Graspop Metal Meeting 2025

Daarom was het ook ijdele hoop mensen.
Niet te serieus nemen.
Maar met een naam per woensdag zouden ze het wel tot april volhouden. . Met het nachtprogramma wel tot mei.

Maar een naam per keer zal idd niet zo'n impact geven als een set van 10 namen ergens

Daarom was het ook ijdele hoop mensen.
Niet te serieus nemen.
Maar met een naam per woensdag zouden ze het wel tot april volhouden. . Met het nachtprogramma wel tot mei.

Maar een naam per keer zal idd niet zo'n impact geven als een set van 10 namen ergens

“What’s in a name?
That which we call a rose
By any other word would smell as sweet.”

Okee doei

• Thinking
Waarderingen: MartinB
Wat vinden we van de nieuwe The Ghost Inside eigenlijk? Ik vind de verandering toch wel vrij extreem.
Al is het natuurlijk wel populair voor metalcore bands om je geluid wat toegankelijker te maken, vind ik het hier toch niet zo goed werken. (heb hetzelfde bij While She Sleeps met To The Flowers bijvoorbeeld). Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt. Ook van niet-fans, als je onderstaande nummers achter elkaar beluisterd.

Hoe ga je precies van dit:
Naar dit:
dit maakt voor mij dan weer datk wel naar the ghost inside zou gaan luisteren. 2e stijl spreekt me beter aan 😁

• Leuk
Waarderingen: Loek123
We krijgen nog 13 namen

Wanneer? Goede vraag. Wie het weet mag het zeggen :)

Mijn wilde gok die nergens op gebaseerd is zegt Maart.
Hier nog wat richtdatums van vorige editie:
  • 26-jan Nieuwe namen (30)
  • 15-mrt Laatste namen (13)
  • 17-apr Skullies on sale
  • 10-mei Time table
  • 1-jun Festival map
  • 7-jun Uitverkocht
  • 18-jun Signing sessions
Ik snap de spanning en de hype, maar laten we het hier alsjeblieft wel nog een klein beetje normaal houden..
Loopt nog aardig synchroon:
  • 22-jan Headliner
  • 29-jan Headliner
  • 30-jan Nieuwe namen (28)
Samen ook 30 namen dus, en ook nog precies 13 resterend. 🙂

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Veel bands die dit jaar bij hun tour een volledig album spelen. Slipknot, Disturbed, BFMV, Trivium, Between the Buried and Me....
Wat ik op zich wel wat raar vind.

ik begrijp het sentiment wel om een album te vieren na zoveel jaar maar iedereen weet ook dat niet elk nummer op een album een even grote voltreffer is.
Als ik een ticket koop om een band te zien wil ik echt wel de grootste kans op zoveel mogelijk van hun beste nummers. Een album kan je vieren maar het volledig brengen lijkt me niet meteen de beste zet, lijkt me eerder iets om het voor de band zelf wat interessant te houden..

Mij lijkt dit ook een reden te kunnen zijn dat BFMV passage in België niet uitverkocht is.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica en MetalLimbo

ik begrijp het sentiment wel om een album te vieren na zoveel jaar maar iedereen weet ook dat niet elk nummer op een album een even grote voltreffer is.
Als ik een ticket koop om een band te zien wil ik echt wel de grootste kans op zoveel mogelijk van hun beste nummers. Een album kan je vieren maar het volledig brengen lijkt me niet meteen de beste zet, lijkt me eerder iets om het voor de band zelf wat interessant te houden..

Mij lijkt dit ook een reden te kunnen zijn dat BFMV passage in België niet uitverkocht is.
Het is ook meer een traditie geworden om zoiets te doen. Er zijn een hoop albums die ik integraal kan luisteren, maar genoeg platen niet. Ik denk dat het vooral voor de "echte" fan is wie eindelijk eens nummers live kan horen die normaal niet live gespeeld worden.

• Leuk
Waarderingen: Lars.
Vrij laat bekend maken dan vooral, met misschien gewoon ineens een extra datum in de vorm van Graspop (tenzij dat gewoon al het originele plan was).

Heb het nog even teruggezocht, maar hier op facebook wordt overduidelijk gezegd dat ze naar Europa komen, neem aan dat de planning daarvan al wel rond is dus!

