Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
@Shaverion: Waar haal je vandaan dat de zaterdag is uitverkocht? Als ik op de site kijk zijn ze nog gewoon beschikbaar!

Op dit moment zit ik vooral te hopen op Muse (FF zou ik niet erg vinden, maar minder), QOTSA en Kasabian. Als kleinere act zie ik MGMT graag komen en als dance-acts Baauer en A-Trak.

@Shaverion: Waar haal je vandaan dat de zaterdag is uitverkocht? Als ik op de site kijk zijn ze nog gewoon beschikbaar!

Op dit moment zit ik vooral te hopen op Muse (FF zou ik niet erg vinden, maar minder), QOTSA en Kasabian. Als kleinere act zie ik MGMT graag komen en als dance-acts Baauer en A-Trak.
Twitter. Als je even terugleest heb ik alles daar al geplaatst, via de website zijn ze trouwens echt niet meer beschikbaar.

2. Kies betalings- en afleveringswijze

Evenement Datum Aantal
Rock Werchter 2014 - Zaterdag 05/07/'14 Uur wordt later aangekondigd ONBESCHIKBAAR

Zijn niet meer beschikbaar!

Die dagtickets zijn wel heel snel weg voor de zaterdag. Zo bijzonder is de zaterdagline-up nou toch ook weer niet? Dit zijn dus allemaal mensen die (voor het grootste deel) voor Pearl Jam een kaartje gekocht hebben, vrij verrassend ;). Ben wel benieuwd hoe snel de 4-dagstickets nu gaan.

Toch nog even over de Foo's: waarom vat iedereen dit op als goed nieuws? Ik zie ze ook graag komen, maar ik heb er wel mijn twijfels bij... Namelijk, we wisten al dat ze gingen touren, dus 'een datum is beter dan geen datum' gaat hier eigenlijk niet op. Verder zegt het feit dat ze half juni in de USA staan eerder dat ze daar zomerfestivals gaan doen, dan dat ze hier komen. Want op het argument dat veel festivals hier nog een headliner missen (wat in de USA ongetwijfeld net zo is) zie ik geen reden om dat zomaar aan te nemen. Wat zal het de Foo Fighters boeien wat de Arctic Monkeys doen? Bovendien zijn die laatste een Europese band, de Foo's natuurlijk niet. Ik zeg niet dat het niet kan, hoor, maar om dit nu als hoopgevend te zien... Ik weet het niet.

En @mynoseknows:
Stromae heeft zichzelf onverwacht bevestigd, dus RW had dit niet in de planning staan. Vandaar dus dat zo'n kleine, oninteressante naam nu alleen gedropt is.

Ik heb ook een een reactie gekregen op Twitter:

Sam ‏@SAMVANREENEN 5u

@RockWerchter De zaterdagtickets zijn niet meer verkrijgbaar. Nu al uitverkocht!?

Rock Werchter ‏@RockWerchter 9m

@RobertDelft Neen, het klopt: zaterdag is uitverkocht. @samvanreenen

Haha dat ben ik :P, ik kreeg ook nog dit op de vraag hoe het met de combotickets staat
RockWerchter 12u
@RobertDelft Die zijn voorlopig nog verkrijgbaar.

Ik ben eerlijk gezegd ook geen fan van Muse, dus ik zou ook liever FF op Werchter willen. Heeft er nog nooit een grote band de overstap gemaakt juni-amerika en juli-europa? Het kan dat ze zeggen dat ze paar festivals in Amerika en Europa doen, niet? Het kan toch niet dat behalve Jack Johnson, niemand van die lineup naar Werchter komt.. Weet er iemand of een kans bestaat dat Blink182 komt? Die spelen niet super live, maar daar heb ik vroeger echt veel naar geluisterd.

Edit: Ik zie Outkast niet komen. Ze zitten tussen juni en heel de maand juli in vs.

Toch nog even over de Foo’s: waarom vat iedereen dit op als goed nieuws? Ik zie ze ook graag komen, maar ik heb er wel mijn twijfels bij… Namelijk, we wisten al dat ze gingen touren, dus ‘een datum is beter dan geen datum’ gaat hier eigenlijk niet op. Verder zegt het feit dat ze half juni in de USA staan eerder dat ze daar zomerfestivals gaan doen, dan dat ze hier komen. Want op het argument dat veel festivals hier nog een headliner missen (wat in de USA ongetwijfeld net zo is) zie ik geen reden om dat zomaar aan te nemen. Wat zal het de Foo Fighters boeien wat de Arctic Monkeys doen? Bovendien zijn die laatste een Europese band, de Foo’s natuurlijk niet. Ik zeg niet dat het niet kan, hoor, maar om dit nu als hoopgevend te zien… Ik weet het niet.

Eventjes terzijde, het Amerikaanse festivalseizoen start al in april, en eindigt in oktober. Ze doen in februari/maart al dat Superbowl gedoe, wie zegt dat ze geen korte Amerikaanse tour in mei-juni gepland hebben om dan in juli Europa te doen en in september opnieuw VS?

