Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Lijkt erop dat ze gewoon elke vrijdag wat namen vrij geven. Heeel erg blij met Interpol, ben benieuwd welke spot het is.

Maar idd zoals @kereltje zegt, ik vind het allemaal namen voor in de Barn/KluB C..

Mooie namen. Maar opvallend: op Interpol na weeral niets dat je groot kan noemen.

En voor de mensen die nog durven beweren dat zonder co-headliner of sterke sub die zondag niet zal uitverkopen: overdag is dat een ijzersterke dag aan het worden.

ik vind het overdag niet veel sterker dan andere dagen. Het compenseert de zwakke/herhaling van de headliner nog niet, maar wat niet is kan nog komen ;)

Maakt mij weinig uit. De zondag ziet er al stukken beter uit met Interpol en Angus & Julia Stone. Die laatste naam zag ik echt niet aankomen, maar ik ben er héél erg blij mee. Hopen dat Franz Ferdinand op het hoofdpodium staat, en dat Interpol headlined in The Barn. Dan hoef ik die lamzakken van Kings of Leon ook niet te zien. Goed bezig Werchter!

Ik ken er de helft nog niet van precies.

Interpol en foster the people zijn zeer sterk en leuk!
Trixie zag ik vorig jaar op Couleur Café. Niet zo'n best optreden daar, maar naar het schijnt zijn haar concerten normaal gezien toppers! (van horen zeggen van vrienden). Sterke Belgische naam!

De 3 anderen ken ik echt (nog) niet. Tijd om eens te ontdekken.

Had ook op een echt grote naam?namen gehoopt. Maar het komt goed! Ik vind dit echt een sterke affiche tot nu toe, naar mijn smaak.

Maakt mij weinig uit. De zondag ziet er al stukken beter uit met Interpol en Angus & Julia Stone. Die laatste naam zag ik echt niet aankomen, maar ik ben er héél erg blij mee. Hopen dat Franz Ferdinand op het hoofdpodium staat, en dat Interpol headlined in The Barn. Dan hoef ik die lamzakken van Kings of Leon ook niet te zien. Goed bezig Werchter!
Op de zondag pagina op de RW site staat Stromae groter afgebeeld dan Interpol of FF.. Ik weet niet of dit wat wil zeggen maar zou ook zomaar kunnen dat Stromae de barn afsluit.

Al hoop ik Interpol met Franz Ferdinand ervoor in the Barn. En dan mag Stromae lekker voor KoL gaan staan ofzo.

Interpol en the Strypes ga ik zeker zien. De rest valt me tegen. Gewoon niet mijn smaak. Ik vraag me heel erg af wat Werchter nog met de zondag gaat doen. Heb het idee alsof ze er een beetje mee weg willen komen. Het dagprogramma mag dan leuk zijn. Qua headliners stelt Werchter me dit jaar toch teleur. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar ik denk dat Werchter gewoon te snel is geweest me de headliners. Als je ziet wat er allemaal beschikbaar is deze zomer in Europa... Wellicht hadden ze als ze iets meer tijd hadden genomen, en misschien beter hun best hadden gedaan/samen hadden gewerkt met wat andere festivals wat beters kunnen hebben. Metallica en PJ zijn mooi. AM is mooi maar in elk café te vinden, en KoL is gewoon ruk in het kwadraat.

De dagindeling mag dan leuk en aardig zijn, en ik zal wel elke dag de volle dag bij een optreden te vinden zijn, want de rest van de opvulling ziet er alleraardigst uit. Ik vind echter dat als je een festival als Werchter bent dat je dan gewoon 4 strakke headliners neer moet kunnen zetten, punt. er kan dan gezegd worden, die en die kunnen niet, maar ik vind dat je als een van de grootste europese festivals ook gewoon de overtuigingskracht moet hebben om iets als RHCP binnen te halen(niet meer geweldig live, ik weet het, maar het is iig een grote headliner). De mogelijkheid zou er denk ik echt wel zijn. Nu word werchter overklast door Pinkpop, terwijl de bezoekersaantallen, en waarschijnlijk ook het budget daarvan 2 keer zo klein is. Het komt op mij toch over alsof Werchter er een beetje met de pet naar heeft gegooid, zeker voor een 40jarig jubileum(waar al helemaal niks meegedaan word, jammer jammer...).

