Verzameltopic Overige Internationale Festivals 2025

Desertfest London (UK) (16-18 Mei) met daysplits en 15 nieuwe namen:
↠SLIFT 🤘
↠LOWRIDER
↠DOPELORD 🤘
↠KHAN
↠DUNBARROW
↠MAHA SOHONA
↠TORUS
↠WORSHIPPER
↠LONGHEADS
↠FROGLORD
↠DEVILLE
↠BLACK ELEPHANT
↠VERMINTHRONE
↠YETII
↠FREE RIDE

475463191_1061299749372333_5994437608913646407_n.jpg

Out of the Crowd, Kulturfabrik, Esch-sur-Alzette, Luxemburg Pre-sale: €37,50
1738245692255.jpeg

Syd for Solen (DK) hint weer op vier nieuwe namen. Het publiek is het niet echt eens over wie dit zouden kunnen zijn. Ik ga voor Zar Paulo, Mk. Gee, CMAT en ik heb absoluut geen idee bij die laatste.
Bekijk bijlage 12561Bekijk bijlage 12562Bekijk bijlage 12563Bekijk bijlage 12564
Zat ik toch dichtbij. Syd for Solen (DK) kondigt Zar Paulo, Mk. Gee, CMAT en Don West aan.

Way Out West (SE) kondigt Refused aan.

De line-up voor Rockstadt Extreme Fest (RO) is compleet.

A Colossal Weekend (DK) kondigt de laatste namen aan. DOOL, Dame Area, Respire, Solventis en Telepathy.

Øyafestivalen (NO) kondigt weer wat namen aan. Volgen er meer in februari.
NO. 4 – ons 6. aug
GIDDYGANG & VUYO – ons 6. aug
CHARLIE SKIEN – tors 7. aug

• Leuk
Waarderingen: johanra
ArcTanGent komt met de nieuwe aankondiging. Onder andere Wardruna, Tesseract, Leprous, Mew, Kalandra, Unprocessed en Pelican voegen zich bij de al eerder aangekondigde acts als Melvins en Karnivool.

Gi7o1NbWkAA5n7V

ArcTanGent komt met de nieuwe aankondiging. Onder andere Wardruna, Tesseract, Leprous, Mew, Kalandra, Unprocessed en Pelican voegen zich bij de al eerder aangekondigde acts als Melvins en Karnivool.

Gi7o1NbWkAA5n7V
Mew, Mew, Mew. Oh, en Clown Core. Da's gruwelijk. Knap ook dat ze Mew hebben weten te boeken. Wel knap lullig dat de shows in thuisland Denemarken in mei niet de laatste shows van de band zijn. Die komt toch onverwacht.

Verder zeker geen onaardige namen, alleen wel een hoog 'been there, done that'-gehalte.

Nog even alle aankondigingen op een rijtje:
WEDNESDAY
Wardruna (headliner) / SLIFT / Kalandra / Year Of No Light / Teeth Of The Sea / COLOSSAL SQUID / Healthyliving / Hundred Year Old Man / Underdark / God Alone / Thank / Sans Froid

THURSDAY
Leprous / Arab Strap / Sungazer / Pelican / Tangled Hair / Lowen / REZN / Battlesnake / Meryl Streek / Horrendous / Royal Sorrow / The Gorge / Bipolar Architecture / Codespeaker / street grease / Lemondaze

FRIDAY
Joining headliners Karnivool
Mew / Green Lung / envy / Emma Ruth Rundle / Future Of The Left / VOWER / Car Bomb / delving / Coilguns / Anciients / Mt. Onsra / EYES / Overhead, The Albatross / palmeras negras / SURE / YOSHIZAWA / Hexcut

SATURDAY
TesseracT (headliner) / Clown Core / Unprocessed / Ahab / OMO / A Swarm Of The Sun / Sometime In February / Love Rarely / Vincent Vocoder Voice

• Leuk
Waarderingen: johanra en Jamel
Evil Live (PT) met de namen.

Festival de Nîmes (FR) kondigt Korn en Seven Hours After Violet aan voor 24 juni.

Langs Akerselva (NO) maakt headliner RY X bekend voor 15 augustus. Ook staan Dry Cleaning, Night Moves en Night Tapes er op 16 augustus.

Buktafestivalen (NO) kondigt over precies een week, 12 februari, de rest van haar line-up aan.

