Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Foo Fighters halverwege juni op een Amerikaans festival, samen met Arctic Monkeys! Dit plaatst FF hoger als kanshebber dan Muse, lijkt me.

Ik krijg steeds meer hoop dat het inderdaad de Foo Fighters worden. Zou te gek zijn! 4 geweldige rockbands als headliners!

Ik hoop (omdat ze zon geheimzinnig doen) op een band die nog niet besproken is zoals
RCHP....
Foo Fighters natuurlijk ook welkom he....

Als RHCP komt ga ik me nu en die zondagavond 6 juli ernstig bezatten. Dat was echt een aanfluiting in 2012, die energie die ze altijd hadden was compleet verdwenen. Doe mij maar FF!

Foo Fighters halverwege juni op een Amerikaans festival, samen met Arctic Monkeys! Dit plaatst FF hoger als kanshebber dan Muse, lijkt me.

Naast FF ook Imagine Dragons, OutKast, Weezer en Third Eye Blind trouwens.

Oeh... wel nice hoor. maar dat zegt toch niet meer kans? bedoel ze doen misschien wel eerst shows in Amerika? ik zeg maar wat.

als we het hebben over acts die van dat affiche mee mogen komen met het vliegtuig richting werchter. Ik zie graag

Cage the Elephant,Young the Giant,White Denim, MS MR en Courtney Barnett.

Helaas zie ik dat Firefly maar 3 namen gemeen had met Werchter in 2013... Hmmzz

Amai, het 'grootste' nieuws is dan toch wel denk ik dat Weezer weer tourt?! Hoe lang is het wel niet geleden dat zij hier nog gespeeld hebben! Zouden zeker niet misstaan lijkt me :-) hoewel ik al gemerkt heb dat ze nogal lui zijn geworden en veel in Amerika blijven...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

Oeh… wel nice hoor. maar dat zegt toch niet meer kans? bedoel ze doen misschien wel eerst shows in Amerika? ik zeg maar wat.

Ik zou zeggen van wel omdat we nu ook bewijs hebben dat FF festivals gaan doen komende zomer, terwijl we tot nu toe FF als gerucht noemden zonder dat daar al bevestigde data bij hoorden.

Oke, het is VS, maar daar zal wel niet bij blijven. Combineer dat dan met dat alle grote festivals in juli nog naar een headliner op zoek zijn en FF 'recent' nog de festivals in augustus gedaan heeft, en het lijkt me waarschijnlijk dat al die festivals FF gaan overtuigen om een week of twee later de oversteek naar Europa te maken.

Amai, het ‘grootste’ nieuws is dan toch wel denk ik dat Weezer weer tourt?! Hoe lang is het wel niet geleden dat zij hier nog gespeeld hebben! Zouden zeker niet misstaan lijkt me
icon_smile.gif
hoewel ik al gemerkt heb dat ze nogal lui zijn geworden en veel in Amerika blijven…

Oeh, die zou ik toch ook wel eens willen zien, maar zoals je zegt, weinig van te horen hier bij ons de laatste jaren :)

<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div><br>

Oeh… wel nice hoor. maar dat zegt toch niet meer kans? bedoel ze doen misschien wel eerst shows in Amerika? ik zeg maar wat.

Ik zou zeggen van wel omdat we nu ook bewijs hebben dat FF festivals gaan doen komende zomer, terwijl we tot nu toe FF als gerucht noemden zonder dat daar al bevestigde data bij hoorden.

Oke, het is VS, maar daar zal wel niet bij blijven. Combineer dat dan met dat alle grote festivals in juli nog naar een headliner op zoek zijn en FF ‘recent’ nog de festivals in augustus gedaan heeft, en het lijkt me waarschijnlijk dat al die festivals FF gaan overtuigen om een week of twee later de oversteek naar Europa te maken.

