Jera on Air 2025

Als die op Jera stonden was dat natuurlijk ook gewoon aangekondigd net
maar lijkt me inderdaad boven hun budget te zijn, en qua genre ook niet passend

Veel te groot idd. Maar misschien morgen of vrijdag nog wat nieuwe namen?
Pinkpop komt ook weer met wat namen morgen, er staat nog e.e.a op Hellfest en Graspop wat ook naar Jera door zou kunnen schuiven. Al is het wel vervelend voor Jera dat in scandinavie Tons of Rock, Provinssirock, Broken Summer en Tuska Open Air een dijk aan namen geboekt hebben die hier niet zouden misstaan (oa Whitechapel, Lorna Shore, Orbit Culture, Weezer).

Wie verwachten jullie dat de laatste headliner wordt (en andere bijna zekere namen)? Ik vermoed zelf met de afzegging van Falling in Reverse dat we uit gaan komen op Beartooth of misschien Killswitch Engage? Rise Against is een andere optie al hadden ze hun anders allang bekend kunnen maken, dus die kans wordt denk ik steeds minder.

Een optie buiten het boekje die ook in de buurt zijn en ik persoonlijk heel erg toe zou juichen met het succes van The Prodigy vorig jaar is Pendulum. Zijn toevallig dan ook in de buurt en touren in die periode.

Killswitch zou ik met het oog op 't nieuwe album heel vet vinden. Machine Head heeft ook nog wat ruimte in de agenda en is ook in de buurt.
Rise Against lijkt me het meest voor de hand liggen, dan is er een 'metal' headliner in Bullet, 'hardcore' headliner in Turnstile en de 'punk' headliner met Rise Against.

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Rise Against is een andere optie al hadden ze hun anders allang bekend kunnen maken, dus die kans wordt denk ik steeds minder.
Die hebben toch nog een show in de 013 staan over een paar weken? Vind ik juist heel logisch om die nog niet aan te kondigen.
Denk ook dat we daarmee de laatste headliner te pakken hebben.

Wie verwachten jullie dat de laatste headliner wordt (en andere bijna zekere namen)? Ik vermoed zelf met de afzegging van Falling in Reverse dat we uit gaan komen op Beartooth of misschien Killswitch Engage? Rise Against is een andere optie al hadden ze hun anders allang bekend kunnen maken, dus die kans wordt denk ik steeds minder.

Een optie buiten het boekje die ook in de buurt zijn en ik persoonlijk heel erg toe zou juichen met het succes van The Prodigy vorig jaar is Pendulum. Zijn toevallig dan ook in de buurt en touren in die periode.
Pendulum zou ik zeker toejuichen maar ik denk niet dat ze hen als headliner zetten. Een andere (spijtige maar zeker realistische) mogelijkheid is dat ze Sex Pistols gewoon promoveren tot headliner.

Die hebben toch nog een show in de 013 staan over een paar weken? Vind ik juist heel logisch om die nog niet aan te kondigen.
Denk ook dat we daarmee de laatste headliner te pakken hebben.
4 Feb, en die show was ontzettend snel uitverkocht en 500+ zoekende op ticketswap.

4 Feb, en die show was ontzettend snel uitverkocht en 500+ zoekende op ticketswap.
Voor Vorst in Brussel verloopt de ticketverkoop van Rise Against minder goed. Ze maken er reclame voor op Studio Brussel. Het is een mogelijkheid dat ze eerst die tickets willen verkopen vooraleer iets aan te kondigen.

Lijkt me een hele mooie om samen met Sex Pistols in een co-headline constructie te zetten. Heb je iets voor de nieuwe generatie, en iets voor de oudere generatie.
De mensen die into de punk zijn, en de mensen die meer richting core/electronic zijn. Zou een goede zijn voor die dag als je het mij vraagt.

Nieuwe kanshebber op de headline spot, Jimmy Eat World.
Europese tot 18 juni aangekondigd, vooralsnog zonder Nederlandse datum.
Spelen in de AB in Brussel op 15 juni.

Voor Rise Against zijn er nog steeds geen data na 12 juni bijgekomen.

