Sport algemeen

Het zal toch vooral voor volgend jaar en alles daarna zijn. Doncic en James zijn allebei net teveel verliefd op de bal om nu al erg succesvol te zijn.
ja dat is de vraag
gaat dat werken tussen die 2... omdat ze allebij ball hoggers kunnen zijn

Brugge naar de finale
vanavond of anderlecht of antwerp
Antwerp zou de heruitgave worden van de corona finale
zware teleurstelling dat die nooit is kunnen doorgaan met publiek
had mijn pa het nog live kunnen meemaken: een prijs op het hoogste niveau.
alas china besliste anders hierover.

maar eerst zien dat we nog voorbij anderlecht geraken wat niet gemakkelijk is

We mogen de Heysel nog eens onveilig gaan maken!
Hopelijk gewoon op 1 mei en niet op een random avond in de week.

Over twee wedstrijden zeker een verdiende kwalificatie, het had thuis al gespeeld moeten zijn. En een shout out naar Odoi, Merci Denis!

• Leuk
Waarderingen: Blommie
de teleurstelling is wat gaan zakken
maar op basis van de beide matchen had dit altijd naar verlengingen moeten gaan.

Anderlecht in de heen match veel beter
nu waren wij veel beter. ook met 10 bleven de extreem grote kansen uit voor anderlecht.

Dom van Odoi en altijd geel die 2de
maar heel Anderlecht vraagt voor 2de geel voor Odoi. Geen gele kaart voor hun, Deman krijgt instant geel in de fase met het handspel ervoor
de 1-1 valt ook met hands

jammer van de amateur als scheidsrechter maar in the end hebben we dit gewoon te danken aan Dennis Odoi
zondag in de laatste minuten nog winnen
nu in de 91ste minuut de 2-2 tegen krijhen
het hoort er bij

zondag revanche nemen en vol voor die 3de plek gaan.

en wat was benitez goed, dikke aanwinst

de teleurstelling is wat gaan zakken
maar op basis van de beide matchen had dit altijd naar verlengingen moeten gaan.

Anderlecht in de heen match veel beter
nu waren wij veel beter. ook met 10 bleven de extreem grote kansen uit voor anderlecht.

Dom van Odoi en altijd geel die 2de
maar heel Anderlecht vraagt voor 2de geel voor Odoi. Geen gele kaart voor hun, Deman krijgt instant geel in de fase met het handspel ervoor
de 1-1 valt ook met hands

jammer van de amateur als scheidsrechter maar in the end hebben we dit gewoon te danken aan Dennis Odoi
zondag in de laatste minuten nog winnen
nu in de 91ste minuut de 2-2 tegen krijhen
het hoort er bij

zondag revanche nemen en vol voor die 3de plek gaan.

en wat was benitez goed, dikke aanwinst
Goh Antwerp was enkel het eerste halfuur echt veel beter. Al na de goal van Verschaeren en zeker met 10 deden ze niet veel meer. RSCA deed gewoon ook niets (aangezien ze toch al door waren), waardoor die goal nog kon vallen. Daarna ging RSCA even doordrukken en meteen viel de 2-2.

De tandjes, tegen dat veld in Sittard moet de KNVB toch echt ingrijpen. Verder mag ik niet klagen met het penaltymoment, al was de scheids weer even abominabel als het veld. Anyway, frustrerende middag met een goed einde. Voor de Twente fans hier ziet het er ook goed uit.

De tandjes, tegen dat veld in Sittard moet de KNVB toch echt ingrijpen. Verder mag ik niet klagen met het penaltymoment, al was de scheids weer even abominabel als het veld. Anyway, frustrerende middag met een goed einde. Voor de Twente fans hier ziet het er ook goed uit.
Dan is Ajax alvast voorbereid voor donderdag. Het veld op de Heizel zou zelfs in derde klasse nog bekritiseerd worden.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ajax kwam goed weg in de eerste helft, maar dat hebben ze wel vaker dit seizoen. Heb verder ook weinig met FSC (wel met Fortuna 54), maar dat veld is idd onacceptabel. Net als het aanstelgedrag van Ajax spelers overigens. Maar goed, dat verklaart wel de populariteit van deze club ruim buiten 020. Het moet maar je ding zijn.