Anyways. Afgelopen weekend toch maar de combi gehaald, omdat het toch wel weer geweldig word. Leuke mensen en een goed dagprogramma met een leuk feestje op het eind is natuurlijk een groot deel van de beleving, maar het voelt toch niet helemaal lekker.

Stromae was al bevestigd als Barn-headliner he. Het zal wel Stromae met daarvoor Interpol zijn, en dan Franz vroeg op de avond op Main Stage ofzo?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

Op de zondag pagina op de RW site staat Stromae groter afgebeeld dan Interpol of FF.. Ik weet niet of dit wat wil zeggen maar zou ook zomaar kunnen dat Stromae de barn afsluit.

Al hoop ik Interpol met Franz Ferdinand ervoor in the Barn. En dan mag Stromae lekker voor KoL gaan staan ofzo.

Stromae vergeten inderdaad, die zal sowieso wel afsluiten in The Barn lijkt me.

In verband met dat jubileum.
Ik heb al te horen gekregen van fervente festivalliefhebbers dat vele festivals zulke jubilea vieren in het jaar waarvan het laatste getal hetzelfde is als hun beginjaar.
Om het voorbeeld van Werchter te geven.
1975 - 2015. Met andere woorden, ze vieren dat pas met hun 41ste editie misschien?
Ik kan nu wel geen voorbeelden meer geven van festivals die zoiets deden, maar ze zijn er.

Wat ik wel vindt, waarom moet daar zoveel ruchtbaarheid aan gegeven worden, aka waarom moet dat zoveel specialer zijn dan? Of het nu editie 32 is, of editie 50, als topfestival moet je er gewoon elk jaar staan!

In verband met de headliners voor komende editie. Ik vind enkel KOL teleurstellend. Metallica is 5 jaar geleden en zoals iedereen wel kan merken ontzettend populair. Met Pearl Jam hebben ze een exclusieve headliner (spelen maar 2 Europese festivals deze zomer) en een populaire (snelst uitverkochte dag). Arctic Monkeys is gewoon populair nu, en vindt je overal, dat wel, maar is gewoon graag gezien. KOL is puur herhaling, maar laten we eerlijk blijven, we verwachten toch nog iets voor die dag, niet? zo een beetje stiekem

Interpol en the Strypes ga ik zeker zien. De rest valt me tegen. Gewoon niet mijn smaak. Ik vraag me heel erg af wat Werchter nog met de zondag gaat doen. Heb het idee alsof ze er een beetje mee weg willen komen. Het dagprogramma mag dan leuk zijn. Qua headliners stelt Werchter me dit jaar toch teleur. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar ik denk dat Werchter gewoon te snel is geweest me de headliners. Als je ziet wat er allemaal beschikbaar is deze zomer in Europa… Wellicht hadden ze als ze iets meer tijd hadden genomen, en misschien beter hun best hadden gedaan/samen hadden gewerkt met wat andere festivals wat beters kunnen hebben. Metallica en PJ zijn mooi. AM is mooi maar in elk café te vinden, en KoL is gewoon ruk in het kwadraat.

De dagindeling mag dan leuk en aardig zijn, en ik zal wel elke dag de volle dag bij een optreden te vinden zijn, want de rest van de opvulling ziet er alleraardigst uit. Ik vind echter dat als je een festival als Werchter bent dat je dan gewoon 4 strakke headliners neer moet kunnen zetten, punt. er kan dan gezegd worden, die en die kunnen niet, maar ik vind dat je als een van de grootste europese festivals ook gewoon de overtuigingskracht moet hebben om iets als RHCP binnen te halen(niet meer geweldig live, ik weet het, maar het is iig een grote headliner). De mogelijkheid zou er denk ik echt wel zijn. Nu word werchter overklast door Pinkpop, terwijl de bezoekersaantallen, en waarschijnlijk ook het budget daarvan 2 keer zo klein is. Het komt op mij toch over alsof Werchter er een beetje met de pet naar heeft gegooid, zeker voor een 40jarig jubileum(waar al helemaal niks meegedaan word, jammer jammer…).