Trouwens, NIN deed op hun nieuwe tour eerst Azie en Europa, dan pas de VS waar ze het populairst zijn. En Foo Fighters zijn hyperpopulair in het VK, maar als ze hier in augustus passeren kunnen ze daar geen festivals doen.

Begin juli zijn hier in Europa erg veel grote festivals dus het is helemaal niet gek voor bands om ff 3weekjes in Europa in korte tijd veel festivals te doen. Gebeurd regelmatig, en FF stonden vorige keer al op de festivals in augustus.

Na dat firefly festival zijn line up bekend gemaakt zag ik oa artic monkeys en jack johnson op het afficje staan en daarnaast foo fighters en the outkast, nu verwacht ik dus nog meer dat foo fighters zullen afsluiten zondag maar ben dus vooral benieuwd of the outkast ook van de partij zal zijn als mogelijke sub headliner of zullen ze voor zoon notering niet naar werchter komen

Ik zou het wel tof vinden als The hyves en Vampire weekend terug komen naar werchter dit jaar, leuke zon bier en overdag muziek! Maar ik heb het misschien gemist, maar hoe komt het dat White lies bij zelf bevestigingen staat ?

Ziet iemand Netsky nog een avondje afsluiten? Was wel even leuk als Dubsteb/DnB act genre. En hij komt toch uit België dus die kan zo ff langskomen ja haha.

Ook hoop ik weer op echt een vermakelijke act waar iedereen weer vreemd met elkaar gaat dansen zoals Gogol Bordello vorig jaar. Ik vond dat zelf echt supertof zo'n Gypsy punk achtige band.

Iemand ideeën?

Na dat firefly festival zijn line up bekend gemaakt zag ik oa artic monkeys en jack johnson op het afficje staan en daarnaast foo fighters en the outkast, nu verwacht ik dus nog meer dat foo fighters zullen afsluiten zondag maar ben dus vooral benieuwd of the outkast ook van de partij zal zijn als mogelijke sub headliner of zullen ze voor zoon notering niet naar werchter komen

Ik zou ook graag willen dat Outkast komt, zeker weten! Maar ik heb daarstraks hun tour dates gezien, en ik zag dat 17 juli in amerika ergens optreden en dan eind juni bij firefly. Zouden ze daar tussenin naar europa ffkes gaan? Ze doen wel een wereldtournee en in augustus is ook van alles te doen in europa.

Ik zou het wel tof vinden als The hyves en Vampire weekend terug komen naar werchter dit jaar, leuke zon bier en overdag muziek! Maar ik heb het misschien gemist, maar hoe komt het dat White lies bij zelf bevestigingen staat ?

Festileaks heeft schijnbaar een bron die heeft bevestigd dat ze komen. Bij het Pukkelpop topic staat QOTSA er ook als leak, terwijl wij er niets van gehoord hebben. We kunnen er dus wel van uitgaan dat White Lies naar Werchter komen.

Ziet iemand Netsky nog een avondje afsluiten? Was wel even leuk als Dubsteb/DnB act genre. En hij komt toch uit België dus die kan zo ff langskomen ja haha.

Ook hoop ik weer op echt een vermakelijke act waar iedereen weer vreemd met elkaar gaat dansen zoals Gogol Bordello vorig jaar. Ik vond dat zelf echt supertof zo’n Gypsy punk achtige band.

Iemand ideeën?
Netsky lijkt me erg tof! Veel muziek van hem geluisterd als ik aan het gamen was :P

Ja ik ook! The Hives waren echt geniaal die kerel heeft een volume niet normaal. Vampire Weekend heb ik gemist helaas, had ze achteraf best graag willen zien. En ik heb ook niks kunnen vinden over de White Lies dus heb geen idee.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>

Festileaks heeft schijnbaar een bron die heeft bevestigd dat ze komen. Bij het Pukkelpop topic staat QOTSA er ook als leak, terwijl wij er niets van gehoord hebben. We kunnen er dus wel van uitgaan dat White Lies naar Werchter komen.

Tnx voor je reactie, toch jammer dat festileaks het zelf niet even uitlegt ofzo! Ben namelijk wel benieuwd hoe ze daar aan komen.

Off: Volbeat mag trouwens ook wel terug komen om even te rocken zo ergens vroeg / halverwege de avond ! kunnen we met z'n alle even Asshole's tellen ! :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>

Ja ik ook! The Hives waren echt geniaal die kerel heeft een volume niet normaal. Vampire Weekend heb ik gemist helaas, had ze achteraf best graag willen zien. En ik heb ook niks kunnen vinden over de White Lies dus heb geen idee.

The Hives (snap niet goed waarom ik dat fout ingeklopt heb maar goed) waren zeker goed, de arrogantie van die vent is echt TE maar daardoor word het bij hem ook net wel weer grappig! Vampire Weekend was echt leuk, zijn sterk live en maken gewoon leuk optreden geen poeha ofzo maar gewoon leuk om in het gras te hangen en wat bier te drinken en beetje mee te schreeuwen zo op z'n tijd !

Users who are viewing this thread