Graspop Metal Meeting 2025

Dus even oplijsten wat de opties zouden zijn voor de ontbrekende North stage headliner:

Meest plausible:
- Disturbed: Nog geen tour maar het kan nog (vooral zalen)

Minder plausible:
- LoG: Exclusief?
- Ghost: Tijdens hun maand rust tussen EU en USA data + Sportpaleis valt in de tour
- Avenged sevenfold: -> 20e vrij maar 19e Budapest en 21e Berlijn (vrij uit de richting & Herhaling)
- Volbeat: Geen tekenen van een tour
- Rise Against: Kleinere band promoveren

Minst plausible:
- The prodigy: Geen reden om nog niet aangekondigd te zijn
zou volbeat ook onder disturbed plaatsen...

klopt...daarom dat ik nog geen ticket gekocht heb...ben nog aan het twijfelen....limp bizkit is ook zo duur...k denk dat de prijzen van 50 euro wel tot het verleden zullen behoren...zekers bij amerikaanse bands
rise against en dropkick in vorst zijn allebei rond de 50 euro
ik vergelijk met andere hardere concerten in vorst, shows in het sportpaleis zijn meestal wel duurder
wat niet weg neemt dat de prijzen voor limp bizkit ook belachlijk zijn

Als men denkt dat Graspop zo desperate is om een derde vrijdagheadliner te boeken dat ze een exclusieve band gaan laten overvliegen voor alleen die show, dan denk ik toch dat die mensen behoorlijk teleurgesteld gaan zijn wanneer de headliner bekend gemaakt wordt.

Lijkt wel alsof we met zijn allen vergeten dat Slipknot één van de grootste metal artiesten ter wereld is en dat die met gemak een ziggo dome uitverkopen met nog vele zoekenden op ticketswap

Kan ook zijn dat het budget van Graspop gewoon flink overschat wordt hier.

Slipknot, falling in reverse, lamb of god is een prima realistisch rijtje, als alle drie de bands op tour zijn. Als één van de drie apart moet worden ingevlogen met gehele crew dan veranderd dat het kostenplaatje toch wel behoorlijk lijkt mij.

Dus even oplijsten wat de opties zouden zijn voor de ontbrekende North stage headliner:

Meest plausible:

Minder plausible:
- Ghost: Tijdens hun maand rust tussen EU en USA data + Sportpaleis valt in de tour
- Avenged sevenfold: -> 20e vrij maar 19e Budapest en 21e Berlijn (vrij uit de richting & Herhaling)
- Volbeat: Geen tekenen van een tour

Minst plausible:
De situatie van Disturbed en Volbeat is toch exact hetzelfde? Bands die zelf hebben bevestigd dat er een Europa tour komt, maar niemand weet hoe of wat.

Hoe komt het dan men het over Lamb of god heeft eigenlijk? Kan je dan niet een stuk of 10 andere Amerikaanse bands op die plek zetten die ook niet touren? Voor mij wel de leukste band in het rijtje hoor, maar vraag me af of het ergens op gebaseerd is.

De situatie van Disturbed en Volbeat is toch exact hetzelfde? Bands die zelf hebben bevestigd dat er een Europa tour komt, maar niemand weet hoe of wat.

Hoe komt het dan men het over Lamb of god heeft eigenlijk? Kan je dan niet een stuk of 10 andere Amerikaanse bands op die plek zetten die ook niet touren? Voor mij wel de leukste band in het rijtje hoor, maar vraag me af of het ergens op gebaseerd is.
bij disturbed/ volbeat is er niks veranderd idd, LoG is ter sprake gekomen omdat iemand had gezegd dat pantera/ LoG te klein zouden zijn als headliner.

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Meest plausible:

Minder plausible:
- Volbeat: Geen tekenen van een tour (En Jimmy zegt nee)

Minst plausible:
ik zou billy idol toch ook op dat lijstje zetten van plausibele bands. net aangekondigd 4 en 5 juli in oostenrijk en ik denk niet dat die man voor 2 shows over en weer komt.

Als headliner?? Dat zou toch echt een waardevermindering zijn van zo'n spot op de main🤔
terecht dat hij niet zo groot is als korn ofzo. misschien persoonlijk oordeel maar ik zet hem in dezelfde catergorie als alice cooper. het is wel een naam die een belletje doet rinkelen en waar iedereen ooit wel al iets van gehoord heeft maar waar je niet persee een ticketje apart voor koopt en op festivals is dat soms gewoon wat dat je nodig hebt.

• Thinking
Waarderingen: Steph85
Heb de meeste clashfinders eens bekeken, grootste clash (niet volledig) is voor mij toch Spiritbox & Imminence. Nog eentje is The Ghost Inside & Polaris.
Zou dit toch nog kunnen veranderen of zijn jullie zeker dat dit de positie is adhv de poster?

ik zou billy idol toch ook op dat lijstje zetten van plausibele bands. net aangekondigd 4 en 5 juli in oostenrijk en ik denk niet dat die man voor 2 shows over en weer komt.
Ik heb net gezien dat hij op 22 Juni in de UK Zit, Weet wel niet of dit echt een graspop boeking zou zijn 🤔

Ik heb net gezien dat hij op 22 Juni in de UK Zit, Weet wel niet of dit echt een graspop boeking zou zijn 🤔
heeft al meermaals op hellfest gestaan en stond er in 23 met generation sex. Ik zie het wel als mogelijkheid, zou ook even goed op werchter kunnen staan of rock zottegem.

heeft al meermaals op hellfest gestaan en stond er in 23 met generation sex. Ik zie het wel als mogelijkheid, zou ook even goed op werchter kunnen staan of rock zottegem.
Billy Idol zelf lijkt me precies een naam die op de zondag wel prima zou passen met Ugly Kid Joe, Krokus, en Judas Priest op het zelfde podium.

Op de vrijdag Lijkt het me echter heel vreemd, zeker voor tussen Slipknot en FIR.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Slipknot, Disturbed, Falling in Reverse is een stuk sterker dan Disturbed, Gojira, Machine Head in 2023 (vind ik), Disturbed is wel echt zo'n band die eigenlijk net te klein is voor headliner en net te groot om geen headliner te zijn, daarom zou het me niet verbazen als er weer zo'n 3-headlinerconstructie komt met Falling In Reverse (verklaart de plek op de poster). Maar Slipknot is daar dan weer te groot voor:unsure:

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en MartinB
Slipknot, Disturbed, Falling in Reverse is een stuk sterker dan Disturbed, Gojira, Machine Head in 2023 (vind ik), Disturbed is wel echt zo'n band die eigenlijk net te klein is voor headliner en net te groot om geen headliner te zijn, daarom zou het me niet verbazen als er weer zo'n 3-headlinerconstructie komt met Falling In Reverse (verklaart de plek op de poster). Maar Slipknot is daar dan weer te groot voor:unsure:
Niet persé als Slipknot blijkbaar een kortere set speelt...
Disturbed past idd het best qua naam/grootte in een 3head constructie, maar ik verwacht ze precies niet meer.

Users who are viewing this thread