Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Iemand vroeg op de Twitter van Rock Werchter voor nieuwe namen, RW zei Zeer binnenkort. Dus morgen misschien al? :D

Ik denk ook dat we vandaag nog iets kunnen verwachten. Het zou ook raar zijn als ze het uitverkopen van de zaterdag pas later melden.

Je kan natuurlijk allemaal over het woordje afpakken gaan zeuren, je kan ook proberen te begrijpen wat ik bedoel. Ik zie graag goeie acts in elk genre, maar ik hoor toch vaak als hier een goeie metal/hardrock naam genoemd word: "die zal wel naar Graspop/Groezerock/FortaRock etc. gaan". Dat vind ik gewoon jammer, afpakken is misschien een verkeerd woord maar ik kon even geen beter woord verzinnen zo snel.

Iemand vroeg op de Twitter van Rock Werchter voor nieuwe namen, RW zei Zeer binnenkort. Dus morgen misschien al?
icon_biggrin.gif
Zou ik ook gezegd hebbemn. Hoop het wel haha.

En dan bedoel ik namen als A7X, Alter Bridge, Opeth en Soundgarden. En @Gloeilamp zijn Slayer dus ook op een metalfestival. Da's toch gewoon jammer? Meer wil ik niet zeggen hoor...

Hoi!
Nieuw hier.. zo te lezen zeer binnenkort nieuwe namen! Wat me opvalt is dat hier vooral geaast wordt op nieuwe namen in de rock/metal richting!
Wat denken jullie van Foster the People, Kodaline, Temper Trap, Hurts, John Mayer of Two Door Cinema Club? Zien jullie een van deze artiesten komen? Foster the People maakt wat mij betreft een grote kans..

Dan iets anders.. denken jullie dat Skrillex de Main afsluit op de eerste dag? Ik zou het jammer vinden. Afgelopen 3 jaar was het geweldig met Netsky, Justice en Chemical Brothers.

Verder sluit ik me aan bij alle Muse fans :P Ik zou het fantastisch vinden als ze komen.

Je kan natuurlijk allemaal over het woordje afpakken gaan zeuren, je kan ook proberen te begrijpen wat ik bedoel. Ik zie graag goeie acts in elk genre, maar ik hoor toch vaak als hier een goeie metal/hardrock naam genoemd word: “die zal wel naar Graspop/Groezerock/FortaRock etc. gaan”. Dat vind ik gewoon jammer, afpakken is misschien een verkeerd woord maar ik kon even geen beter woord verzinnen zo snel.

Tja, je zegt het zelf op die manier hé ;)

Het is vrij logisch dat er veel hardere acts doorgestuurd worden naar Graspop/Groezrock etc. Hoe graag ik ook zou willen dat er eens wat meer metal geprogrammeerd gaat worden, dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren. Hooguit 4/5 bands. Rock Werchter is gewoon geen metalfestival, en als je meer metal of andere genres wilt zien is Pukkelpop een betere optie. Die hebben bij ieder genre een paar acts of zelfs een eigen podium. Werchter richt zich daar minder op.

Edit: Zie je tweede bericht nu pas. In principe zijn dat allemaal prima Werchternamen, niet echte metal, dus dan is mijn bericht ook een beetje overbodig. Dit soort namen zouden prima op Werchter passen. Behalve Opeth misschien.

Hoi!<br>
Nieuw hier.. zo te lezen zeer binnenkort nieuwe namen! Wat me opvalt is dat hier vooral geaast wordt op nieuwe namen in de rock/metal richting!<br>
Wat denken jullie van Foster the People, Kodaline, Temper Trap, Hurts, John Mayer of Two Door Cinema Club? Zien jullie een van deze artiesten komen? Foster the People maakt wat mij betreft een grote kans..

Dan iets anders.. denken jullie dat Skrillex de Main afsluit op de eerste dag? Ik zou het jammer vinden. Afgelopen 3 jaar was het geweldig met Netsky, Justice en Chemical Brothers.

Verder sluit ik me aan bij alle Muse fans
icon_razz.gif
Ik zou het fantastisch vinden als ze komen.
Ik hoop echt heel erg op Imagine Dragons en John Mayer, alleen denk ik niet dat John Mayer komt.
Hij is in juni in europa, dus denk dat hij eerder naar pinkpop zal gaan.

Hoi!<br>
Nieuw hier.. zo te lezen zeer binnenkort nieuwe namen! Wat me opvalt is dat hier vooral geaast wordt op nieuwe namen in de rock/metal richting!<br>

icon_razz.gif

Welkom!

