Lowlands 2025

Het verschil zit hem erin dat je dit jaar een "bierbankset' en shelter erbij krijgt.

Ze lijken niet meer alleen een stukje gras te doen.

Maar ik hoor zoveel mensen afhaken om deze prijzen. Zal mij benieuwen vrijdag en zaterdag.
Dat had ik inderdaad even gemist.
Dan nog wel prijzig, want je kan minder tentjes kwijt.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Prima eerste worp lijkt me. Als je als Lowlands Chapell Roan, QOTSA, Fontaines DC en Vampire Weekend bovenaan je poster kunt zetten dan heb je het gewoon goed gedaan. Ook weer wat meer balans tussen pop/dance en rock. Enige wat je er op aan zou kunnen merken is dat het niet heel verassend is, zelfs niet aan de onderkant, op een paar namen na. Als ontdekkingsfestival zijn ze wel ingehaald door een BKS, vind ik.

Vorig jaar ook toch? Of ben ik voor niets zo ver gelopen?
Vond groepsvamping wel echt een vreselijke plek, zo ver weg, in een knollenveld.
Nee je kon camper parking tickets kopen. Kwam ik ook te laat achter en dan is t wel echt een pokken end lopen hoor. We waren een uur bezig ongeveer

Boeker David van Schuylenburch noemt Fontaines 'de vierde headliner van Lowlands' in de podcast. Daarmee sorteren ze misschien ook wel lekker voort op om Fontaines door te schuiven als A$AP volgende week wegvalt.
Zou dat de snelste cancel in de geschiedenis van Lowlands zijn?

Oh dat weet ik niet. Kan wel namen noemen, maar of ze touren, geen idee. Het is ook geen verwijt aan LL, maar meer een constatering ;-)
De gitaarnamen ga ik in duiken.
Er valt denk ik best veel te ontdekken in de gitaaracts.

Persoonlijk zelf het meest blij met een Deadletter, Tramhaus, BCNR, the Chats & Marathon, op de één of andere manier voor elkaar gekregen om ze alle vijf nog nooit live te zien. Het zijn wel namen die niet voor iedereen zijn weggelegd hoor en ook niet allemaal heel erg groot zijn.

Daarnaast de grotere namen en persoonlijke favoriete zoals the Murder Capital, Vampire weekend, QOTSA en vooral Fontaines D.C. die ik wel vaker live heb gezien, maar ik nog steeds zou meepakken op een festival.

Papa Roach blijft voor mij ook een band waar ik een zwak voor heb en ik liever zie dan bijvoorbeeld een Limp Bizkit.

Ook de relaxte Indie rock met Royel Otis & the Wallows ben ik erg blij mee.

Voor mij was DTRH de winnaar van de tot nu toe bekend gemaakte line-ups, maar persoonlijk heb ik op LL meer must see's staan nu en hebben ze DTRH ingehaald.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en MarkvD
Vorig jaar ook toch? Of ben ik voor niets zo ver gelopen?
Vond groepsvamping wel echt een vreselijke plek, zo ver weg, in een knollenveld.
Volgens mij moest je inderdaad vorig jaar ook gewoon via de hoofdingang. Inderdaad echt een mega eind lopen vanaf de ingang met je spullen, opzich qua camping zelf wel lekker rustig vergeleken met de overige campings en niet heel erg ver weg van de ingang bij de Heineken stage.

• Leuk
Waarderingen: daily
Volgens mij moest je inderdaad vorig jaar ook gewoon via de hoofdingang. Inderdaad echt een mega eind lopen vanaf de ingang met je spullen, opzich qua camping zelf wel lekker rustig vergeleken met de overige campings en niet heel erg ver weg van de ingang bij de Heineken stage.
Volgens mij was er 1 optie (groepscampingplek-xlluxe) waarbij je wel een parkeerticket dichterbij kon krijgen. Kan er naast zitten. Ik heb iig wel vanaf de hoofdingang gelopen. En ver is relatief...

Qua hiphop is het overigens nog niet heel indrukwekkend dit jaar, valt me op.
Viel me ook al op, inderdaad. Zowel qua Nederlandse als internationale namen is het erg schaars. Wellicht dat ze dit bundelen en op een later moment ineens brengen?

Zoiets hebben ze geloof ik al wel eens eerder gedaan met gitaarmuziek, elektronische stijlen, en doen ze natuurlijk regelmatig met het nachtprogramma.

Wauw! Voor mij persoonlijk een heel sterke worp met veel namen waar ik naar uitkijk!

Zitten 3 acts bij waar ik al heel erg op hoopte (Chappell Roan, Lola Young, Suki Waterhouse), veel namen die ik nooit eerder heb gezien (Mk.gee, Papa Roach, BCNR, Cat Burns, Molchat Doma, Royel Otis) + namen die ik vaker heb gezien, maar (heel) graag nog eens zie (QOTSA, C&S, Fontaines D.C., Jamie xx, Khruangbin, Vampire Weekend, The Chats, Deadletter, The Murder Capital, Tramhaus, Luvcat)

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Dat had ik inderdaad even gemist.
Dan nog wel prijzig, want je kan minder tentjes kwijt.
Dus je betaalt veeeeel meer, voor een partytent en bierbankset (zit voor geen meter) die we helemaal niet willen. En je moet een pokkeneind lopen vanaf de parking, voor 400 euro, begrijp ik dat goed? #jadoei! Op DTHR betaal je 160!

Users who are viewing this thread