Graspop Metal Meeting 2025

het zorgt wel dat David draiman (disturbed), slayer en pantera plotseling in europa kan geplaatst worden deze zomer
Slayer geloof ik niet omdat King met zijn eigen band tourt. En Pantera staat nog steeds met Metallica op het podium tijdens Graspop. Plus dat dit evenement 14 dagen na Graspop plaats vindt geeft dus nog steeds geen garanties voor wat dan ook.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MetalLimbo
Nu hebben we toch opeens een pak namen die opeens als soort exclusive toch kan geboekt worden? Log/ Slayer onder andere? Of is dit teveel copium
Zit nog altijd 2 weken tussen. Dan heb je 2 opties:
- De band keert tussendoor terug naar de VS, en dus maakt dit event geen verschil
- De band (+ crew en materiaal) blijft 2 weken in Europa hangen, maar dan draai je daar deels voor op in de gages

Dus veel verschil maakt dit event niet. Of het moet effectief een voorbode zijn van een Europese tour voor Disturbed.

Bekijk bijlage 12742

Niet dat ik Black Sabbath verwacht als laatste headliner, maar het plaatst wel een aantal figuren in Europa rond de tijd van Graspop. Misschien toch iets met Sammy Haggar? Disturbed lijkt ook nog waarschijnlijker nu
Wat een gestoorde line-up. Cantrell is er toch al solo, hij mag DuVall en co ineens mee wat vroeger laten oversteken. Jammer dat het geld mij niet op de rug groeit en ik mij op 5 juli al op de weide van werchter bevind.

Zo te zien gaan al die acts overigens gewoon 1-2 nummers spelen, aangezien dit allemaal op dezelfde locatie staat. Dus de kans is reëel dat sommige acts niet eens hun volledige crew/backline overvliegen. Wat extra shows in Europa bemoeilijkt.
Uiteraard dit.

Al mogen Slayer of LoG altijd nog langskomen op GMM :sneaky:

Wat een gave aankondiging van Black Sabbath. Dat zal binnen een seconden uitverkopen natuurlijk. Toch ga ik mijn best doen want dit moet je natuurlijk gewoon proberen

Los van de idioot gave lineup. Dit zou ik totaal los zien van alle tours van alle bands. Hier zijn hele andere krachten en financiële zaken aan het werk. Black Sabbath is niet voor niets de "grondlegger" van ons geliefde genre
Rond wie de grondleggers zijn kunnen we wel bediscussieren tot pagina 666 denk ik :cool:

• Haha
Waarderingen: Dwarf
Wat ik op zich wel wat raar vind.

ik begrijp het sentiment wel om een album te vieren na zoveel jaar maar iedereen weet ook dat niet elk nummer op een album een even grote voltreffer is.
Als ik een ticket koop om een band te zien wil ik echt wel de grootste kans op zoveel mogelijk van hun beste nummers. Een album kan je vieren maar het volledig brengen lijkt me niet meteen de beste zet, lijkt me eerder iets om het voor de band zelf wat interessant te houden..

Mij lijkt dit ook een reden te kunnen zijn dat BFMV passage in België niet uitverkocht is.

Het is een kwestie van smaak, persoonlijk zijn er genoeg bands die een debut album hebben met voornamelijk goeie nummers terwijl een "hits" setlist vol met commerciële meuk zit, of in ieder geval muziek die afwijkt van de roots van een band, in dat geval is een integrale album set een verademing voor de old skool fans.

Het debut album is sowieso vaak het beste album omdat een band hier jarenlang naartoe werkt terwijl de opvolgers vaak in korte tijd geschreven worden (gaat natuurlijk niet altijd op).

Persoonlijk vind ik dat dit bij BfmV wel een beetje het geval is, na the Poison hebben ze nooit meer zulke goeie nummers gemaakt naar mijn mening. Om deze reden ga ik dinsdag naar Afas live, als het een normale tour was geweest had ik hem overgeslagen, zo heb ik me in 2018 bij BfmV dood verveeld omdat de set gewoon zo tegen viel, 2022 was al weer veel beter trouwens.

Ze spelen nu ook veel grotere zalen vergeleken met een normale tour, dus dat het niet uitverkoopt, is niet verassend.

Persoonlijk zou ik goed geld over hebben voor bijvoorbeeld een Deep Blue set van Parkway Drive of een All our Gods have abandoned us of Lost Forever// Lost Together tour van Architects en zo kan ik nog wel meer bedenken.

• Leuk
Waarderingen: Ahbon
Lamb of God dus ook aan deze kant van de pacifische plas. 🤔
Ik zou wel de Atlantische plas oversteken. Is meestal korter

Maar hier staan een hoop namen op die ik nog nergens gezien heb.

Te groot: ozzy, Alice in chains,Metallica en Slayer misschien ook wel.

Pantera, LoG, Gojira en Mastodon zouden wel kunnen maar zijn hier nog niet actief of pas in augustus.

Volgens mij is dit geen festival, maar een soort afscheidsconcert van Sabbath, met allemaal gastartiesten. Die gaan dan denk ik ook Black Sabbath nummers spelen. Zeg maar zoals bij ons die Golden Earring concerten volgend jaar in Ahoy, maar dan met allemaal vette legendarische metalbands en Halestorm, in plaats van Maan, Flemming en Son Mieux.

Ik vraag het toch ook af, of dat volledig concerten gaan zijn of gewoon elke band 3 nummertjes. Hoe dan ook, van die affiche kan het een voorbode zijn dat sommige bands nog een langere tour gaan aankondigen. Bv Lamb of God en Anthrax hebben nog niks op hun FB page, misschien kondigt een van hen die tegen 16 h vandaag een Europese tour aan? Zouden beide een prachtige vrijdag headliner zijn. Allee toch zeker Lamb Of God, Anthrax weet ik niet of die een headline positie zouden krijgen op Graspop (LOG in 2019 wel). Antrax van mij wel, maar verkopen die genoeg? Dat weet ik niet.

Ik vraag het toch ook af, of dat volledig concerten gaan zijn of gewoon elke band 3 nummertjes. Hoe dan ook, van die affiche kan het een voorbode zijn dat sommige bands nog een langere tour gaan aankondigen. Bv Lamb of God en Anthrax hebben nog niks op hun FB page, misschien kondigt een van hen die tegen 16 h vandaag een Europese tour aan? Zouden beide een prachtige vrijdag headliner zijn. Allee toch zeker Lamb Of God, Anthrax weet ik niet of die een headline positie zouden krijgen op Graspop (LOG in 2019 wel). Antrax van mij wel, maar verkopen die genoeg? Dat weet ik niet.
Zoals hierboven al door meerdere mensen is aangegeven; verwacht hier gewoon een tribute show. Waar de bands overwegend Sabbath en Ozzy nummers zullen brengen. De meeste bands zullen dan 2 of 3 songs doen. In die context kun je het dus gewoon los zien van andere tour-activiteiten van de bewuste bands.
Alle opbrengsten gaan volgens de poster naar allerlei goede doelen, dus er zal een leuk prijskaartje aan de tickets hangen. En door de exclusiviteit natuurlijk

Users who are viewing this thread