• Leuk
Waarderingen: johanra
De line-up voor Bourbon and Beyond (VS).

Øyafestivalen (NO) voegt Lola Young en Kelly Lee Owens (live en DJ-set) toe aan 7 augustus (de dag van Charli xcx).

Langs Akerselva (NO) maakt headliner RY X bekend voor 15 augustus. Ook staan Dry Cleaning, Night Moves en Night Tapes er op 16 augustus.
En om hierop terug te komen: de line-up tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: zero en DadRock
De line-up voor Bourbon and Beyond (VS).

Vorig jaar wat mij betreft by far de beste festival line-up ter wereld, maar dit jaar wel echt een pak minder (naar mijn smaak). Zowel qua headliners, midcard als kleine namen is het toch een trapje minder. Enkel de zaterdag is nog echt top, de overige dagen zijn eerder middelmaat.

Het lijkt echt alsof dit jaar geen enkel festival in geen enkel genre in geen enkel deel van de wereld er in slaagt om echt een top line-up voor te leggen, of ligt dat aan mij?

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
Het lijkt echt alsof dit jaar geen enkel festival in geen enkel genre in geen enkel deel van de wereld er in slaagt om echt een top line-up voor te leggen, of ligt dat aan mij?
Ligt eraan hoe diep je kijkt. De Europese metalfestivals in augustus zijn stuk voor stuk echt heel goed dit jaar, vind ik.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ligt eraan hoe diep je kijkt. De Europese metalfestivals in augustus zijn stuk voor stuk echt heel goed dit jaar, vind ik.

Ik ben zeker niet de grootste metalkenner, maar ben nu wel benieuwd op welke festivals je dan doelt. De line-up van Alcatraz bijvoorbeeld lijkt me nu toch niet beter dan andere jaren? Maar zoals ik zei, ik ben niet de grootste kenner. ;)

Ik ben zeker niet de grootste metalkenner, maar ben nu wel benieuwd op welke festivals je dan doelt. De line-up van Alcatraz bijvoorbeeld lijkt me nu toch niet beter dan andere jaren? Maar zoals ik zei, ik ben niet de grootste kenner. ;)
Alcatraz heeft volgens velen, waaronder mezelf, echt een briljante line-up dit jaar. Misschien dat het voor de niet-kenner aan de bovenkant niet zo indrukwekkend oogt, maar die undercard zit vol met fantastische bands uit elk hoekje van de metal. Als liefhebber van meer niche-varianten van metal is dit echt een droom line-up. En concullega's als Motocultor, Bloodstock, Brutal Assault, Summer Breeze, etc doen het dit jaar ook uitstekend.

Laatst bewerkt:
Alcatraz heeft volgens velen, waaronder mezelf, echt een briljante line-up dit jaar. Misschien dat het voor de niet-kenner aan de bovenkant niet zo indrukwekkend oogt, maar die undercard zit vol met fantastische bands uit elk hoekje van de metal. Als liefhebber van meer niche-varianten van metal is dit echt een droom line-up. En concullega's als Motocultor, Bloodstock, Brutal Assault, Summer Breeze, etc doen het dit jaar ook uitstekend.
Dit is echt heel moeilijk te beoordelen voor iemand die alleen de grote wat meer mainstream metalbands herkent.

Als ik een paar jaar terug naar een Alcatraz lineup keek dacht ik ook: is dat alles? Staat weinig bijzonders.

Als je je echter wat meer verdiept in kleinere bands in minder populaire genres als prog/post/doom etc dan vind je de pareltjes die de line ups zo geweldig maken.

Dit is echt heel moeilijk te beoordelen voor iemand die alleen de grote wat meer mainstream metalbands herkent.

Als ik een paar jaar terug naar een Alcatraz lineup keek dacht ik ook: is dat alles? Staat weinig bijzonders.

Als je je echter wat meer verdiept in kleinere bands in minder populaire genres als prog/post/doom etc dan vind je de pareltjes die de line ups zo geweldig maken.
Maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor Bourbon and Beyond.

19-22.06.2025: Tauron Nowa Muzyka festival in Katowice, Polen € 114,83
Een week na Best Kept Secret.
Meer namen volgen...
1739291461927.png

27-28.06.2025: Levitation France € 70,00
Een week voor Werchter.
Eerste namen...
1739291687668.jpeg

Users who are viewing this thread