Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>mattman wrote:</div><br>
Zo meteen hoogst waarschijnlijk nieuwe namen! Spanneund! (interpolinterpolinterpolinterpol)

Hoezo? Of is dit alleen maar hopen? :p

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
Rock Werchter heeft ongeveer een uur geleden iets gepost ivm London Grammer.<br><br>
Geen namen dan vandaag (om 16u)? Iemand vertelde eens dat ze nooit namen geven als ze iets anders posten. Ik zou niet weten waarom dat zo is, maar iemand zei het

Dit is puur hopen eigenlijk maar twee dagen geleden stuurde ik heb een berichtje waarin ik vroeg om nieuwe namen. Hun antwoord was “zéér binnenkort :-)

Zeggen ze altijd hoor, ook in elk bericht waarin ze namen geven.
Allesinds, moest er een trosje komen straks, zitten we over halfweg qua affiche, dus mag de podiumindeling die er voorlopig is toch ook worden meegedeeld! :D

Ik kijk al uit naar 16u!

De Britse groep Massive Attack is dit jaar de afsluiter van het muziekfestival Cactus, zo maakt de organisatie gisteren bekend. De 33e editie van het festival vindt dit jaar plaats op 12, 13 en 14 juli in Brugge.

Helaas, helaas. Door Massive Attack mag een dikke streep. Die zullen toch geen twee Belgische optredens in twee weken doen…

Blijkbaar wel. Ze staan een dag eerder aan de andere kant van het land, op Les Ardentes.
Trek ook maar een streep door Earl Sweetshirt, die staat ook in Luik

Foster the People op Open'er. Lijkt me een dik zekeheidje, ook op Eurockeennes namelijk. 2 juli Open'er en 6 juli Eurockeennes. Ik zie ze op 4 juli wel in Werchter staan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
De Britse groep Massive Attack is dit jaar de afsluiter van het muziekfestival Cactus, zo maakt de organisatie gisteren bekend. De 33e editie van het festival vindt dit jaar plaats op 12, 13 en 14 juli in Brugge.

Helaas, helaas. Door Massive Attack mag een dikke streep. Die zullen toch geen twee Belgische optredens in twee weken doen…

Blijkbaar wel. Ze staan een dag eerder aan de andere kant van het land, op Les Ardentes.<br>
Trek ook maar een streep door Earl Sweetshirt, die staat ook in Luik

Verdomme, ik zie nu ook dat Daughter op Les Ardentes staat. 13 juli. Dit is balen zeg :(

Nog even over Deftones. Het zou geweldig zijn als ze op donderdag in Werchter spelen, dan zou je dit krijgen:

Dropkick Murphys – Deftones – Placebo – Metallica – Skrillex zou geweldig zijn op het hoofdpodium! Ik blijf hopen. Jammer van Massive Attack, die moet ik echt nog eens zien.

Ja, dat zou ik ook geweldig vinden! hopelijk wordt het zoiets!
Erg jammer van Massive Attack inderdaad. die wil ook graag eens zien. hopelijk staan ze nog op een ander festival in nederland.

Verdomme, allemaal die andere Belgische festivals pikken de fijne namen in! Al denk ik dat Earl Sweatshirt één van de uitzonderingen is die twee Belgische festivals gaat doen

Verdomme, allemaal die andere Belgische festivals pikken de fijne namen in! Al denk ik dat Earl Sweatshirt één van de uitzonderingen is die twee Belgische festivals gaat doen

Zoals Massive Attack?
Les Ardentes en Cactus. Het kan altijd zo blijkt :p

Ik betwijfel het eigenlijk, als er namen gedeeld worden is het normaal Werchter dat de naam als eerste aankondigt, of zo was het vroeger toch. Ik zie Warpaint wel een van die uitzonderingen worden.

Thijs wrote:

Ik betwijfel het eigenlijk, als er namen gedeeld worden is het normaal Werchter dat de naam als eerste aankondigt, of zo was het vroeger toch. Ik zie Warpaint wel een van die uitzonderingen worden.

