Lowlands 2025

Na wat doorluisterne moet ik toch zeggen dat ik wel postief ben over het affiche gezien het kwalitatief allemaal wel snor zit, het blijft niet echt super exclusief wat er nu staat. Maar er staat best wat in mijn straatje valt. Ze hebben wel geboekt wat ze moesten boeken volgens mij. En bij sommige dingen moet ik concluderen dat ik niet in de bubbel zit (Kiki en Job Jobse dus dj-set maar ook niks live, maar ook een Frenna zo hoog, of een Gotu Jim klinkt voor mij ook niet anders dan een Bankzitters om eerlijk te zijn).

Jalen Ngonda kende ik niet, klinkt ook tof. Benieuwd wat er nog bij gaat komen verder, maar kaartje gaat er wel komen zaterdag (als we er doorheen komen)

Mooie eerste drop hoor. Zie geen aanleiding om niet te gaan. Tenzij ik geen kaartje weet te bemachtigen vrijdag of zaterdag. Hoop dat ik dan mijn cool bewaar en gewoon 2 weken voor LL een kaartje via de resale koop.

Alleen valt het op dat mijn 13 jarige dochter meer kent door TikTok, dan wat ik ken 🤷🏼‍♂️

Eerste act die me gelijk opviel welke ik niet kende is Luvcat. Leuk!

Verder:
London Grammar (gaan ze echt komen?)
Marathon
QOTSA
Joep Beving
Tramhaus
The Murder Capital
Vampire Weekend
Bambie Thug
Papa Roach
The Chats
RAYE
FDC

Meer dan genoeg 🤗

Die website is ook weer onwerkbaar soms hoor. Waarom staat het filmpje gewoon niet onder de tekst van een artiest zodat je op dezelfde "pagina" blijft. En als je hem opent dan opent die hem bij mij in een raar formaat en je gaat naar de vorige pagina begin je weer van voor af aan.

Wel enthousiast over een eventuele nieuwe Lima. Vaak fijne bands, maar die drukte was soms echt irritant. Zou van mij wel weer open air mogen worden.

Lekker aan het luisteren. Gaaf dat Lowlands (en andere festivals) een nieuwe headliner naar voren schuiven: Chappell Roan.

Echter nu ik haar oeuvre aan het luisteren ben...dat is toch wel heel weinig en ik kan niks concreets vinden over nieuw werk. Daarnaast is niet alles even sterk, wat wil je met 1 album. Ik hoop niet dat we een nieuwe "Fred Again" krijgen, waarbij het concert doodbloed, omdat er gewoon te weinig goed materiaal is voor een headliner plek. Dan liever een uur met de vaart erin.

• Leuk
Waarderingen: Don_076 en Bob105
Lekker aan het luisteren. Gaaf dat Lowlands (en andere festivals) een nieuwe headliner naar voren schuiven: Chappell Roan.

Echter nu ik haar oeuvre aan het luisteren ben...dat is toch wel heel weinig en ik kan niks concreets vinden over nieuw werk. Daarnaast is niet alles even sterk, wat wil je met 1 album. Ik hoop niet dat we een nieuwe "Fred Again" krijgen, waarbij het concert doodbloed, omdat er gewoon te weinig goed materiaal is voor een headliner plek. Dan liever een uur met de vaart erin.
Ben ook benieuwd naar haar headlineshow. Haar optredens in de VS werden volgens mij wel positief ontvangen!

Probleem bij Fred was niet zozeer dat hij niet genoeg goede muziek had, maar meer dat hij besloot deze niet te spelen en teveel focuste op zijn nieuwe (tegenvallende) muziek. En hierbij veel te veel aan het lullen was. Blijft erg zonde, want als hij speelde zoals zijn Ziggo Dome shows was het echt een daverend succes geworden op Lowlands.

Ik denk dat dat wel meevalt. Chappell werkt aan haar nieuwe album en of het nou af is of niet voor de Lowlands-show zal er vast al een single of twee verschenen zijn.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Chappell Roan is wel een opvallend verschil met het carrièreverloop van bijvoorbeeld Dua Lipa, die 2x geen headliner was op Lowlands. Ze profiteert misschien een beetje van de omstandigheden..... Maar de respons op haar shows in de VS toch behoorlijk indrukwekkend

• Geweldig
Waarderingen: spongebobsong en mgbss
Chappell Roan is wel een opvallend verschil met het carrièreverloop van bijvoorbeeld Dua Lipa, die 2x geen headliner was op Lowlands. Ze profiteert misschien een beetje van de omstandigheden..... Maar de respons op haar shows in de VS toch behoorlijk indrukwekkend

Not impressed tbh. Klinkt voor mij als een slap Katy Perry aftreksel. Nah ja, dan maar vroeger de nacht in elders.