Nee, je hebt wel gelijk. Maar het kan zijn dat ze in de juni-juli maanden eerst USA doen. en daarna Europa ze hebben nu al heel vaak festivals gedaan in de zomer, het is volgens mij heel lang geleden dat ze eigen shows gedaan hebben hier.. Maar goed ik zeg ook maar wat nu. FF op Werchter zou heel tof zijn. Maar Muse is echt mijn nummer 1 favo band dus je hoopt dan natuurlijk dat hun komen. Ja, klopt dat het daar nog vaag over is, maar ze komen naar Bremen op 23 juni.. dus ja ze zijn wel in de buurt... wie weet.. het wordt een van de 2 dat weet ik wel zeker nu.

Ik weet niet of dit nu in het voordeel of in het nadeel van Foo Fighters spreekt. Aan de ene kant, bevestigde data is beter dan geen data. Bovendien kunnen ze makkelijk in 2-3 weken naar Europa komen. Aan de andere kant, pleit dit niet eerder voor de theorie die ik eerder genoemd heb, dat Foo Fighters eerst de vroege zomer in de USA doorbrengt, en vervolgens in de late zomer op Europese festivals speelt? Dat zou betekenen Lowlands, Pukkelpop, Sziget etc.

Afgelopen jaar stonden ze wel nog op lowlands en het jaar daarvoor op pukkelpop. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze gewoon op werchter komen met de aankondiging van een nieuw album. Dave Grohl is namelijk geen man die lang stil zit.

Vind het trouwens wel een vreemd affiche van Firefly, Jack Johnson is hier barn-opvulling ofzo, en daar dikke headliner, terwijl zijn onze headliner Arctic Monkeys zelf tussen de kleinere namen zetten. Natuurlijk, er is altijd verschil in populariteit, maar zo extreem? Bovendien dacht ik op zijn minst dat AM in de USA toch ook headlinerwaardig was...

ja Dr. Hannibal, volledig gelijk, het is inderdaad een beetje raar, maar Jack Johnson is afkomstig van Hawai (langs de kust van het westen van amerika) en de Arctic Monkeys komen uit Groot-Britannië, misschien heeft het daar iets mee te maken, Ik denk dat het bericht over foo fighters meer kans geeft aan muse en dat Foo Fighters inderdaad eerder vroeg in amerika is en later in europa, dan staan ze misschien op pkp enz... endat vergroot de kans op muse denk ik dan.

Zo Stromae is aangekondigd, dus ik mag mijn bek weer opentrekken ;). Allereerst: jammer dat ze er geen grotere aankondiging van hebben gemaakt. Stromae alleen vind ik eerlijk gezegd niet de moeite waard. Had liever wat belangrijkere opvulling voor al dan niet de zondag of andere dagen gegeven. Ik heb tussendoor een hoop leuke kleine bandjes voorbij zien komen(denk aan White Denim, Rival Sons ed.). Ik zou het persoonlijk onwijs tof vinden als ze echt kleine bandjes zouden programmeren, maar Rock Werchter heeft ook zijn standaard. Als je ziet wat vorig jaar de kleinere acts zijn(FIDLAR bijvoorbeeld), dan denk ik dat we toch wel reëel mogen zijn toch de echte 'hipsterbands' er buiten kunnen laten. Als Rock Werchter mega onbekende bandjes gaat programmeren komen er te weinig mensen op af: daar is RW gewoon het festival niet voor. Het is dat ik FIDLAR vorig jaar geweldig vond, maar de tent stond totaal niet vol. Ik denk dat FIDLAR toch wel een beetje de maatstaaf mag zijn(als we die mogen hanteren) voor de grootte van een band alvorens hij wellicht kansmaakt op een spot in de Barn(of zoals afgelopen jaar FIDLAR Klub C). Laat de nieuwe harde punk maar komen, wat mij betreft.