Ajax kwam goed weg in de eerste helft, maar dat hebben ze wel vaker dit seizoen. Heb verder ook weinig met FSC (wel met Fortuna 54), maar dat veld is idd onacceptabel. Net als het aanstelgedrag van Ajax spelers overigens. Maar goed, dat verklaart wel de populariteit van deze club ruim buiten 020. Het moet maar je ding zijn.
Wie stelde zich aan? Heb ook wel genoeg Fortuna spelers zien rollen of penalty stippen zien vertrappen (alsof het veld nog slechter kon worden).

Aanstellerij zit overigens ingebakken in het hedendaagse voetbal, helaas. Denk dat de brillen in de meeste regio's in het land gewoon wat scherper zijn afgesteld op Ajax, dat krijg je nu eenmaal als je (van oudsher) de grootste club bent.

Sorry Twente fans, beetje gejynxt..

• Verdrietig
Waarderingen: Brian
Wie stelde zich aan? Heb ook wel genoeg Fortuna spelers zien rollen of penalty stippen zien vertrappen (alsof het veld nog slechter kon worden).

Aanstellerij zit overigens ingebakken in het hedendaagse voetbal, helaas. Denk dat de brillen in de meeste regio's in het land gewoon wat scherper zijn afgesteld op Ajax, dat krijg je nu eenmaal als je (van oudsher) de grootste club bent.
Ik vind het toch jammer. Als een bepaalde club prachtig voetbal laat zien, snap ik adoratie wel. Heb ik ook bij Ajax, PSV, Feyenoord en zelfs AZ en Twente gehad in NL. Maar in een klein land als NL (ook in BE met van die gekken in Limburg die Anderlecht supporten) een club supporten die verder totaal geen binding heeft met waar je woont of vandaan komt. Raarrrrr.
Is in de VS natuurlijk helemaal bizar met fans van clubs (allerlei sporten) die 1000km verderop wonen. Daarom volledig mijn eigen onbegrip 😉.

• Leuk
Waarderingen: TMS98
Ajax staat daar ondertussen wel netjes op kop, mooi.

Jammer dat de match Union - Ajax tegelijkertijd als met de onze is, had dat graag gezien.

Ik vind het toch jammer. Als een bepaalde club prachtig voetbal laat zien, snap ik adoratie wel. Heb ik ook bij Ajax, PSV, Feyenoord en zelfs AZ en Twente gehad in NL. Maar in een klein land als NL (ook in BE met van die gekken in Limburg die Anderlecht supporten) een club supporten die verder totaal geen binding heeft met waar je woont of vandaan komt. Raarrrrr.
Is in de VS natuurlijk helemaal bizar met fans van clubs (allerlei sporten) die 1000km verderop wonen. Daarom volledig mijn eigen onbegrip 😉.
Ik ben Ajax fan geworden omdat ik als 5-jarige Kluivert de CL zag winnen en sindsdien was ik buiten op de veldjes Kluivert. Dus ja, logischerwijs zit er enige mate van gloryhunting achter. Later begon ik wat uitgebreider te kijken en trok de bravoure, "het mooie", de Hollandse school en Cruijff mij. Dat was hoe ik voetbal wilde ervaren. De grote bek en het altijd de beste willen zijn (en dat weten), sprak mij heel erg aan. Hoewel ik geboren ben in Zuid Limburg (en ik Roda oprecht het allerbeste gun), voel ik mij veel meer thuis in de Randstad en kan ik mij daar ook meer mee identificeren.

Nu al enige tijd seizoenkaarthouder en dat zal ik altijd blijven. Ik begrijp verder wel enigszins wat je zegt, maar support your locals hoeft natuurlijk niet perse. Ik begrijp ook heel goed dat de club Feyenoord niet-Rotterdammers aanspreekt en men er fan van wordt. Wat natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden is aan de grootte van de club. Mensen buiten Groningen worden niet zo gauw Groningen fan omdat Suarez of Erik Nevland daar een leuk jaar had.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Royke en Mark's Kal
Hier in Apeldoorn is het een groot wonder als ik een mede-PSVer vind. Nou ben ik verder gewoon een semi-Brabander die per toeval in Apeldoorn terecht is gekomen. Maar denk dat je in Nederland voornamelijk alleen Ajax en Feyenoord hebt met veel fans buiten de steden/regio’s.

Ik hoor hier toch veel mensen die Go Ahead Eagles supporten en/of Feyenoord/Ajax. Daarnaast eigenlijk vrijwel geen enkele andere club met heel af en toe dus PSV.