Anyways. Afgelopen weekend toch maar de combi gehaald, omdat het toch wel weer geweldig word. Leuke mensen en een goed dagprogramma met een leuk feestje op het eind is natuurlijk een groot deel van de beleving, maar het voelt toch niet helemaal lekker.

Mag jij me eens vertellen welke namen ze dan gemist hebben? RHCP en Linkin Park tellen even niet mee, want voorlopig is hun laatste datum nog steeds 3 weken voor Werchter (dus voor hetzelfde geld zitten die niet eens zo lang in Europa).

Nu word werchter overklast door Pinkpop, terwijl de bezoekersaantallen, en waarschijnlijk ook het budget daarvan 2 keer zo klein is.

Ik vind dit echt wel meevallen, het grootste deel van wat nu op pinkpop staat is ook te vinden op Werchter. Behalve Arcade Fire, A7x, (en Rolling Stones?) misschien. Maar daar kan je weer een Pearl Jam, Placebo, Black Keys/FF/Interpol tegenover zetten + een veel interessanter dagprogramma.

Edit: Oh en misschien Editors nog, maar daar kan Werchter echt niet nog een keer mee aankomen.

Hmmm... Mooie namen zeker Interpol(al was dit te verwachten)... maar blijf toch nog altijd een beetje op men honger zitten zeker voor de zondag...

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
Interpol en the Strypes ga ik zeker zien. De rest valt me tegen. Gewoon niet mijn smaak. Ik vraag me heel erg af wat Werchter nog met de zondag gaat doen. Heb het idee alsof ze er een beetje mee weg willen komen. Het dagprogramma mag dan leuk zijn. Qua headliners stelt Werchter me dit jaar toch teleur. Daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn, maar ik denk dat Werchter gewoon te snel is geweest me de headliners. Als je ziet wat er allemaal beschikbaar is deze zomer in Europa… Wellicht hadden ze als ze iets meer tijd hadden genomen, en misschien beter hun best hadden gedaan/samen hadden gewerkt met wat andere festivals wat beters kunnen hebben. Metallica en PJ zijn mooi. AM is mooi maar in elk café te vinden, en KoL is gewoon ruk in het kwadraat.

De dagindeling mag dan leuk en aardig zijn, en ik zal wel elke dag de volle dag bij een optreden te vinden zijn, want de rest van de opvulling ziet er alleraardigst uit. Ik vind echter dat als je een festival als Werchter bent dat je dan gewoon 4 strakke headliners neer moet kunnen zetten, punt. er kan dan gezegd worden, die en die kunnen niet, maar ik vind dat je als een van de grootste europese festivals ook gewoon de overtuigingskracht moet hebben om iets als RHCP binnen te halen(niet meer geweldig live, ik weet het, maar het is iig een grote headliner). De mogelijkheid zou er denk ik echt wel zijn. Nu word werchter overklast door Pinkpop, terwijl de bezoekersaantallen, en waarschijnlijk ook het budget daarvan 2 keer zo klein is. Het komt op mij toch over alsof Werchter er een beetje met de pet naar heeft gegooid, zeker voor een 40jarig jubileum(waar al helemaal niks meegedaan word, jammer jammer…).

Mag jij me eens vertellen welke namen ze dan gemist hebben? RHCP en Linkin Park tellen even niet mee, want voorlopig is hun laatste datum nog steeds 3 weken voor Werchter (dus voor hetzelfde geld zitten die niet eens zo lang in Europa).

Dat snap ik dus ook niet zo goed. De verwachtingen waren hier gewoon bizar hoog met Muse/Foo Fighters. Maar deze bands touren niet of nauwelijks, en die tellen dus ook niet meer. Ik snap dat veel mensen teleurgesteld zijn in KoL. Maar dat de organisatie die band heeft neergezet zal niet voor niets geweest zijn. Bovendien vind ik het raar om een vergelijking met Pinkpop te maken. Die hebben alleen Metallica als headliner staan, en misschien Editors (?). Maar om die te boeken zou misschien nog erger zijn dan nog een keer KoL. Maar ik ben dan ook iemand die niet voor de headliners naar een festival gaat, dus misschien begrijp ik het daardoor niet zo.

Interpol heeft mijn dag én de zondag op Werchter in één klap goedgemaakt. Topnaam!

