vorig jaar zouden ze nu al zijn uitverkocht. Wellicht dat deze line-up niet zo veel man trekt als wat ze vantevoren gedacht hebben. Dat zal er waarschijnlijk mee te maken hebben dat de headliners toch niet te spannend of relevant zijn? Ik zou er persoonlijk niet heel rauwig om zijn als het niet uitverkocht raakt, mij lijkt namelijk die 50k bezoekers een mooi aantal.
Sowieso is de knaldrang van voorgaande jaren er ook wel af. DTRH '24 moest je in '23 kopen. Toen klotste het geld tegen de plinten en had iedereen zoiets van LETS GO!

Nu zie je overal in de evenementenbranche dat het stiller is. Er is weinig dat echt nog ruim uitverkoopt.

Sowieso is de knaldrang van voorgaande jaren er ook wel af. DTRH '24 moest je in '23 kopen. Toen klotste het geld tegen de plinten en had iedereen zoiets van LETS GO!

Nu zie je overal in de evenementenbranche dat het stiller is. Er is weinig dat echt nog ruim uitverkoopt.
Dit is natuurlijk niet waar.
Zeker in de elektronische/dance scene verkoopt veel giga snel uit.
Afgelopen ADE was echt een slagveld wat dat betreft.

Je kunt zeggen van PP wat je wilt, maar ze hebben toch prima relevante namen? Olivia Rodrigo, Tate McRae, Hannah Mae, Last Dinner Party, Girl in Red, dat zijn toch wel actuele namen van dit moment.

Noem je een paar artiesten die toch totaal niet op een festival als dit thuis horen?
Ja het had wat knalleriger moeten zijn maar gaan toch geen popsterretjes boeken?

Noem je een paar artiesten die toch totaal niet op een festival als dit thuis horen?
Ja het had wat knalleriger moeten zijn maar gaan toch geen popsterretjes boeken?
Girl in Red en Last Dinner Party hebben er recentelijk nog gestaan. Hannah Mae zie ik ze ook nog wel eens boeken.

Olivia en Tate zie ik niet per see passen nee, maar 'popsterretjes' Chali XCX en Chappel Roan hadden zo geboekt kunnen worden.

Ik had het ook over de bovenkant van het programma. Dat is met Rodrigo en Tate McRae wel waar (al verkopen zij ook niet uit so far), maar de rest is toch niet voor de top van het affiche? Wel prima namen hoor. En in de totaliteit vind ik het pinkpop programma niet echt origineel, maar dat betekent niet dat er geen namen staan die niet actueel zijn.

Wat is de totale capaciteit van ADE eigenlijk? Echt geen flauw benul.....
Paar honderd duizend, maar ik doelde meer op het feit dat de losse feesten op ADE steeds sneller uit lijken te verkopen. Vroeger kon je een paar weken van te voren rustig eens gaan kijken waar je zin in had; tegenwoordig moet je in mei/juni al klaarzitten voor de voorverkoop. Ik ga er zelf vanuit dat dit te maken heeft met de ‘verticketswapisering’ van de evenementenbranche. Iedereen heeft FOMO voor van alles, dus koopt maar gewoon blind tickets met het idee ‘anders verkoop ik ze wel weer’. Een wat mij betreft vrij vervelende trend, maar is weinig aan te doen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Paar honderd duizend, maar ik doelde meer op het feit dat de losse feesten op ADE steeds sneller uit lijken te verkopen. Vroeger kon je een paar weken van te voren rustig eens gaan kijken waar je zin in had; tegenwoordig moet je in mei/juni al klaarzitten voor de voorverkoop. Ik ga er zelf vanuit dat dit te maken heeft met de ‘verticketswapisering’ van de evenementenbranche. Iedereen heeft FOMO voor van alles, dus koopt maar gewoon blind tickets met het idee ‘anders verkoop ik ze wel weer’. Een wat mij betreft vrij vervelende trend, maar is weinig aan te doen denk ik.
Hetzelfde wat je bij Lowlands al jaren ziet eigenlijk. En de afgelopen twee jaar bij DTRH. Inderdaad geen fijne ontwikkeling.

• Leuk
Waarderingen: JamesV
Hetzelfde wat je bij Lowlands al jaren ziet eigenlijk. En de afgelopen twee jaar bij DTRH. Inderdaad geen fijne ontwikkeling.
Absoluut.
Met wel het verschil dat DTRH & LL zo groot en duur zijn dat er meer variabelen een rol spelen.
Een feestje van 40€ in de Gashouder leent zich natuurlijk wat makkelijker voor blind kopen dan een vierdaags festivalticket van 320€.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov

Deels wel eens met je, met wel een kanttekening dat de zogenoemde verticketswapisering er tegelijkertijd ook voor zorgt dat je in aanloop naar dtrh en lowlands, hoe snel het ook altijd uitverkocht raakte - altijd nog aan een goedkoper ticket kon komen via dat kanaal.

Users who are viewing this thread