<div class="d4p-bbt-quote-title">
mynoseknows wrote:</div>
Interpol en the Strypes ga ik zeker zien. De rest valt me tegen. Gewoon niet mijn smaak. Ik vraag me heel erg af wat Werchter nog met de zondag gaat doen. Heb het idee alsof ze er een beetje mee weg willen komen. Het dagprogramma mag dan leuk zijn. Qua headliners stelt Werchter me dit jaar toch teleur. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar ik denk dat Werchter gewoon te snel is geweest me de headliners. Als je ziet wat er allemaal beschikbaar is deze zomer in Europa… Wellicht hadden ze als ze iets meer tijd hadden genomen, en misschien beter hun best hadden gedaan/samen hadden gewerkt met wat andere festivals wat beters kunnen hebben. Metallica en PJ zijn mooi. AM is mooi maar in elk café te vinden, en KoL is gewoon ruk in het kwadraat.
De dagindeling mag dan leuk en aardig zijn, en ik zal wel elke dag de volle dag bij een optreden te vinden zijn, want de rest van de opvulling ziet er alleraardigst uit. Ik vind echter dat als je een festival als Werchter bent dat je dan gewoon 4 strakke headliners neer moet kunnen zetten, punt. er kan dan gezegd worden, die en die kunnen niet, maar ik vind dat je als een van de grootste europese festivals ook gewoon de overtuigingskracht moet hebben om iets als RHCP binnen te halen(niet meer geweldig live, ik weet het, maar het is iig een grote headliner). De mogelijkheid zou er denk ik echt wel zijn. Nu word werchter overklast door Pinkpop, terwijl de bezoekersaantallen, en waarschijnlijk ook het budget daarvan 2 keer zo klein is. Het komt op mij toch over alsof Werchter er een beetje met de pet naar heeft gegooid, zeker voor een 40jarig jubileum(waar al helemaal niks meegedaan word, jammer jammer…).
Anyways. Afgelopen weekend toch maar de combi gehaald, omdat het toch wel weer geweldig word. Leuke mensen en een goed dagprogramma met een leuk feestje op het eind is natuurlijk een groot deel van de beleving, maar het voelt toch niet helemaal lekker.
Mag jij me eens vertellen welke namen ze dan gemist hebben? RHCP en Linkin Park tellen even niet mee, want voorlopig is hun laatste datum nog steeds 3 weken voor Werchter (dus voor hetzelfde geld zitten die niet eens zo lang in Europa).