Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Met uitzondering van misschien Main Square hadden alle festivals die je daar noemt vorig jaar een minder lineup(qua grootte)... Maargoed, we zullen het hier toch wel niet over eens worden.

@mynoseknows tot een tijdje terug waren er geruchten over allerlei grote exclusieve bands waar RW mee in onderhandeling was dus ze hebben het wel zeker geprobeerd. Dat het niet gelukt is om een van die bands te krijgen is jammer maar ik denk niet dat het komt door een gebrek aan overtuigingskracht. Ik heb het dan over bands als U2, Muse en David Bowie en die zijn gewoon zo groot dat ze een veel betere onderhandelingspositie hebben als RW. En dan denk ik dat het mis is gegaan toen geen van die grote bands is gelukt en de headliners die jij nu opnoemt ondertussen al andere plannen hadden. Je kunt natuurlijk moeilijk een band als RHCP vragen of ze ff willen wachten met iets plannen op 6juli terwijl RW zoekt naar iets beters.

Of KoL nog wel kon en ze daarom die genomen hebben of dat ze die al geboekt hadden als mogelijke sub-headliner weet ik niet maar de onduidelijkheid over het wel of niet afsluiten van het festival door hun laat wel blijken dat ze de moed nog niet hebben opgegeven. Hoe het met de huidige onderhandelingen gaat weet ik natuurlijk niet, misschien hebben ze al wel iets maar mogen ze het nog niet bekend maken.

Namen die ik als mogelijkheden langs zie komen zijn RHCP, LP, en FF (en vaak staat er etc achter maar wie zouden dat dan zijn?) De laatste heeft alleen nog maar wat bekend gemaakt in US dus lijkt me heel waarschijnlijk dat die daar nog wel ff blijft, LP zie ik ook wel die kant op gaan en van RHCP denk ik dat ze Roskilde zullen afsluiten. En als RW meteen begonnen was met een van die namen hadden ze vast wel iets beters als KoL gehad maar ze hebben hoog ingezet en dat is dus blijkbaar niet gelukt.

Foster the People ben ik heel blij mee! Topband!!

Hoe groot achtten jullie de kans dat Editors nog eens te zien zal zijn? Ik ben groot fan, dus juich het alleen maar toe eigenlijk ;)

Hoe groot achtten jullie de kans dat Editors nog eens te zien zal zijn? Ik ben groot fan, dus juich het alleen maar toe eigenlijk
icon_wink.gif

Klein, dan zou je nog een KoL verhaal krijgen. Iets positievere reacties maar toch. Ik denk niet dat de organisatie dat wil

Hoe groot achtten jullie de kans dat Editors nog eens te zien zal zijn? Ik ben groot fan, dus juich het alleen maar toe eigenlijk
icon_wink.gif

Dat kunnen ze niet maken nu ze KoL ook al voor de 27e keer hebben. Dat gaat niet gebeuren denk ik. Er is al veel te veel herhaling dit jaar.

Werchter gaat hard!

Staff announcement: more than 85% of the available festival tickets have been sold. #rw14

Klein rekensommetje: dat is 118.000 van de 139.000 tickets. Zoals ik dus al eerder zei: kan niet anders dan dat zelfs de verkoop van de zondag goed gaat.

Klein rekensommetje: dat is 118.000 van de 139.000 tickets. Zoals ik dus al eerder zei: kan niet anders dan dat zelfs de verkoop van de zondag goed gaat.

Inderdaad. De zondag is ook gewoon een prima dag op dit moment. Matige headliner maar een sterk dagprogramma. Met Interpol, MGMT, Angus & Julia Stone, Foals en Metronomy hoor je mij niet klagen. Ik vind juist de vrijdag nog een beetje slapjes.

We krijgen namen als Metallica, Arctic Monkeys, Pearl Jam en (hoe beu we ze ook gezien zijn, toch nog een gevestigde waarde in het rockwereldje) Kings of Leon. Daarbij nog leuke namen als Franz Ferdinand, Interpol, etc. Subheadliners die er sowieso ook nog bijkomen en eventueel nog een leuke afsluiter op zondag, en dan wordt er geklaagd over weinig grote namen die Werchter te bieden heeft, ja hallo

Hoop nog op Daughter, Florence + the Machine, Disclosure, the Prodigy, Warpaint, Digitalism, C2C would be nice

@SMN_HLTV hahahahaha leuk om te zien hoe iedereen hier KoL nu prima vind, terwijl iedereen 3 weken geleden nog volop aan praten was over wat voor schande het wel niet was dat KoL de 4e headliner was. 'Wat een rukband' en 'zo'n 3e graads heralingsband als headliner?'. En dan was Franz Ferdinand enkele maanden geleden nog niet eens sub-waardig. Beetje naief allemaal. Maargoed, ik heb mijn mening gegeven. Ik kom maar even terug op KoL omdat ik de afgelopen weken zie dat er wellicht wat meer mogelijk was geweest. Dat lijkt me toch net iets anders dan klagen over te weinig grote namen op Rock Werchter.

