Lowlands 2025

Herkenbaar idd van KINK. Zelf gebruik ik de Spotify Release Radar voor nieuwe muziek. Mocht iemand nog andere tips hebben, dan hoor ik het graag.
Nadeel aan Release Radar is dat ze naar mijn idee alleen maar artiesten als suggestie geven waar je al eerder naar hebt geluisterd. Het Festileak album release forum werkt voor mij ook erg goed! Verder gebruik ik vaak de optie van spotify voor het creeëren van een nummer radio als ik een lekker nieuw nummertje heb. Dan krijg je vergelijkbare muziek te horen en nummers die daarop lijken.

Verder zijn de nieuwe daylisten van spotify ook prettig, allemaal muziek van (ongeveer) hetzelfde genre in 1 playlist.

Je bent een van de eerste op dit forum die een festival een betere line up vindt hebben, door de toevoeging van Joost en Oscar bovenaan het affiche ;)
Ja smaken verschillen natuurlijk. Ik heb altijd een zwak gehad voor Oscar, terwijl ik weinig uit dat genre verder waardeer. En ben je bij de show van Joost op LL in 2023 geweest? Ik was daar met mn oudste dochter, 18 destijds, voor het eerst. Ze sleepte me ernaar toe. Ik was eerste behoorlijk sceptisch, zo van ..leuk voor de jeugd, snap ik wel...gaandeweg en zeker aan het eind was ik een andere mening toegedaan. Met het laatste nummer stond letterlijk bijna iedereen om me heen te huilen en hield elkaar vast! Uniek voor een mij, met 15 keer LL, en zeker voor een Alpha show op de dag! Dus hij brengt wel wat teweeg. Was overigens nog voor Europapa ;-)

Ik heb eigenlijk altijd een toptijd op Lowlands. Ongeacht het programma; er zijn toch altijd wel minimaal 25 acts die je graag wilt zien? De ene keer meer kersen op de taart dan de andere keer, maar hoe kun je je in vredesnaam niet vermaken op een zo divers festival. En ik heb ook altijd een goede sfeerervaring.

Al las ik hier dat het in 2023 minder gezellig was, wat ik niet kan beoordelen aangezien ik toen naast tickets greep. Misschien omdat ik er niet was een minder goed jaar? Hopelijk voor iedereen hier slaag ik er dit jaar weer in om kaarten te bemachtigen ;-)

Er is altijd wat te ontdekken, ook al heb ik heel veel acts inmiddels al vaker dan één keer gezien.

Voor mijn groep ben ik wel blij dat de indierock prominent terug is op het affiche. Ik was er wel een tijdje bang voor dat die tijd voorbij was. Zelf hou ik er ook van, maar ik ga het liefst naar hiphop en electronische optredens (ook omdat ik die buiten de festivals niet heel vaak zie).
Het punt van dat artikel over de editie van 2023 was niet zo zeer de verdeling gitaar vs dance, als ik me goed herinner, maar dat er die editie te veel grote, partypubliek trekkende acts stonden (wat natuurlijk wel vaak meer dance is), waardoor je een grote massa kreeg die van de ene naar de andere populaire act trokken.
Vorig jaar was dat al beter en deze worp belooft ook al veel goeds voor de komende editie.

Deel van de prijs verhoging zit in de afscheidsbonus voor EvE👊🤫
Voor de rest kan ik wel leven met de eerste worp.
Maar ga absoluut niet in de wachtrij zaterdag.
Zie het later wel. Of het wel of niet wordt.

• Leuk
Waarderingen: wsslvrwrt
Het punt van dat artikel over de editie van 2023 was niet zo zeer de verdeling gitaar vs dance, als ik me goed herinner, maar dat er die editie te veel grote, partypubliek trekkende acts stonden (wat natuurlijk wel vaak meer dance is), waardoor je een grote massa kreeg die van de ene naar de andere populaire act trokken.
Vorig jaar was dat al beter en deze worp belooft ook al veel goeds voor de komende editie.
Ben eigenlijk te laat met deze reactie, gezien dat de discussie al wel klaar is.

Grappig dat iedereen ervaarde dat 2023 een minder jaar was. In onze groep werd achteraf ook aangegeven dat het geen goeie editie was, de minste tot nu toe.
De line-up was ook bedroevend met Underworld, De Jeugd, Charlotte de Witte, Joost en Billie Eilish als je het mij vraagt.
Nothing but thieves en Moderat redden het festival nog een beetje voor mij.

2024 was overigens ge-wel-dig. Misschien wel de beste editie die ik heb meegemaakt :)

Die parkeerkosten erg belachelijk. Ik woon half in het bos in een boer Brabants dorp, ik heb helaas geen trein/bus station voor de deur. Dichtsbijzijnde treinstation waar we kunnen parkeren is 25 minuten rijden, en dan moet je nog heel Nederland door en paar keer overstappen met je spullen. Beetje jammer dat je daar voor wordt gestraft. Duurzaamheid is prima, maar ik krijg toch ook wel het idee dat ze onder dat mom goed geld verdienen.
Zelfde probleem hier. Met de bus/trein moet ik 3 keer overstappen en doe ik er 2,5x zo lang over als met de auto.

De link naar de website voor de touringcar werkte gisteren nog niet. Dus net even gekeken. Dat is helemaal kansloos. Als ik er donderdag 8:00 wil zijn is de dichtstbijzijnde opstapplaats verder dan Biddinghuizen zelf. Dus ik sluit me helemaal aan bij je laatste zin. Als het echt om duurzaamheid gaat pak je niet de grote steden (die hebben namelijk wel stations!), maar juist kleinere steden en dan met meerdere haltes.

Zelfde probleem hier. Met de bus/trein moet ik 3 keer overstappen en doe ik er 2,5x zo lang over als met de auto.

De link naar de website voor de touringcar werkte gisteren nog niet. Dus net even gekeken. Dat is helemaal kansloos. Als ik er donderdag 8:00 wil zijn is de dichtstbijzijnde opstapplaats verder dan Biddinghuizen zelf. Dus ik sluit me helemaal aan bij je laatste zin. Als het echt om duurzaamheid gaat pak je niet de grote steden (die hebben namelijk wel stations!), maar juist kleinere steden en dan met meerdere haltes.
Tuurlijk niet. Als het echt om duurzaamheid gaat maak je het zo aantrekkelijk mogelijk voor een zo groot mogelijke groep mensen om met het ov te komen. Dan maak je namelijk de meeste impact.

Neemt niet weg dat het voor mensen in moeilijk met het ov bereikbare plaatsjes zoals jij lullig uitpakt, maar daar kan Lowlands ook niet zoveel aan doen.

Daar kunnen ze wel degelijk iets aan doen. Een groot deel van de touringcar opstapplaatsen is bij een station. Dan kunnen die mensen toch gewoon met de trein gaan?

Laat ze dan stoppen bij carpoolplaatsen aan de snelwegen.

Users who are viewing this thread