Graspop Metal Meeting 2025

Iemand die het verhaal kent achter die blijkbaar regelmatige frontman switches bij Ghost? Isdat een dingentje bij hen ofzo of gwn toevallig?
Is altijd dezelfde kerel maar een nieuw personage. In principe elk album een nieuwe. Hij is een soort satanistische paus, en bij de paus heb je ook om de zoveel jaar een nieuwe die de vorige opvolgt, dat is de oorsprong van het idee geloof ik. Als je het hele verhaal wil weten kun je de Chapters op hun youtube kanaal kijken, daar vertellen ze het verhaal, maar het is dus allemaal show in principe :)

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Jamel
"Eleven years after their GMM debut, they are the first homegrown band to headline our festival." ik vond deze zin in de tekst bij amenra op de graspop site. Raar dat ze de marquee headline nu zo als headliner van t festival noemen

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark en Jamel
uitgerekend graspop, een van de laatste belgische festivals die amenra heeft gebooked. vind het toch maar zuur. er zijn genoeg andere homegrown bands die eens in de spotlight mogen gezet worden

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Jamel
die verwacht ik in 2026 wel
als grote afsluiter op GMM, en werchter en wie weet het terugkomende marktrock leuven om door de grote poort te gaan bij het afscheid
de banden tussen Franky en Alcatraz zijn heel sterk. ik zou een afscheid op alcatraz nog niet zo snel afschrijven.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
"Eleven years after their GMM debut, they are the first homegrown band to headline our festival." ik vond deze zin in de tekst bij amenra op de graspop site. Raar dat ze de marquee headline nu zo als headliner van t festival noemen
Verdomme. Geeft de Graspop organisatie Won ook nog eens gelijk door podiumafsluiters headliners te gaan noemen.

Iemand die het verhaal kent achter die blijkbaar regelmatige frontman switches bij Ghost? Isdat een dingentje bij hen ofzo of gwn toevallig?
Volgens de clergy mag een lid van de bloedlijn telkens één album uitbrengen en die tours doen en dan moet er een opvolger komen. Blijft dezelfde kerel Tobias Forge

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Nutellica

Het was in eerste instantie elk album een nieuwe Papa. Papa 4 heeft twee albums gedaan (de laatste twee). Volgens mij de eerste als zijnde Cardinal Copia

Daarnaast had je tussendoor met Mary on a Cross en Kiss the Go-goat nog een soort flashback naar 1969 met Papa Nihil (die ook live met z’n saxofoon solo steeds komt opdraven).
Bij de live opname Rite Here Rite Now bleek dat er nog een derde nummer was uit die tijd: Future is a Foreign Land.

Papa Nihil en Sister Imperator zijn verder de ouders van Copia/Papa4.

In de live dvd werd ook het een en ander aan backstory verwerkt en ook het verloop naar deze nieuwe Papa V Perpetua (zoiets was het). Sister Imperator is niet meer de leider van de hele bende en Papa 4 is doorgestroomd naar de leidinggevende en daaronder dus Papa V als nieuwe zanger voor het volgende album.

Perpetua schijnt iets van “de eeuwige” te betekenen, dus misschien niet meer elk album een nieuwe zanger

• Leuk
Waarderingen: Lars. en Elisa Day

Users who are viewing this thread