Andere bands die nog in de running lijken:
Lorna Shore
Iggy Pop (combo met Sex Pistol kan wel werken)
A Day to Remember (5 dagen op rij lijkt wat veel)

Wat minder passend met Jera, eerder Pinkpop bands.
Wet Leg
Fountaines DC
Beide spelen op Rock Werchter en staan nog niet op Pinkpop dacht ik.
Pinkpop heeft wel wat Jera bands dit jaar...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
ADTR gaat helaas niet, die spelen woensdag 26 in de UK vrijdag de 27e Vainstream, zaterdag 28 Impericon. En de donderdag headliner is Bullet lijkt me.
Lorna Shore zit er ook niet in, die spelen alle dagen van Jera in scandinavie (25 Noorwegen, 26 Finland, 27 Zweden en de 29e weer Finland)

Nieuwe kanshebber op de headline spot, Jimmy Eat World.
Europese tot 18 juni aangekondigd, vooralsnog zonder Nederlandse datum.
Spelen in de AB in Brussel op 15 juni.

Voor Rise Against zijn er nog steeds geen data na 12 juni bijgekomen.

Andere bands die nog in de running lijken:
Lorna Shore
Iggy Pop (combo met Sex Pistol kan wel werken)
A Day to Remember (5 dagen op rij lijkt wat veel)

Wat minder passend met Jera, eerder Pinkpop bands.
Wet Leg
Fountaines DC
Beide spelen op Rock Werchter en staan nog niet op Pinkpop dacht ik.
Pinkpop heeft wel wat Jera bands dit jaar...
Jimmy eat world lijkt me niet echt een headliner voor een festival als Jera toch?
Spelen in Nederland in zalen als Melkweg, Tivoli, Paradiso
Ik denk niet dat ze groter zijn dan Sex Pistols?

Ik denk dat Rise Against wacht met meer shows aankondigen tot hun zaaltour voorbij is, zou die toch nog steeds op Graspop en Jera verwachten.

ADTR gaat helaas niet, die spelen woensdag 26 in de UK vrijdag de 27e Vainstream, zaterdag 28 Impericon. En de donderdag headliner is Bullet lijkt me.
Lorna Shore zit er ook niet in, die spelen alle dagen van Jera in scandinavie (25 Noorwegen, 26 Finland, 27 Zweden en de 29e weer Finland)
Meteen aangepast!
A day to remember heeft nog een dag vrij, maar niet op zaterdag helaas.

Jimmy eat world lijkt me niet echt een headliner voor een festival als Jera toch?
Spelen in Nederland in zalen als Melkweg, Tivoli, Paradiso
Ik denk niet dat ze groter zijn dan Sex Pistols?

Ik denk dat Rise Against wacht met meer shows aankondigen tot hun zaaltour voorbij is, zou die toch nog steeds op Graspop en Jera verwachten.
Is wat moeilijk inschatten hoe groot Sex Pistols is. Natuurlijk legendarische band, valt niet over te discussieren, maar kan niet goed inschatten hoeveel volk ze zullen trekken.

• Leuk
Is wat moeilijk inschatten hoe groot Sex Pistols is. Natuurlijk legendarische band, valt niet over te discussieren, maar kan niet goed inschatten hoeveel volk ze zullen trekken.
ja ben het wel eens dat Sex Pistols moeilijk inschatten is, maar denk gewoon dat de Jera headliners over het algemeen wel wat groter zijn dan een band als Jimmy eat world. Vaak gaan ze wel voor 013/afas bands.

• Leuk
Waarderingen: zero
Mij lijkt Rise Against ook het meest waarschijnlijk.

Andere mogelijkheden blijven Pendulum, Idles en Slipknot (die laatste heel onwaarschijnlijk maar hebben nog een gaatje)

Rise Against past denk ik ook het beste, die uitverkochte show helpt misschien ook wel mee om wat mensen te trekken op vrijdag. En het helpt niet mee dat er veel bands zijn die nog geen EU tour hebben aangekondigd (Zoals bijv. Killswitch)

En, wat zouden we er van vinden als Archictects er dit jaar weer is als headliner? Komen ook eind feb met een nieuw album en touren overal maar niet in Nederland. Staan 18 juni nog in berlijn en moeten 1 juli weer in Dusseldorf spelen.

Met hun nieuwe plaat lijkt me dat als ze komen er sowieso een nieuwe set gespeeld gaat worden.

• Leuk
ja ben het wel eens dat Sex Pistols moeilijk inschatten is, maar denk gewoon dat de Jera headliners over het algemeen wel wat groter zijn dan een band als Jimmy eat world. Vaak gaan ze wel voor 013/afas bands.
Klopt wel. Iggy pop dan maar

Laatst bewerkt:
Ik verwacht ook wel Rise Against. Zou ook wel logisch zijn als ze dit volgende week bekend maken na de shows in Nederland en België, was ook zo met Architects vorig jaar.

Users who are viewing this thread