@Kereltje als een festival als Pinkpop de stones al kan binnenhalen, waarom zou Werchter dat dan niet kunnen? Dan heb ik het niet speciaal over de stones maar over dat het gewoon de meest voordehandliggende headliners zijn. RHCP en Linkin Park tellen wel degelijk mee. Rock Werchter doet ze een degelijk bod, of regelt met een ander zomerfestival(Roskilde etc.) iets, en ik ben er van overtuigd dat ze er gewoon zouden staan. Begrijp met niet verkeerd, het kan nog altijd, en het gaat toch wel leuk worden, maar je kunt toch niet met KoL komen als laatste headliner. Bovendien stralen ze ook niet uit alsof er nog iets daverends komt na KoL.

Bovendien hadden ze Muse kunnen hebben denk ik. Er zal wel een reden zijn waarom ze niet komen, maar als Werchter door de meerderheid word gezien als grootste kanshebber, dan zou enige onderhandeling en overtuiging genoeg moeten zijn om het toch te regelen.

Kortom, ik ben er van overtuigd dat Werchter gewoon een exclusieve headliner had kunnen regelen. Ze hadden bij wijze van spreken Oasis nog wel een reunieconcert kunnen laten spelen. Ze komen op mij eenvoudigweg niet overtuigend over dit jaar, maar ik verwachtte wel dat men het niet met me eens zou zijn...

Edit: daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat het van mij per sé een exclusieve headliner hoeft te zijn. Ik bedoel te zeggen dat zelfs dat had gekund...

Toevoeging: Begrijp met niet verkeerd, als ze met een toffe band als afsluiter komen op de zondag applaudiseer ik, maar mijn hoop neemt ook steeds verder af. Daarnaast heb ik vermeld dat ik het alleen over de headliners heb nu. De vergelijking met Pinkpop maak ik omdat die blijkbaar wel de overtuigingskracht hebben om een band als de stones binnen te halen. Daar komt dan wellicht nog een combinatie van AM-Editors op een andere dag bij.

In verband met dat jubileum.<br>
Ik heb al te horen gekregen van fervente festivalliefhebbers dat vele festivals zulke jubilea vieren in het jaar waarvan het laatste getal hetzelfde is als hun beginjaar.<br>
Om het voorbeeld van Werchter te geven.<br>
1975 – 2015. Met andere woorden, ze vieren dat pas met hun 41ste editie misschien?<br>
Ik kan nu wel geen voorbeelden meer geven van festivals die zoiets deden, maar ze zijn er.

Wat ik wel vindt, waarom moet daar zoveel ruchtbaarheid aan gegeven worden, aka waarom moet dat zoveel specialer zijn dan? Of het nu editie 32 is, of editie 50, als topfestival moet je er gewoon elk jaar staan!

Hoewel een festival er elk jaar moet staan vind ik nog wel wat verschil zitten tussen 32 of 40 en 50. Dat Pinkpop de 40e editie vierde vond ik ook een beetje apart. jubilea zijn voor zo ver ik weet vooral 5, 10,(20,) 25, 50, 75 en 100 jaar. Dat bijvoorbeeld Pinkpop het vierde/leek te vieren komt denk doordat Bruce Springsteen er stond. Verder was die editie qua headliners(Placebo, Snow Patrol) en subs(The Killers, Krezip, Anouk) ook niet heel bijzonder. Ik denk dat Pinkpop er heel wat minder aandacht aan had besteed als Bruce er niet was geweest, dan was de line up heel wat minder indrukwekkend met The Killers(of iets anders maar zou niet weten wie er toen kans maakten), Placebo en Snow Patrol als headliners.

Hoewel RW goede headliners heeft, is het niet uitzonderlijk sterk(Geen Stones, Bruce Springsteen, Oasis, Muse om maar wat namen te noemen). Als ze er dan veel aandacht aan gaan besteden gaat het voor mensen toch tegenvallen. Maar ik denk dat als we zorgen dat we er over 10 jaar weer zijn, dat het dan wel heel speciaal kan worden.

Interpol ken ik alleen van naam, maar ik zie veel goede reacties dus ik zal me er eens in verdiepen. Aan de andere kant als die zondagavond in Barn staan dan zie ik ze sowieso niet, want wil Franz Ferdinand en KOL zien. Verder nietszeggende namen voor mij.

Users who are viewing this thread