Zo Stromae is aangekondigd, dus ik mag mijn bek weer opentrekken
. Allereerst: jammer dat ze er geen grotere aankondiging van hebben gemaakt. Stromae alleen vind ik eerlijk gezegd niet de moeite waard. Had liever wat belangrijkere opvulling voor al dan niet de zondag of andere dagen gegeven. Ik heb tussendoor een hoop leuke kleine bandjes voorbij zien komen(denk aan White Denim, Rival Sons ed.). Ik zou het persoonlijk onwijs tof vinden als ze echt kleine bandjes zouden programmeren, maar Rock Werchter heeft ook zijn standaard. Als je ziet wat vorig jaar de kleinere acts zijn(FIDLAR bijvoorbeeld), dan denk ik dat we toch wel reëel mogen zijn toch de echte 'hipsterbands' er buiten kunnen laten. Als Rock Werchter mega onbekende bandjes gaat programmeren komen er te weinig mensen op af: daar is RW gewoon het festival niet voor. Het is dat ik FIDLAR vorig jaar geweldig vond, maar de tent stond totaal niet vol. Ik denk dat FIDLAR toch wel een beetje de maatstaaf mag zijn(als we die mogen hanteren) voor de grootte van een band alvorens hij wellicht kansmaakt op een spot in de Barn(of zoals afgelopen jaar FIDLAR Klub C). Laat de nieuwe harde punk maar komen, wat mij betreft.
Verder: Foo Fighters: JA!. Muse ligt bij mij veel minder in de smaak dan Dave Grohl en kornuiten. Afgezien van dat dat natuurlijk totaal niet belangrijk is, denk ik dat Muse toch een ander festival gaat doen(misschien wel Roskilde, die hebben vaker een naam die niet in de lijn van verwachting ligt), of een compleet onverwachte naam in de richting van Portugal of zuid Europa... Geen idee. Wat belangrijker en veelzeggender is, is dat FF tours gaat doen komend jaar. Ze mogen dan tot nu toe nog blijven steken in Amerika met hun aankondigen, maar ik ze ze de oversteek wel maken. Het lijkt misschien onlogisch, omdat ze elke plek waar ze spelen toch wel uitverkopen na hun hiatus(al liggen die plaatsen 20 km uit de buurt), dus ze kunnen net zo goed in Amerika blijven hangen en volgend jaar na het nieuwe album Europa doen. Van de andere(goede) kant: zie een band als AM: totaal niet te vergelijken qua muziek, en ook niet qua grootte, met FF, maar zij maken de oversteek ook. Het zou best kunnen dat de (europese) festivals dit jaar de handen in een hebben geslagen en er voor gaan zorgen dat FF naar Europa komt: Roskilde mist dus nog een naam, Optimus Alive ook, Pinkpop wellicht, en Open'er ook nog(al zijn die wel wat klein), en dan natuurlijk Rock Werchter. Misschien een wat al te enthousiast pleidooi voor een komst van de Fighters, maar ik zie mogelijkheden.
Verder @TiesBogers maak daar 2 jaar geleden van. Vorig jaar waren ze nog in Hiatus
.
Verder over hiphop: A$AP Rocky was natuurlijk al bij de mogelijkheden, maar wat mij betreft kan A$AP Ferg daar ook wel aan toegevoegd worden. Ook een nieuw album, wat als critici en hiphopkenners als goed word ontvangen. Verder denk ik dat Deadmau5 in de dancehoek wel onderhand afgeschreven kan worden. Zijn show gaat er heel anders uitzien, dan wat werchter met het podium kan bieden. Hij gaat grote shows geven dit jaar, en nauwelijks 'gewone' dj sets. Ik vind het jammer, hij had wel langs mogen komen samen met Epic Mealtime
.
Morgen nieuwe namen voor Open'er. Ik hoop dat we een nieuwe lading namen krijgen deze week(misschien vrijdag, of morgen, zoals veel hier suggereren, ivm open'er en de festival awards). Headliner of niet, als er maar weer wat stevige namen aan het affiche worden toegevoegd, aub iets serieuzers dan Stromae...