Foster the People, Kodaline, Temper Trap,Two Door Cinema Club zou ik ook zeker leuk vinden, is alleen een gevalletje van tja.. zijn al vaak geweest ( Two Door Cinema Club ). De andere zijn naar mijn idee wel mogelijkheden, weet alleen niet of ze touren / nieuwe muziek hebben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">gguuss wrote:</div>
Hoi!<br><br>
Nieuw hier.. zo te lezen zeer binnenkort nieuwe namen! Wat me opvalt is dat hier vooral geaast wordt op nieuwe namen in de rock/metal richting!<br><br>

icon_razz.gif

Welkom!

Foster the People, Kodaline, Temper Trap,Two Door Cinema Club zou ik ook zeker leuk vinden, is alleen een gevalletje van tja.. zijn al vaak geweest ( Two Door Cinema Club ). De andere zijn naar mijn idee wel mogelijkheden, weet alleen niet of ze touren / nieuwe muziek hebben.
John Mayer heeft een nieuw album én is al een tijdje aan het touren. Ben benieuwd.

Op de radio is ergens een keer gezegd dat Metallica main stage afsluit en dat is het enig wat erop wijst dat ze niet na Metallica staan. Maar die radio presentator kan heel goed gewoon bedoelt hebben dat ze headliner zijn en Skrillex staat in het artiesten overzicht ook boven Stromae die weer boven Major Lazer staat wat suggereert dat hij main stage zal afsluiten. Ik denk dus wel dat hij gaat afsluiten en anders staat er geen dance act als afsluiter.

@Gloeilamp

Ja je hebt gelijk, ik formuleerde het een beetje raar en het is blijkbaar niet zo RW haar dingetje, al die harde bands. Toch had ik wel goede hoop voor dit jaar met Metallica als headliner dat het evenwicht iets meer naar de hardere kant zou liggen. Maar misschien werkt het juist andersom, dat ze het harde Metallica juist compenseren met zachtere rock. Anyway, ik wil ook naar Lowlands dit jaar, daar is ook altijd wel van elk genre wat goeds heb ik begrepen, net als Pukkelpop. Dus misschien is het daar wat beter gesteld met de hardrock/metal!

The Temper Trap staan op 7 of 8 juni in Londen op een festival. Dus het ligt er aan hoe lang hun europese tour duurt, maar de kans is zeker aanwezig en ik zou het erg toejuichen!

@Shaverion
Skrillex gaat inderdaad gewoon afsluiten volgens mij. Je kan die kerel moeilijk in een tent zetten zo groot als hij tegenwoordig is, en als ik dan hoor dat de tent vorige keer ook al zowat uit zijn voegen barstte... Dat wordt gewoon gevaarlijk ;-)

Ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor maar volgens mij is het hoogtepunt van de dubstep wel weer voorbij en dus ook het hoogtepunt van Skrillex.

Ik vind Skrillex tof voor 10 minuten, of als je in de kroeg staat en er komt een dubstep nr voorbij. Maar ik denk dat ik knettergek word als ik er meer dan een uur naar moet luisteren. Had mijn hoop gevestigd op een keiharde afsluiter die wat mij betreft zou passen in het rijtje dat ze de afgelopen 3 jaar hebben neergezet.(Chemical Brothers, Justice & Netsky)

Ik kan het helemaal verkeerd hebben hoor maar volgens mij is het hoogtepunt van de dubstep wel weer voorbij en dus ook het hoogtepunt van Skrillex.

Hij lijkt nog altijd flink populair te zijn hoor, als ik de reacties op zijn aankondiging zo eens terugzie. En op de andere festivals staat die telkens gewoon bovenaan de affiche.

Nou ja, waarschijnlijk moeten er nog 2 afsluiters komen dus er is nog van alles mogelijk... En @WeckoJ, ik ben het met je eens dat het niet meer zo'n hype is, het nieuwe is er wel vanaf. Maar volgens mij is Skrillex nog steeds immens populair...

De hype is inderdaad weg, maar Skrillex blijft een hele grote naam. In 2012 stond de Marquee echt te vol, dit was zelfs onverantwoord te noemen. Veel teveel mensen op zo'n klein stukje. Ik denk ook dat Skrillex zal afsluiten na Metallica, nog een keer in die tent zie ik niet gebeuren. Prima blokje zo op het hoofdpodium: Placebo - Metallica - Skrillex.

Users who are viewing this thread