@mynoseknows sinds wanneer is Franz Ferdinand sub-waardig? En KoL is nog steeds een herhaling maar zoals ik in mijn vorige reactie al zei vraag ik me af wat er dan meer mogelijk geweest moest zijn.

Dat zei ik niet. Dat maakte ik op uit de opmerking van SMN_HLTV, maar dat kan ik verkeerd begrepen hebben? Het antwoord op de tweede vraag zoek je maar even 1 of 2 pagina's terug.

Ik bedoel gewoon maar dat we drie geweldige headliners hebben en een laatste tegenvaller doordat we onszelf gewoon teveel hoop gaven. Ik was zeer hard geleurgesteld met de zoveelste keer KoL maar eeen slechte band vind ik dat niet. Maar met wat we al hebben en er normaal nog moet komen, vind ik zeker dat Rock Werchter zijn naam weer alle eer aandoet.

Ach ja, ik merk ook dat ik nu al veel te positief begin te geraken over Pinkpop.

Denk dat dat erbij hoort als je fan bent van het festival haha. Voor mij zou Werchter dit jaar een redelijk matige lineup hebben, omdat ik niet veel met Pearl Jam, Metallica en KoL heb. AM zou ik wel leuk vinden, maar dan zie ik nog liever Editors of Volbeat. Denk dat Werchter dit jaar echter wel gewoon doet wat er verwacht wordt, bijna alle namen die er staan werden al wel verwacht. Misschien ontbreken er nog een paar goede dance-acts, maar verder doet Werchter het prima.

Om FF ineens subheadliner te maken en KoL de hemel in te gaan prijzen, gaat echter wel erg ver.

Prima. Mooi einde van de discussie. Ik ben benieuwd of, en zoja waar werchter nog mee komt voor de zondag, maar dat zullen we wel(of in het slechtste geval niet) zien. Over het dagprogramma valt inderdaad niks te klagen. Ik moet zeggen dat ik tussen de geruchten van alle andere festivals ook bijna alleen maar Skrillex als dance act voorbij zie komen. Vraag te me toch af wat er dan aan de hand is met de dance acts deze zomer. Festivals zullen de bekendmaking hiervan wel wat minder belagnrijk vinden dit jaar, of er is niks aankondigenswaardigs beschikbaar. Ik hoop en denk het eerste, zodat we toch nog wat leuks zien deze zomer qua elektronisch.

Om toch nog even in te gaan op de headlinerdiscussie:
MetPearl Jam hebben ze een exclusieve headliner (enkel nog een festivakshow in Polen)
Metallica is steeds een goede headliner. Zeker omdat ze er 5 jaar niet stonden en het dus geen herhaling is.
AM is gewoon zot populair.
KOLis tjah, zoals eerder al aangehaad. Goed, maar jammer van de herhaling.
Anders gezien: ik ga dit jaar met een groepje dat nog nooit op Werchter is geweest en KOL nog nooit hebben gezien. Zij zijn dus zeer blij, net zoals de minder fervente Werchterganger als ik (mijn 3de keer)
Ik heb nog veel bands niet gezien, dus mensen als ik vinden dit een top line-up.
Als je de laatste 10 jaar 8 keer bent geweest, jah, dan is er uiteraard zeer veel herlaling, dat is nu eenmaal zo. Het lijstje bands is niet onuitputtelijk.
En de discussie welke band is headlinerwaardig, welke niet, is wel heel subjectief :)
Een band als Muse, Foo Fighters zijn dat, maar is KOL of pakweg Editors een headliner, daarin verschillen de meningen toch wel zeker...

Weet iemand wanneer Glastonbury namen bekend maakt? Daar kunnen we vast en zeker heel veel uit afleiden(misschien verassende headliners die pas data bekend maken na Glastonbury).

Interpol ben ik heel blij mee. Foster The People en The Strypes ook. Ik blijf nog hopen op Kasabian, Florence and the machine, Warpaint, Circa Waves, The Horrors, Temples, White Lies, The National(ook al is het herhaling, ze zijn gewoon zo gruwelijk goed. Eigenlijk de enige herhaling waar ik blij mee zou zijn)

Op dit moment zijn bands die touren in de zomer inderdaad schaars zoals kereltje zegt. De verwachtingen van Muse/Foo Fighters hebben we zelf gewekt op dit forum. Werchter heeft alle bands die rond Werchter in Europa staan zo'n beetje al. Vergeleken met andere festivals is Werchter op dit moment echt top. De enige headliner die rond Werchter al data heeft bekendgemaakt is The Prodigy. Linkin Park en RHCP hebben nog geen data rond Werchter(alleen 3 weken daarvoor). Helaas dat Arcade Fire tijdens werchter niet meer in Europa is, dat had namelijk de line-up top gemaakt.

Users who are viewing this thread