Verder: Foo Fighters: JA!. Muse ligt bij mij veel minder in de smaak dan Dave Grohl en kornuiten. Afgezien van dat dat natuurlijk totaal niet belangrijk is, denk ik dat Muse toch een ander festival gaat doen(misschien wel Roskilde, die hebben vaker een naam die niet in de lijn van verwachting ligt), of een compleet onverwachte naam in de richting van Portugal of zuid Europa... Geen idee. Wat belangrijker en veelzeggender is, is dat FF tours gaat doen komend jaar. Ze mogen dan tot nu toe nog blijven steken in Amerika met hun aankondigen, maar ik ze ze de oversteek wel maken. Het lijkt misschien onlogisch, omdat ze elke plek waar ze spelen toch wel uitverkopen na hun hiatus(al liggen die plaatsen 20 km uit de buurt), dus ze kunnen net zo goed in Amerika blijven hangen en volgend jaar na het nieuwe album Europa doen. Van de andere(goede) kant: zie een band als AM: totaal niet te vergelijken qua muziek, en ook niet qua grootte, met FF, maar zij maken de oversteek ook. Het zou best kunnen dat de (europese) festivals dit jaar de handen in een hebben geslagen en er voor gaan zorgen dat FF naar Europa komt: Roskilde mist dus nog een naam, Optimus Alive ook, Pinkpop wellicht, en Open'er ook nog(al zijn die wel wat klein), en dan natuurlijk Rock Werchter. Misschien een wat al te enthousiast pleidooi voor een komst van de Fighters, maar ik zie mogelijkheden.

Verder @TiesBogers maak daar 2 jaar geleden van. Vorig jaar waren ze nog in Hiatus ;).
Verder over hiphop: A$AP Rocky was natuurlijk al bij de mogelijkheden, maar wat mij betreft kan A$AP Ferg daar ook wel aan toegevoegd worden. Ook een nieuw album, wat als critici en hiphopkenners als goed word ontvangen. Verder denk ik dat Deadmau5 in de dancehoek wel onderhand afgeschreven kan worden. Zijn show gaat er heel anders uitzien, dan wat werchter met het podium kan bieden. Hij gaat grote shows geven dit jaar, en nauwelijks 'gewone' dj sets. Ik vind het jammer, hij had wel langs mogen komen samen met Epic Mealtime ;).

Morgen nieuwe namen voor Open'er. Ik hoop dat we een nieuwe lading namen krijgen deze week(misschien vrijdag, of morgen, zoals veel hier suggereren, ivm open'er en de festival awards). Headliner of niet, als er maar weer wat stevige namen aan het affiche worden toegevoegd, aub iets serieuzers dan Stromae...

Ik vat dit nieuws op als goed nieuws voor de Foo's op Werchter. Ik schat de kans nu hoger in dat ze op RW komen dan Muse. Wat ik opzich jammer vindt, maar als de Muse geruchten niet zo hoog waren geweest was ik helemaal uit mijn plaat gegaan als FF aangekondigd wordt. Nu iets minder omdat het dan toch een kleine teleurstelling is...

had ik hier ook niet ergens gelezen dat werchter aan het onderhandelen is met U2?
DAT zou pas epic zijn om die te strikken ;)

Ik vat dit nieuws op als goed nieuws voor de Foo’s op Werchter. Ik schat de kans nu hoger in dat ze op RW komen dan Muse. Wat ik opzich jammer vindt, maar als de Muse geruchten niet zo hoog waren geweest was ik helemaal uit mijn plaat gegaan als FF aangekondigd wordt. Nu iets minder omdat het dan toch een kleine teleurstelling is…

Same here. precies hetzelfde verhaal :P
Nu komt het steeds dichterbij allemaal.. bij een aankondiging in mijn gevoel.. ben heel benieuwd.

Had nog niet de moeite genomen om m'n kaartje voor RW te halen maar met het nieuws dat zaterdag al uitverkocht is toch maar ff snel gedaan :) Vrienden ook maar eens een schop gegeven, niet dat ik straks de enige ben die z'n kaartje op tijd heeft xD

Als straks de nieuwe lading namen komt, en die zal denk ik wel snel komen, dan zal het wel snel gaan met de kaartverkoop. Denk dat er ook een hoop mensen zijn die op die laatste naam wachten.

Users who are viewing this thread