Graspop Metal Meeting 2025

Als je Volbeat (semi-)exclusief boekt krijg je ook weer een Machine Head situatie. Volbeat gaat volgend jaar ongetwijfeld een uitgebreide festivaltour doen, en dan is de kans groot dat je hen op herhaling krijgt want 8 headlinerposities in te vullen. Dan kan je nu beter op de combi Slipknot - FiR steunen en iets kleiners naar North headliner promoveren.
Dat hangt er natuurlijk allemaal van af wat er op tour is dan. Voor hetzelfde geld is er volgend jaar een overaanbod en kan GMM ze gerust links laten liggen (tenzij er een tweejarige deal is ofc).

Volbeat semi-exclusief dit jaar zou gewoon een immens sterke boeking zijn.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Dat hangt er natuurlijk allemaal van af wat er op tour is dan. Voor hetzelfde geld is er volgend jaar een overaanbod en kan GMM ze gerust links laten liggen (tenzij er een tweejarige deal is ofc).

Volbeat semi-exclusief dit jaar zou gewoon een immens sterke boeking zijn.
Maar heb je zo'n boeking echt nodig op een dag die met Slipknot en FiR al redelijk sterk is bovenaan? Zeker terwijl je op zondag met een overduidelijke noodgreep zit met Judas Priest.

Volbeat moest in 2020 of 2021 toch Werchter doen? Misschien als je ze exclusief op Graspop zet dit jaar dat die volgend jaar op Werchter kunnen of omgekeerd.

Want zoals ik het zie zijn er voor volgend jaar al redelijk wat zekerheden met Ghost, Sabaton, Volbeat en grote kans op Parkway drive, gojira,...
Tja, hoe vaak denken we dat het volgende jaar gaat knallen, om uiteindelijk teleurgesteld te zijn qua headliners? Volbeat, Gojira en Slayer werden ook regelmatig genoemd voor dit jaar. Voor hetzelfde geld is Ghost de band die ervoor kiest om de sprong naar mainstream festivals te maken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Maar heb je zo'n boeking echt nodig op een dag die met Slipknot en FiR al redelijk sterk is bovenaan? Zeker terwijl je op zondag met een overduidelijke noodgreep zit met Judas Priest.

Tja, hoe vaak denken we dat het volgende jaar gaat knallen, om uiteindelijk teleurgesteld te zijn qua headliners? Volbeat, Gojira en Slayer werden ook regelmatig genoemd voor dit jaar. Voor hetzelfde geld is Ghost de band die ervoor kiest om de sprong naar mainstream festivals te maken.
Laten we het hopen

Ik hoor net van vrienden dat bring me the Horizon een tour gaat aankondigen. Iemand stelde voor of die niet misschien headliner kon zijn? Ik vraag me af of ze op herhaling zouden komen als Judas priest ook al op herhaling is. Ik weet er verder niks over, iemand enig idee wat voor tour die mee gaan komen?

Ik had juist gelezen dat Oli Sykes had gezegd dat ze enkel de festivalshows op Rock am Ring en Reading spelen en dan op pauze gaan voor inspiratie... Dat was wel voordat ze werden aangekondigd voor Reading&Leeds

Ikzelf was totaal niet bekend met FiR, maar dat ligt vermoedelijk aan mij, gezien die overal de hoogste posities innemen. Is het nodig? Waarschijnlijk niet nee. Zeker niet als we kijken naar andere festivals, dan is GMM mijlenver voorop. Maar als ze nog een headliner "beloven", en alle opties zijn bezet, dan zou Volbeat wel een meesterlijke zet zijn om iedereen schaakmat te zetten.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Ze waren de laatste keer ook wel north headliner natuurlijk, denk niet dat Volbeat so kieskeurig is met waar ze staan.
Klopt, maar dat was met Maiden. Dat is wel een eindbaas. Slipknot en Volbeat zijn wat meer aan elkaar gewaagd. Zoals A7x en BMTH die ook een soort co-headliners waren.
Op sommige dagen heb je echt een duidelijke headliner (Tool met Alice Cooper) en soms heb je 2 namen die ongeveer gelijk staan.
Ik denk dat Volbeat het niet wordt.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
You know, sadly I'm currently not going... but if the next batch has Creed, Disturbed, Alice in Chains or A Perfect Circle and Manson, I'd need to apologize to my wife, sell my replacement-for-Graspop tickets and go even though its on her birthday. Right now the lineup is already great.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Als je Volbeat (semi-)exclusief boekt krijg je ook weer een Machine Head situatie. Volbeat gaat volgend jaar ongetwijfeld een uitgebreide festivaltour doen, en dan is de kans groot dat je hen op herhaling krijgt want 8 headlinerposities in te vullen. Dan kan je nu beter op de combi Slipknot - FiR steunen en iets kleiners naar North headliner promoveren.
Oke iets kleiner maar wat is er nog beschikbaar? Want als iemand BFMV of Rise Against zeg, zijn die dan weer te klein ... Bovendien zijn er ook nog 2 subs nodig voor zaterdag

• Leuk
Waarderingen: Steph85

Graspop kan prima Volbeat boeken en volgend jaar skippen, ze hebben Iron Maiden ook links laten liggen in 2023 terwijl die wel in de buurt tourde.
Bij Machine Head was het volgens mij gewoon een deal tussen Graspop en de band omdat Machine Head nu eenmaal een gevestigde headliner wou worden en dat zijn ze nu.

Moet zeggen dat ik Architects eerder in het rijtje Trivium of BFMV vind thuis horen. Qua headlinen (van grotere festivals) een beetje een net-niet band. Kan niet goed zeggen wat, maar daar ontbreekt iets wat PWD of BMTH wel hebben.

Ik denk dat je Architects zwaar onderschat, naast dat ze veel fans hebben hebben ze ook ontzettend veel invloed gehad op de scene, talloze bands hebben hun geïmiteerd en de doomsday riff gestolen.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Volbeat Ik geloof er dit jaar niet in. De line-ups van de grote Metalfestivals zijn al bekend en als de groep exclusief op een festival zou staan, was het waarschijnlijk Copenhell geweest...
dat zegt: “wait and see”! 🙂

Users who are viewing this thread