Graspop Metal Meeting 2025

Ik moet zeggen: van alle opties die ik hier heb gelezen vind ik Disturbed de meest realistische. Ik zie die dan inderdaad nog wel vrij laat een korte tour plannen, waar ze op een select aantal locaties zullen spelen. Zeker als ze zelf ook al die intentie hebben uitgesproken, zoals @Piebe71 aangeeft. Ik heb er zelf niets mee, maar qua naam op zich ook prima daar. Ze hikken al een tijdje tegen de bovenste plaatsen aan en dit is een mooi moment om ze die kans te geven, zo tussen Slipknot en FIR in.

... En of mijn positivisme hieromtrent deels gevoed wordt door het feit dat Opeth waarschijnlijk tegelijk in de Marquee staat, ontken noch bevestig ik. 😬

Vrij laat bekend maken dan vooral, met misschien gewoon ineens een extra datum in de vorm van Graspop (tenzij dat gewoon al het originele plan was).

Heb het nog even teruggezocht, maar hier op facebook wordt overduidelijk gezegd dat ze naar Europa komen, neem aan dat de planning daarvan al wel rond is dus!

1738693820119.png

Vrij laat bekend maken dan vooral, met misschien gewoon ineens een extra datum in de vorm van Graspop (tenzij dat gewoon al het originele plan was).

Heb het nog even teruggezocht, maar hier op facebook wordt overduidelijk gezegd dat ze naar Europa komen, neem aan dat de planning daarvan al wel rond is dus!

Bekijk bijlage 12726
Ah ja, kijk eens aan. Dit gaat hem worden dan, toch?

Heb al eens eerder meegemaakt dat een band eind januari een tour voor april/mei aankondigt, dus dan zou dit ook moeten kunnen. Maar als het echt "uren" duurt is het inderdaad de vraag. Zou wel compenseren voor de korte sets van Slipknot en Falling in Reverse.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Bekijk bijlage 12726
Het is natuurlijk niet de eerste keer dat een geplande tour uiteindelijk niet doorgaat. Of ze kunnen ook gewoon aparte Zaalshows doen. Maar wie weet, neem aan dat we binnen een maand wel meer weten

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Ik ben uit gegaan van deze clashfinder: https://clashfinder.com/m/gmm25/?user=19n0c6.ng
En als die ongeveer klopt wordt ongeveer dit mijn loopschema

Donderdag
Municipal Waste (jammer van Psychonaut en Deafheaven maar punk en thrash waren mijn eerste liefde)
Warkings
Death Angel
Motionless In White
Alestorm
Dream Theater
Orbit Culture
Iron Maiden
Powerwolf (maar wat een rotclash met Hatebreed en Flogging Molly! Ik had echt heel graag FM nog eens gezien maar gelukkig ooit een maal op Sjock Festival gezien dus ik kan gelukkig voorrang geven aan Powerwolf maar ggggrrrr)

Vrijdag
British Lion
Peyton Parish
Gloryhammer
The Ghost Inside
Skillet (bij gebrek aan beters)
Opeth
Slipknot

Zaterdag
Whitechapel
Sylosis
Kittie
Eisbrecher
Lorna Shore
Spiritbox
Dragonforce
Apocalyptica
Nine Inch Nails

Zondag
Seven Hours After Violet
Angelus Apatrida
Crossfaith
Fit For An Autopsy
Beyond The Black
Savatage
Judas Priest
Till Lindemann
Donderdag lijkt niet in lijn te zijn met afgelopen jaren. De tenten starten om 12:00 en main pas later. Daarmee zou alles op main wat schuiven. Donderdag en zaterdag gaan veel clashes geven vrees ik.

Dat european dates announced soon zeiden ze toch 3 a 4 maanden geleden ook al? Soon is wel een ruim begrip voor ze :)
Waarschijnlijk wel ja, maar we moeten nu niet gaan doen alsof “soon” bij andere festivals wel daadwerkelijk binnenkort betekent. “More names to be announced soon” door festivals is ook gewoon “tot over een paar maanden”

Disturbed een lange set van ca. 2 uur zou zomaar kunnen. Die van Slipknot duurt tenslotte naar verwachting maar 1 uur en 20 minuten. Dan wordt het voor mij wel de clash der clashes met Dethklok/Opeth/Disturbed/Slipknot.

• Winning
Waarderingen: BlackwaterPark
Dat Disturbed zegt dat het een urenlange show is, kan ook gewoon marketing zijn of gewoon een beetje overdrijving. Hetzelfde als in november zeggen dat ze snel met data komen voor Europa wat dat betreft.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Op zich kan a couple of hours ook gewoon 1 h 15 zijn. Als die betaald worden per begonnen uur, worden die voor 2 h betaald 😅ik zelf zou nooit a couple of hours zeggen voor minder dan 3 h maar goed. Misschien ook niet achter alles teveel zoeken

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Disturbed en FiR 75 min speeltijd en slipknot 90min lijkt me logischer, disturbed 2 uur zie ik niet gebeuren. Dat krijgen alleen maiden en GNR.

Disturbed en FiR 75 min speeltijd en slipknot 90min lijkt me logischer, disturbed 2 uur zie ik niet gebeuren. Dat krijgen alleen maiden en GNR.
Met de huidige setlist van Slipknot zie ik FIR 75, Disturbed 90 en Slipknot 75 ook wel gebeuren. Zal er vooral van af hangen of Slipknot op de festivals nog wel wat meer nummers wil en gaat spelen dan enkel 'Slipknot' integraal, zoals bij alle zaalshows het geval was.

Met de huidige setlist van Slipknot zie ik FIR 75, Disturbed 90 en Slipknot 75 ook wel gebeuren. Zal er vooral van af hangen of Slipknot op de festivals nog wel wat meer nummers wil en gaat spelen dan enkel 'Slipknot' integraal, zoals bij alle zaalshows het geval was.
Vorig jaar op Aftershock speelden ze louter Slipknot…

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Jamel
Op Louder Than Life en Aftershock speelden ze ook exact dezelfde set.
Ik zie er nog geen nummers bijkomen eerlijk gezegd.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Jamel

Users who are viewing this thread