Graspop Metal Meeting 2025

Zoals hierboven al door meerdere mensen is aangegeven; verwacht hier gewoon een tribute show. Waar de bands overwegend Sabbath en Ozzy nummers zullen brengen. De meeste bands zullen dan 2 of 3 songs doen. In die context kun je het dus gewoon los zien van andere tour-activiteiten van de bewuste bands.
Alle opbrengsten gaan volgens de poster naar allerlei goede doelen, dus er zal een leuk prijskaartje aan de tickets hangen. En door de exclusiviteit natuurlijk
En dat betekent ook dat veel bands mogelijk alleen een gitaartje inpakken of een drumstel lenen.
Kunnen ze gewoon op en neer vliegen.

Hier laten ze geen heel productie voor naar Europa gaan.
Daarmee vallen uiteindelijk ook weer kans hebbers af.

En Flogging Molly helaas.. en vooral sterkte gewenst daar.

Idd supererg voor Flogging Molly en de familie en vrienden van Dave. Hopelijk komt hij er snel bovenop.

Hier net thuis van Rise Against en toch wel een beetje teleurgesteld. Het geluid was zo slecht dat we uiteindelijk in de tribunes zijn gaan zitten om wat beter te horen en alles leek mij zo gehaast en afgehaspeld. Zo een contrast met Papa Roach maandag. Die vond ik fantastisch en dat in dezelfde zaal. Nog iemand die ervaring? Aan het publiek en de sfeer lag het helemaal niet.

Gisteren geen zelfbevestiging van rise against, gewoon een standaard see you soon, wat niks wil zeggen natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Idd supererg voor Flogging Molly en de familie en vrienden van Dave. Hopelijk komt hij er snel bovenop.

Hier net thuis van Rise Against en toch wel een beetje teleurgesteld. Het geluid was zo slecht dat we uiteindelijk in de tribunes zijn gaan zitten om wat beter te horen en alles leek mij zo gehaast en afgehaspeld. Zo een contrast met Papa Roach maandag. Die vond ik fantastisch en dat in dezelfde zaal. Nog iemand die ervaring? Aan het publiek en de sfeer lag het helemaal niet.
Vooral de zang kwam niet altijd even goed door, is helaas wel vaker in vorst nationaal.

• Leuk
Waarderingen: N1tje en Steph85
Ben ik de enige die het vermoeden heeft dat de stage-indeling nog niet helemaal klopt………ik kan me niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld Airborne op het Jupiler neerzetten ( en bij “played on Graspop” staat 2010 als laatste jaar…….)….en ik denk dat dat wel voor meer acts geldt (Me First..met o.a. een FooFighter-lid op Jupiler?)
Lijkt vreemd op het eerste oog, staat natuurlijk wel tegenover dat ze ‘s avonds spelen als Jupiler afsluiter (HL) in plaats van midden op de dag op de main. Me First… is meer een punk coverband dus daar snap ik Jupiler ook wel voor.

Dus ja, dit is wel de beoogde podium-indeling. Uiteraard kunnen er nog dingen veranderen, annuleren Flogging Molly bijvoorbeeld. Zou zomaar kunnen dat Hatebreed van Marquee naar Jupiler verhuist. In principe houden ze vast aan de podium-indeling zoals op de poster, tenzij er bands annuleren of van dagen moeten wisselen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ben ik de enige die het vermoeden heeft dat de stage-indeling nog niet helemaal klopt………ik kan me niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld Airborne op het Jupiler neerzetten ( en bij “played on Graspop” staat 2010 als laatste jaar…….)….en ik denk dat dat wel voor meer acts geldt zoals Dragonforce (op Jupiler?).

Een verandering die sinds vorig jaar is ingezet. Toen hadden we ook Blind Guardian en Kamelot op de jupiler!

Ok, als afsluiter? Dagen en podia zie ik op de site…..maar tijden heb ik nog niet gevonden 🤔
Een Airbourne staat als logoband op de poster bij de Jupiler stage. Je kan er dus gewoon vanuit gaan dat ze de laatste band van de dag zijn op die stage. Dus vandaar afsluiter. Houdt alleen wel in dat ze waarschijnlijk clashen met één van de hoofdacts op de main stages.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Wel de ervaring dat papa roach een subliem optreden gaf ja! Ik ging mee met een maat en had niet zulke hoge verwachtingen, maar pôh!!!! Ik was trouwens in afas Amsterdam, waar het geluid ook beter was dan verwacht!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en N1tje
Iemand die het verhaal kent achter die blijkbaar regelmatige frontman switches bij Ghost? Isdat een dingentje bij hen ofzo of gwn toevallig?

Iemand die het verhaal kent achter die blijkbaar regelmatige frontman switches bij Ghost? Isdat een dingentje bij hen ofzo of gwn toevallig?
Is altijd dezelfde kerel maar een nieuw personage. In principe elk album een nieuwe. Hij is een soort satanistische paus, en bij de paus heb je ook om de zoveel jaar een nieuwe die de vorige opvolgt, dat is de oorsprong van het idee geloof ik. Als je het hele verhaal wil weten kun je de Chapters op hun youtube kanaal kijken, daar vertellen ze het verhaal, maar het is dus allemaal show in principe :)

"Eleven years after their GMM debut, they are the first homegrown band to headline our festival." ik vond deze zin in de tekst bij amenra op de graspop site. Raar dat ze de marquee headline nu zo als headliner van t festival noemen

• Leuk
  • Thinking
Waarderingen: BlackwaterPark en Jamel

Users who are viewing this thread