Graspop Metal Meeting 2025

Final bands for Rock Am Ring: Myles Kennedy, Me First And the Gimme Gimmes, Touché Amoré, Kasalla, Evil Jared X Krogi, Superheaven, SiM & Zetra.

• Verdrietig
Waarderingen: El_Leipo
Het is wel te hopen dat Shinedown naast Download ook nog wat shows op het vasteland gaat doen, en dat ze niet alleen de UK doen.
Opzich wel opvallend dat festivals als Rock Am Ring, Rock im park, Hellfest etc ze allemaal niet hebben
Of we komen met een exclusive headline set naar Graspop ofso, dat is ook prima :)

Slipknot heeft vandaag Melbourne gespeeld met een setlist die afwijkt van hun debuutalbum setlist! https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2025/flemington-racecourse-melbourne-australia-13500d21.html. De aankondiging hiervan was in dezelfde stijl als die van Europa dus ik verwacht eerlijk gezegd op Graspop toch een setlist met een paar hitjes ertussen van later dan het debuutalbum!
Zo jeetje, dat blokje The Devil in I, Heretic Anthem, Psychosocial, Unsainted, Duality is wel echt heel erg vet! Als dit ook de setlist op Graspop wordt dan verandert Slipknot voor mij van 'graag zien' in 'absolute must see'.

Slipknot heeft vandaag Melbourne gespeeld met een setlist die afwijkt van hun debuutalbum setlist! https://www.setlist.fm/setlist/slipknot/2025/flemington-racecourse-melbourne-australia-13500d21.html. De aankondiging hiervan was in dezelfde stijl als die van Europa dus ik verwacht eerlijk gezegd op Graspop toch een setlist met een paar hitjes ertussen van later dan het debuutalbum!
Wauw dat is wel groot nieuws ja, kans lijkt me zeer groot dat ze voor hun Europese festivalshow ook zo'n setlist zullen aanhouden. In de aankondiging werd ook gesproken over "een set die in het teken zal staan van het debuutalbum" en er werd nergens gezegd dat het album integraal gespeeld werd. (Waar we dus wel met z'n allen van uit gingen)

EDIT: Zal dus ook wel gewoon een set van 90 minuten worden dan?

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Zie nu bij die setlist eronder staan dat Clown afwezig was vanwege family emergencies, krijg al trauma's naar de vorige keer op Graspop

• Verdrietig
Waarderingen: Jamel
Dat lijkt er al meer op! Hoop zeker wel op People = Shit, Psychosocial en Unsainted. Met Eyeless, The Blister Exists en Snuff erbij zou het helemaal perfect zijn, heb er in ieder geval een stuk meer zin in🤘🤘

(sorry naar de liefhebbers van het eerste album)

Heb even gekeken en de laatste 6 keer dat Slipknot op Graspop speelde, speelden ze gemiddeld altijd 6 nummers van het debuut (soms 5, soms ook 7).

Dan zou de term "in het teken van het debuutalbum" eigenlijk helemaal niets betekenen, want deze playlist in Melbourne is dus de meest doorsnee Slipknot playlist die je kan bedenken, die helemaal niet overhelt naar het debuut, of niet meer dan alle andere shows.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123
Heb even gekeken en de laatste 6 keer dat Slipknot op Graspop speelde, speelden ze gemiddeld altijd 6 nummers van het debuut (soms 5, soms ook 7).

Dan zou de term "in het teken van het debuutalbum" eigenlijk helemaal niets betekenen, want deze playlist in Melbourne is dus de meest doorsnee Slipknot playlist die je kan bedenken, die helemaal niet overhelt naar het debuut, of niet meer dan alle andere shows.
Ik merk dat ik ook wel een beetje gemengde gevoelens heb, opzich wel leuk om wat hits erbij te hebben maar ik keek er ook juist naar uit om een keer een unieke show van ze te zien met nummers die minder bekend zijn.

Een pluspuntje is dan wel weer dat ze een nummer als Gematria erin gooien die ze blijkbaar nooit eerder hebben gespeeld.

In mijn ogen was het toch beter geweest om het gehele debuutalbum te spelen met 30 a 40 minuten greatest hits erna

EDIT: Oh en een setlist in het teken van het debuutalbum zonder Eyeless, hoe durven ze.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo
Oh man, this looks incredibly boring to me. We've all seen this set like a thousand times. Huge downgrade.

Dus toch geen Bloodhound Gang return gezien Evil Jared hier "solo" staat. Die waren een comeback aan t teasen, die ook gewoon eigenlijk bevestigd was door Evil Jared zelf.
In a recent Podcast, Jared said that the band agreed on a reunion during a get together at last year's Oktoberfest. However, there was a lot of alcohol involved and the other members weren't up for it after all.

Mijn grootste hoop is dat 'All Time Low' nog een tour moet aankondigen en 1 van de sub plaatsen in neemt op GMM. Hiervoor zou ik nog wel eens diep in de portefeuille tasten om aanwezig te kunnen zijn. Hopelijk ook nog tijd genoeg om mijn bles te laten groeien tegen dan.
ik ben een grote fan van hun, en van het hele poppunk genre in het algemeen, maar hoop toch zeker dat die niet komen, omdat die inderdaad zo'n hoge spot zouden innemen. Laat die als ze al komen, een eigen zaalshow pakken. Hier ga je enorm veel haat maken. Op een Jupiler stage ofzo, sure. Maar op een main, en zelfs als sub ga je hier geen vrienden mee maken

Users who are viewing this thread