Waar ik trouwens wel echt een beetje moedeloos van wordt zijn de oude (voornamelijk) mannen die op sociale media reageren onder LL over hoe erg het festival achteruit gaat qua line-up en ze in de jaren 90 veel betere line-ups hadden.

Zijn dat nou mensen die op een gegeven moment gestopt zijn met nieuwe muziek luisteren en nieuwe muziek ontdekken en daarnaast denken dat de muziek uit hun tijd onevenaarbaar is?

Gitaaracts zijn misschien iets minder mainstream dan vroeger, staan minder hoog op de poster en komen ook minder voorbij op de radio, maar er wordt nog zo ongelooflijk veel goede nieuwe muziek geproduceerd imo. En als je je daar in blijft verdiepen dan kom je er ook al snel achter dat LL (en ook DTRH) dit soort bands ook op de line-up heeft staan.

Tis voor mij 13 in een dozijn electropop. Niet onaangenaam om eens in de zoveel tijd te horen op 3FM ofzo, maar een heel concert? Mwah. Misschien als er écht niets leukers staat.
Totaal niet interessant in mijn oren. Ik gun het dan een Fontaines DC meer die duidelijk stappen maakt de laatste tijd. Deze dame lijkt wat uit het niets op een headline spot te komen. Ongeacht smaak, vind ik dat wat vreemd.

Waar ik trouwens wel echt een beetje moedeloos van wordt zijn de oude (voornamelijk) mannen die op sociale media reageren onder LL over hoe erg het festival achteruit gaat qua line-up en ze in de jaren 90 veel betere line-ups hadden.

Zijn dat nou mensen die op een gegeven moment gestopt zijn met nieuwe muziek luisteren en nieuwe muziek ontdekken en daarnaast denken dat de muziek uit hun tijd onevenaarbaar is?

Dit hebben wij hier op dit forum toch ook? Grote groepen zullen een gevarieerde of goede line-up afschieten puur omdat er niet genoeg van 'hun favoriete gitaren' aanwezig zullen zijn. Er is twee jaar geleden een artikel op deze website gezet over 'Lowlands, denk aan je balans' omdat er iets minder gitaaracts stonden dan de jaren daarvoor en de smaak van de dominantere genres ander was dan wat een selecte groep hier zou willen zien. Terwijl, als we eerlijk zijn, dit jaar net zo gevarieerd is dan de afgelopen twee jaar of zelfs iets minder na de eerste worp. Maar omdat het nu om willekeurige gitaaracts gaat die dominant zijn is nu 'de balans hersteld.'

Verder volledig met je eens hoor, ik vind de line-ups van Lowlands van de afgelopen jaren echt prima. Het hoeft niet je ding te zijn, maar prima zijn ze zeker.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Zo, eventjes mijn irrelevante mening over de aangekondigde namen waar ik zelf wel erg blij mee ben! Kleine sidenote, ik ga altijd met mijn broertje. Mijn broertje en ik slepen elkaar mee naar elkaars muziekstijlen: hij is meer elektronisch muziekfan, ik meer (hardere) gitarenfan.

Asap Rocky: Als headliner misschien wat licht, maar wel een naam die ik graag eens wil zien, maar voor zelfstandig concert geen ticket voor zal kopen.
QOTSA: Op RW gezien, geniale show meegemaakt. Benieuwd of ze mijn gevoel van toen kunnen evenaren!
Chase & Status: Toch benieuwd naar, vooral door broertje.
Fontaines DC: Jaaaaaa heel vet!
Job Josbse & Ki/Ki: dit is dus helemaal op basis van de broer. Toch wel benieuwd naar de hype.
London Grammar: benieuwd hoe dit werkt op lowlands.
Papa Roach: Dit wordt toch een klein beetje guilty pleasure moshen. Zin in!
Vampire Weekend: <3 gaven voor mij de show van 2024 voor mij, samen met FD.
BC,NR: Ants from up there!!
Deadletter: vet!
Horsegiirl: Ja, dit is er weer zo'n eentje uit mijn broertje zijn lijst. Geen idee wat ik hiervan moet verwachten.
Joep Beving: Lijkt mij magistraal mooi. Hij opent s'ochtends een stage. Met mijn brakke hoofd daar bij zijn, tranen gegarandeerd.
Royel Otis: Heel benieuwd naar!
Tramhaus: twee jaar geleden volgens mij op DTRH gezien, helemaal stuk gegaan in de pits. Genieten.
Warmduscher: Op de één of andere manier is dat nummer I got Friends in mijn meest gespeelde nummers terecht gekomen. Toch lachen om te zien!

En dan ook nog alle ontdekkingsmuziek, ja lekker hoor.

Dus ja, ik ga een machtig mooi lowlands tegemoet. Morgen de presale in! Weer de grote lowlands-vriendengroep spreken, de appgroep komt tot leven. Heerlijk!

Users who are viewing this thread