Best Kept Secret 2025

Nou, ik ben enthousiast hoor. Massieve undercard, veel te ontdekken. Doet de naam eer aan. En niet meer zoveel geld naar grote elektro-afsluiters. Zou nog wel wat meer Nederlandstalige pareltjes op het programma willen zien.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en noid
Sinds 2022 niet meer geweest, maar sinds 2013 een zwak voor dit festival. Dit jaar gaat hem vanwege vakantie ook niet worden, maar ik zou het anders ook zeker overwegen op basis van de namen onder de headliners (Lucy! Kae! Cassandra! Youth Lagoon! Lael Neale! Merce Lemon! Waxahatchee!). Toch een paar kanttekeningen voor mij persoonlijk:

- De ticketprijs zou naar mijn gevoel wel wat verder onder DTRH moeten zitten, als je niet de grote prikkelende headliners hebt. Ik kan me voorstellen dat relatieve kleinschaligheid voor velen een pre is, maar dat is mij geen bepalende factor (Ik vind van de NL'se majors eigenlijk alleen DTRH te druk t.o.v. de schaal van terrein en line-up).
- De verhouding tussen folk/indie/rock en andere genres kan voor mij ook beter. Sure, Caribou en Nia Archives staan er en grote hiphopnamen zijn de investering hier misschien niet waard, maar zowel de dag als nacht kan wat mij betreft wel wat meer van die dynamiek en energie gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en mees
Ben nu al benieuwd welke acts in de Secret gaan spelen tijdens de headliners op One. Afgelopen editie Baxter Dury en eerder DIIV memorabele shows op die plek zien geven. Iemand al een goede suggestie?

De headliners voor de One, op Kiwanuka na, doen het voor mij (wederom) niet. Maar zie wel elke dag een goed gevuld dagprogramma en redelijk wat namen die ik voor een eerste keer ga zien.

In zijn geheel bekeken en desondanks enkele headliners die niet zo mijn ding zijn: beste line-up sinds 2019 voor mij. (y)

Ben nu al benieuwd welke acts in de Secret gaan spelen tijdens de headliners op One. Afgelopen editie Baxter Dury en eerder DIIV memorabele shows op die plek zien geven. Iemand al een goede suggestie?
Gokje: The Dare, Kneecap, King Hannah

Fcukers zou ook vet zijn, maar die zijn misschien nog iets te klein daarvoor.

Ook hier mee gedaan met lijstje

Mustsees: Wilco, TV On The Radio, Michael Kiwanuka
Als ik er zou zijn dan toch wel check ik ook wel: Deftones, Amadou & Mariam, Amenra, Fcuckers, Gouge Away, Horsegirl, Jasmine 4.T., King Hannah, Kneecap, Lucy Dacus, Magdalena Bay, Seu Kuti & Egypt 80, The Backseat Lovers, Wachatchee, Witch

Al bij al, ja ik zou me echt wel nog vermaken met een ticket. En dingen als The Streets, Soulwax, L'Imperatrice, Lander & Adriaan, Caribou, Kae Tempest zijn allemaal goede artiesten, maar allemaal wel vrij recentelijk gezien.

Die poster is inderdaad gedeeld op de Friendly Fire socials. Je mag dan toch verwachten dat er nog 1 of 2 namen bovenaan bijkomen, anders zou ik het eigenlijk bijna een beetje bedriegelijk vinden. Ze weten heel goed wat ze doen door op net die plek nog een logootje erachter te plakken in plaats van er alleen tussen.

Users who are viewing this thread