Ja, maar aangezien er weinig overblijft op het gebied van tourende hiphop, en Earl sowieso nog iets heeft goed te maken. Het kan en ik zie het zeker gewoon gebeuren.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thijs wrote:</div>

Warpaint lijkt me inderdaad zo'n naam. Ik hoop heel erg dat Daughter toch ook naar Werchter zal komen, maar Les Ardentes zit wel heel dicht in de buurt van RW helaas..

Ik weet niet of er vandaag namen komen voor Rock Werchter hoor. Cactus Festival is ook van Live Nation geworden. Live Nation heeft Massive Attack dus bewust daar gezet. Daar kunnen ze headlinen en vele tickets doen verkopen. Op Rock Werchter was het toch 'maar' headliner van de Barn waarschijnlijk, en de ticketverkoop loopt daar al zeer goed. Kan zijn dat ze vandaag dus de aandacht willen laten bij "Massive Attack op Cactus".

Ik weet niet of er vandaag namen komen voor Rock Werchter hoor. Cactus Festival is ook van Live Nation geworden. Live Nation heeft Massive Attack dus bewust daar gezet. Daar kunnen ze headlinen en vele tickets doen verkopen. Op Rock Werchter was het toch ‘maar’ headliner van de Barn waarschijnlijk, en de ticketverkoop loopt daar al zeer goed. Kan zijn dat ze vandaag dus de aandacht willen laten bij “Massive Attack op Cactus”.

Ik denk dat dit wel mee valt, Cactus is een veel kleiner festival(ik hoor het nu voor het eerst). Lijkt me niet echt dat die zich op dezelfde doelgroep richten. Dan maakt het dus niet zo veel uit of ze ook vandaag aankondigen, het nieuws komt toch wel bij de doelgroep aan.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
Ik weet niet of er vandaag namen komen voor Rock Werchter hoor. Cactus Festival is ook van Live Nation geworden. Live Nation heeft Massive Attack dus bewust daar gezet. Daar kunnen ze headlinen en vele tickets doen verkopen. Op Rock Werchter was het toch ‘maar’ headliner van de Barn waarschijnlijk, en de ticketverkoop loopt daar al zeer goed. Kan zijn dat ze vandaag dus de aandacht willen laten bij “Massive Attack op Cactus”.

Ik denk dat dit wel mee valt, Cactus is een veel kleiner festival(ik hoor het nu voor het eerst). Lijkt me niet echt dat die zich op dezelfde doelgroep richten. Dan maakt het dus niet zo veel uit of ze ook vandaag aankondigen, het nieuws komt toch wel bij de doelgroep aan.

Mja, maar het is duidelijk de bedoeling van Live Nation om Cactus 'groter' te maken: vorig jaar al dEUS, nu Massive Attack, zijn al serieuze namen.

Werchter en Graspop zijn ook twee doelgroepen, en toch kondigen die nooit op dezelfde dag aan omwille van de link via Live Nation.

Als ze de reputatie om hoog willen krijgen is het wel slim om het niet op dezelfde dag bekend te maken.

Ik denk dat er bij Graspop en Rock Werchter ook mee speelt dat ze beide een groot publiek aan spreken. Met Massive Attack als headliner spreek je denk ik een wat kleiner publiek aan dan wat RW met Pearl Jam en Black Sabbath. Een keer naar Rock Werchter/Graspop/Pukkelpop zal voor veel mensen eerder een festival zijn om voor het eerst naar toe te gaan dan Cactus. Ik weet dat ik het niet heel lekker uit leg, maar hoop dat jullie snappen wat ik bedoel XD

Kijk, dit is het betere werk! Interpol, Angus & Julia Stone, George Ezra en Trixie Whitley! Topnamen! Deze week volgt er nog meer!

Mooie namen. Maar opvallend: op Interpol na weeral niets dat je groot kan noemen.

En voor de mensen die nog durven beweren dat zonder co-headliner of sterke sub die zondag niet zal uitverkopen: overdag is dat een ijzersterke dag aan het worden.

Users who are viewing this thread