Het concept van de VAR is niet fout, de intentie is allemaal goed, er is een duidelijk regelboekje. De scheidsrechters zijn gewoonweg verschrikkelijk incapabel en slecht, als ik zo vaak zulke grote fouten zou maken bij mijn eigen werk was ik binnen 2 weken ontslagen. Zou haast zeggen dat je clowns al Van Eijk en Manschot eerst 2 of 3x een goede wedstrijd moet laten fluiten voordat je ze salaris geeft. Ook de uitstraling van die 2, gadverdamme....Het is sowieso echt een lachertje die arbitrage overal de laatste weken, de ene blunder na de ander. Hoe is het toch mogelijk zou je zeggen, lijkt wel dat hoe meer mogelijkheden ze krijgen om de juiste beslissingen te kunnen maken, hoe slechter de beslissingen worden.
Ik zou echt opteren voor het afschaffen van de VAR in de huidige vorm en enkel nog doellijn technologie toe te passen. Héél misschien nog iets in de trant van een 100% overduidelijke rode kaart of penalty dat de VAR dan moet ingrijpen, maar als er ook maar enige twijfel is, of meer dan 3 x terug kijken bij wijze van spreken, dat er dan niet ingegrepen wordt. Maar dat laatste is denk ik niet haalbaar met het gemiddelde niveau en kijk op het spelletje van de scheidsrechters in Nederland. Eigenlijk zouden ze minstens 10 jaar zelf gevoetbald moeten hebben, anders snap/zie je sommige dingen gewoon niet goed ben ik van overtuigd.