Advocaat van de duivel hier. Ik ben ook een "oude man" van 35 en ook vrij veel festival ervaring. En ja er staan nog steeds bepaalde bands maar die hebben voor mij ook niet meer helaas de impact die bands hadden in de 00's/90's. Maar ik probeer mee zeker wel te focussen opnieuw namen. Ik ga Chappele Roan dan ook echt wel uitproberen om die reden (nog nooit gezien, en soms hoor ik er zelfs iets Kate Busherigs in). Maar als ik eerlijk ben kan ik nu wel een beetje op voorhand zeggen dat dit type acts bij mij niet de indruk maken zoals Arcade Fire, Editors, Muse, Kings Of Leon, Coldplay, Snow Patrol, QOTSA, The National, Radiohead, Franz Ferdinand, Bloc Party etc. dat hadden op mij, dat was echt "mijn ding". En met alle respect is dat wel een heel andere stijl en categorie dan wat nu in is (Job Jobse vs. Ki/Ki, Frenna, A$AP Rocky om wat te noemen). Een QOTSA is ook een klein beetje een oude lullen band geworden natuurlijk. Geen idee of vroeger alles beter was, maar voor mij persoonlijk voelt dat soms ook wel een beetje zo.Waar ik trouwens wel echt een beetje moedeloos van wordt zijn de oude (voornamelijk) mannen die op sociale media reageren onder LL over hoe erg het festival achteruit gaat qua line-up en ze in de jaren 90 veel betere line-ups hadden.
Zijn dat nou mensen die op een gegeven moment gestopt zijn met nieuwe muziek luisteren en nieuwe muziek ontdekken en daarnaast denken dat de muziek uit hun tijd onevenaarbaar is?
Gitaaracts zijn misschien iets minder mainstream dan vroeger, staan minder hoog op de poster en komen ook minder voorbij op de radio, maar er wordt nog zo ongelooflijk veel goede nieuwe muziek geproduceerd imo. En als je je daar in blijft verdiepen dan kom je er ook al snel achter dat LL (en ook DTRH) dit soort bands ook op de line-up heeft staan.
Maar goed ik snap ook wel wat je bedoeld, ik heb ook vrienden die niet mee gaan omdat het affiche kut is, terwijl ze letterlijk 0 seconde een poging gedaan hebben om zich te verdiepen, en oprecht afvragen of Papa Roach toch niet de headliner is en dat soort dingen. Dat is inderdaad ook frustrerend.