Bekijk bijlage 12726

Als disturbed toch komt mogen ze van mij three days grace (logoband op zaterdag door dat de oude zanger terug is?) of Daughtry (vrijdag 'sub' op metal dome of als kleine naam op zaterdag main) wel meenemen.

Nothing more is hier al op zondag

Op een festival: akkoord

Zaalshow: je weet wat je krijgt op zich. Is het album niet je ding? Sla dan deze tour over 😊

Over het algemeen houd ik er wel van volledige albums te luisteren. Sommige nummers komen immers veel beter tot zijn recht 😁

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Lars.

Over het algemeen doen bands dit voor hun betere albums. Denk niet dat Metallica een Load jubileumtour gaat doen, bijvoorbeeld. Slipknot, Papa Roach, Disturbed, BFMV doen dit nu voor hun eerste album wat ook meteen de doorbraak was. Juist leuk om een keer een album tour te doen ipv altijd een best of. Heb Slipknot nu 4 keer gezien dus wil wel wat anders zien en horen, kan heel goed uitwerken. Ook Disturbed zie ik liever The Sickness doen dan die sentimentele draken van de afgelopen jaren (Sound of Silence, A Reason to Fight, Hold on to Memories, dat werk).

Therapy? heeft dat afgelopen jaar ook gedaan met Troublegum, aangevuld met hits van andere albums (uit de 90's). Dat werkte perfect, was één van hun beste optredens die ik van ze heb gezien, en dat zijn er best wat (25+). Dus het kan ook voor nieuwe energie zorgen, door terug te grijpen naar een ander tijdperk. Nostalgie verkoopt! De reden dat BFMV niet uitverkocht is, ligt niet aan The Poison, dat ligt aan de zaalcapaciteit in verhouding tot de grootte / populariteit van de band.

Kan me voorstellen dat bands ook nog wat hits meenemen omdat een album vaak niet genoeg is om een set te vullen. Op een festival is dat dan weer afhankelijk van het slot, als je maar 50 min hebt zal je precies een album kunnen spelen. Wel benieuwd hoe Slipknot dat gaat doen hoor. Gaan ze de tijd tussen nummers vol lullen, spelen ze nog een handvol andere nummers (hits), of spelen ze een kortere set en krijgen we een soort triple HL constructie met elk 75 min o.i.d.?

Therapy? heeft dat afgelopen jaar ook gedaan met Troublegum, aangevuld met hits van andere albums (uit de 90's). Dat werkte perfect, was één van hun beste optredens die ik van ze heb gezien, en dat zijn er best wat (25+). Dus het kan ook voor nieuwe energie zorgen, door terug te grijpen naar een ander tijdperk. Nostalgie verkoopt! De reden dat BFMV niet uitverkocht is, ligt niet aan The Poison, dat ligt aan de zaalcapaciteit in verhouding tot de grootte / populariteit van de band.

Ik ga net naar dat optreden omdat ze The Poison spelen, ben na dat album mijn interesse voor BFMV grotendeels verloren. En eigenlijk geldt hetzelfde een beetje voor Trivium (daar vond ik het Metallica-worship album dat na Ascendancy kwam ook nog tof, maar daarna ben ik ook daar min of meer afgehaakt).

Heb beide bands alleen maar op festivals gezien, zou daar nooit geld aan geven, maar met dit concept wel.

• Leuk
Waarderingen: mvl1980
1738759908024.png

Niet dat ik Black Sabbath verwacht als laatste headliner, maar het plaatst wel een aantal figuren in Europa rond de tijd van Graspop. Misschien toch iets met Sammy Haggar? Disturbed lijkt ook nog waarschijnlijker nu

Bekijk bijlage 12742

Niet dat ik Black Sabbath verwacht als laatste headliner, maar het plaatst wel een aantal figuren in Europa rond de tijd van Graspop. Misschien toch iets met Sammy Haggar? Disturbed lijkt ook nog waarschijnlijker nu
Los van de idioot gave lineup. Dit zou ik totaal los zien van alle tours van alle bands. Hier zijn hele andere krachten en financiële zaken aan het werk. Black Sabbath is niet voor niets de "grondlegger" van ons geliefde genre

Nu hebben we toch opeens een pak namen die opeens als soort exclusive toch kan geboekt worden? Log/ Slayer onder andere? Of is dit teveel copium

Users who are viewing this thread