Ik ben Ajax fan geworden omdat ik als 5-jarige Kluivert de CL zag winnen en sindsdien was ik buiten op de veldjes Kluivert. Dus ja, logischerwijs zit er enige mate van gloryhunting achter. Later begon ik wat uitgebreider te kijken en trok de bravoure, "het mooie", de Hollandse school en Cruijff mij. Dat was hoe ik voetbal wilde ervaren. De grote bek en het altijd de beste willen zijn (en dat weten), sprak mij heel erg aan. Hoewel ik geboren ben in Zuid Limburg (en ik Roda oprecht het allerbeste gun), voel ik mij veel meer thuis in de Randstad en kan ik mij daar ook meer mee identificeren.

Nu al enige tijd seizoenkaarthouder en dat zal ik altijd blijven. Ik begrijp verder wel enigszins wat je zegt, maar support your locals hoeft natuurlijk niet perse. Ik begrijp ook heel goed dat de club Feyenoord niet-Rotterdammers aanspreekt en men er fan van wordt. Wat natuurlijk ook onlosmakelijk verbonden is aan de grootte van de club. Mensen buiten Groningen worden niet zo gauw Groningen fan omdat Suarez of Erik Nevland daar een leuk jaar had.
Ja, die wedstrijd tegen AC Milan zal ik nooit meer vergeten (als 12-jarige toen). Hoewel ze toen tegen Bayern en Real meer indrukwekkende wedstrijden hebben gespeeld. De arrogantie daarna heeft me definitief doen afhaken. Ik zou ook absoluut niet in die regio willen wonen en werken, hoewel de meer progressieve mindset me wel meer ligt. Soort van haat-liefde verhouding eigenlijk.

• Leuk
Sorry Twente fans, beetje gejynxt..
Echt de hele avond chagrijnig geweest. Hoe kunnen we nou voor de 3de wedstrijd op rij in de eredivisie genaaid worden door de arbitrage. Dit kost ons nu in totaal gewoon 7 punten. Ik weet dat het niet helemaal zo werkt maar dan had je 3de gestaan ipv 6de. We doen een serieuze gooi naar meest benadeelde club van de eredivisie dit seizoen.

• Verdrietig
Echt de hele avond chagrijnig geweest. Hoe kunnen we nou voor de 3de wedstrijd op rij in de eredivisie genaaid worden door de arbitrage. Dit kost ons nu in totaal gewoon 7 punten. Ik weet dat het niet helemaal zo werkt maar dan had je 3de gestaan ipv 6de. We doen een serieuze gooi naar meest benadeelde club van de eredivisie dit seizoen.
Ik snap deze wel, in ieder geval t.a.v. gisteten. Als je 2-0 voor staat, een rode kaart krijgt, die blijft staan door de VAR en een dag later wordt geseponeerd.

Ik snap deze wel, in ieder geval t.a.v. gisteten. Als je 2-0 voor staat, een rode kaart krijgt, die blijft staan door de VAR en een dag later wordt geseponeerd.
Ja echt verschrikkelijk frustrerend vooral dat het de 3de keer in 3 wedstrijden is. Heb in het hele scheidsrechterskorps 0 vertrouwen. We konden zelf ook beter spelen en Oosting maakte domme tactische wissels net als vorige week maar toch is het uiterst onrechtvaardig.

Het is sowieso echt een lachertje die arbitrage overal de laatste weken, de ene blunder na de ander. Hoe is het toch mogelijk zou je zeggen, lijkt wel dat hoe meer mogelijkheden ze krijgen om de juiste beslissingen te kunnen maken, hoe slechter de beslissingen worden.

Ik zou echt opteren voor het afschaffen van de VAR in de huidige vorm en enkel nog doellijn technologie toe te passen. Héél misschien nog iets in de trant van een 100% overduidelijke rode kaart of penalty dat de VAR dan moet ingrijpen, maar als er ook maar enige twijfel is, of meer dan 3 x terug kijken bij wijze van spreken, dat er dan niet ingegrepen wordt. Maar dat laatste is denk ik niet haalbaar met het gemiddelde niveau en kijk op het spelletje van de scheidsrechters in Nederland. Eigenlijk zouden ze minstens 10 jaar zelf gevoetbald moeten hebben, anders snap/zie je sommige dingen gewoon niet goed ben ik van overtuigd.

Users who are viewing this thread