Sport algemeen

Het is sowieso echt een lachertje die arbitrage overal de laatste weken, de ene blunder na de ander. Hoe is het toch mogelijk zou je zeggen, lijkt wel dat hoe meer mogelijkheden ze krijgen om de juiste beslissingen te kunnen maken, hoe slechter de beslissingen worden.

Ik zou echt opteren voor het afschaffen van de VAR in de huidige vorm en enkel nog doellijn technologie toe te passen. Héél misschien nog iets in de trant van een 100% overduidelijke rode kaart of penalty dat de VAR dan moet ingrijpen, maar als er ook maar enige twijfel is, of meer dan 3 x terug kijken bij wijze van spreken, dat er dan niet ingegrepen wordt. Maar dat laatste is denk ik niet haalbaar met het gemiddelde niveau en kijk op het spelletje van de scheidsrechters in Nederland. Eigenlijk zouden ze minstens 10 jaar zelf gevoetbald moeten hebben, anders snap/zie je sommige dingen gewoon niet goed ben ik van overtuigd.
Het concept van de VAR is niet fout, de intentie is allemaal goed, er is een duidelijk regelboekje. De scheidsrechters zijn gewoonweg verschrikkelijk incapabel en slecht, als ik zo vaak zulke grote fouten zou maken bij mijn eigen werk was ik binnen 2 weken ontslagen. Zou haast zeggen dat je clowns al Van Eijk en Manschot eerst 2 of 3x een goede wedstrijd moet laten fluiten voordat je ze salaris geeft. Ook de uitstraling van die 2, gadverdamme....

Ze zouden de VAR beter gebruiken zoals bij hockey, zelf aanvragen door de spelers en indien (2x) foute aanvraag ben je hem kwijt. Zal veel van hun toneel ook gewoon stoppen

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Ze zouden de VAR beter gebruiken zoals bij hockey, zelf aanvragen door de spelers en indien (2x) foute aanvraag ben je hem kwijt. Zal veel van hun toneel ook gewoon stoppen
Of gewoon alleen inzetten op "zwart witte" situaties? Het is buitenspel of niet, en een bal is over lijn of niet. Bij hockey is het toch al sneller duidelijk; bal op de voet, klaar, bolle kant, klaar. Want die penalty die Ajax kreeg, blijft m.i. wel voor verschillende interpretaties vatbaar en wat mij betreft had daar geen VAR voor hoeven worden ingeschakeld. De scheids zag deze situatie en interpreteerde deze, als je dan honderd keer alle beelden vanuit alle hoeken bekijkt, kun je misschien ook tot een andere conclusie komen. Maar dit soort VAR momenten komt het voetbal niet perse ten goede (los van dat de uitkomst afgelopen zondag mij wel kon bekoren ;)).

Of gewoon alleen inzetten op "zwart witte" situaties? Het is buitenspel of niet, en een bal is over lijn of niet. Bij hockey is het toch al sneller duidelijk; bal op de voet, klaar, bolle kant, klaar. Want die penalty die Ajax kreeg, blijft m.i. wel voor verschillende interpretaties vatbaar en wat mij betreft had daar geen VAR voor hoeven worden ingeschakeld. De scheids zag deze situatie en interpreteerde deze, als je dan honderd keer alle beelden vanuit alle hoeken bekijkt, kun je misschien ook tot een andere conclusie komen. Maar dit soort VAR momenten komt het voetbal niet perse ten goede (los van dat de uitkomst afgelopen zondag mij wel kon bekoren ;)).
Maar wat is dan zwart op wit. Bij Twente gebeurd er weldegelijk wat maar 1 keer in het regelement kijken en je weet dat de beslissing fout is, toch wordt de VAR niet erbij geroepen omdat het wel een zware overtreding is.

True, maar denk gewoon dat dat onderscheid wat diffuus wordt, zeker bij het niveau van de scheidsrechters vandaag de dag, een hoge uitzondering hier en daar daargelaten. Maar met het zelf inroepen van de var, ondervang je wel zeker al wat willekeur.

Users who are viewing this thread