Best Kept Secret 2025

Gokje: The Dare, Kneecap, King Hannah

Fcukers zou ook vet zijn, maar die zijn misschien nog iets te klein daarvoor.
Kneecap lijkt me zeker een goede kanshebber, mooie spot voor ze. Madalena Bay, Amenra, Personal Trainer, Pigs 7x zou me allemaal ook niet verbazen op die spot (of op de spot net na de ONE-headliner)

• Leuk
Waarderingen: submarine
Ze verliezen op deze manier de mensen die een dagje willen gaan en het te lang vinden duren. En er zullen ook mensen zijn die wachten met weekendtickets tot er een dagindeling is.

Dat er nu nog geen dagtickets zijn is ook wat lame.
Prima als jij het lame vindt. Vast wel iemand die nu per se een keuze wil maken en afhaakt, maar ik denk dat het over het algemeen wel meevalt. En als je toch een weekendkaart koopt, waarom zou je dan niet meer gaan als je de dagindeling nog niet weet?

Prima als jij het lame vindt. Vast wel iemand die nu per se een keuze wil maken en afhaakt, maar ik denk dat het over het algemeen wel meevalt. En als je toch een weekendkaart koopt, waarom zou je dan niet meer gaan als je de dagindeling nog niet weet?
Kan toch een afweging zijn?

Ik twijfel hier ook over een zaterdag of zondag kaartje, en koop bewust geen vrijdag/weekend kaart omdat ik de vrijdag (met de namen die op dit forum zijn achterhaald, anders had ik het ook niet geweten) voor mij niet de moeite zijn om te gaan.

En als je dan nog het geluk/pech hebt dat dan net al jouw mustsees op 1 dezelfde dag vallen dan heeft het al helemaal geen zin om een weekend ticket te kopen.

Bij mij bijvoorbeeld zou het fantastisch zijn als TV on The Radio en Wilco op 1 dezelfde dag zou vallen. Kan echt verschil zijn tussen 1 dag kaart of 2 dagkaarten.

Kan toch een afweging zijn?

Ik twijfel hier ook over een zaterdag of zondag kaartje, en koop bewust geen vrijdag/weekend kaart omdat ik de vrijdag (met de namen die op dit forum zijn achterhaald, anders had ik het ook niet geweten) voor mij niet de moeite zijn om te gaan.

En als je dan nog het geluk/pech hebt dat dan net al jouw mustsees op 1 dezelfde dag vallen dan heeft het al helemaal geen zin om een weekend ticket te kopen.

Bij mij bijvoorbeeld zou het fantastisch zijn als TV on The Radio en Wilco op 1 dezelfde dag zou vallen. Kan echt verschil zijn tussen 1 dag kaart of 2 dagkaarten.
Snap het wel. Maar aangezien het toch niet uitverkoopt, kan je perfect ook nog even wachten. Het zou pas echt een ramp zijn als er dagen beginnen uit te verkopen. Het feit dat die tweede drop zo uit het niets kwam, vind ik best wel zijn charmes hebben. En geeft me hoop dat er nog een middel-grote naam is die zijn hele tour in 1x wil aankondigen. Maar dat dit uitgesteld word en ze echt niet nog langer wouden wachten met een aankondiging. De discussie van gisteren over de top van de poster met nog een icoontje en wat open ruimte dikt deze gedachtengang alleen maar aan.

Al vind ik de voorpret des te leuker als er een dagindeling en al zeker een timetable is.

For now lijken we dit al vrij zeker te weten:
Vrijdag: Eefje De Visser, Nilufer Yanya, The Dare, Glass Beams, Brihang, Dummy
Zaterdag: The Streets, TV On The Radio, Amenra, Kneecap, L'impératrice, King Hannah, Amadou & Mariam
Zondag: Michael Kiwanuka, Wilco, Djo, Waxahatchee, Spellling, Split System, Wine Lips, Personal Trainer, The Thing, Gouge Away, They Are Gutting A Body Of Water, Merce Lemon

Als je echt een bepaalde artiest wil weten. Kan je gerust als ze een story of post op Instagram plaatsen eens vragen welke dag ze spelen in een DM. Zeker als het geen te grote artiesten zijn, denk ik dat je hier soms wel antwoord op kan krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Bubba
For now lijken we dit al vrij zeker te weten:
Vrijdag: Eefje De Visser, Nilufer Yanya, The Dare, Glass Beams, Brihang, Dummy
Zaterdag: The Streets, TV On The Radio, Amenra, Kneecap, L'impératrice, King Hannah, Amadou & Mariam
Zondag: Michael Kiwanuka, Wilco, Djo, Waxahatchee, Spellling, Split System, Wine Lips, Personal Trainer, The Thing, Gouge Away, They Are Gutting A Body Of Water, Merce Lemon
Vrijdag en zaterdag toch enkele extra bevestigingen.

Vrijdag:
Eefje De Visser
Barry Can't Swim
Nilüfer Yanya
Nia Archives
Brihang
Glass Beams
The Dare
Kabeaushé
Kin'gongolo Kiniata
Dummy
Lander & Adriaan
Paceshifters

Zaterdag:
TV on the Radio
Amadou & Mariam
Amenra
Kneecap
The Streets
L'Impératrice
King Hannah
Baby Berserk

Zondag:
Michael Kiwanuka
Wilco
Djo
Waxahatchee
Spellling
Wine Lips
Personal Trainer
they are gutting a body of water
Split System
The Thing
Gouge Away
Merce Lemon

Vrijdag:
Eefje De Visser
Barry Can't Swim
Nilüfer Yanya
Nia Archives
Brihang
Glass Beams
The Dare
Kabeaushé
Kin'gongolo Kiniata
Dummy
Lander & Adriaan
Paceshifters

Zaterdag:
TV on the Radio
Amadou & Mariam
Amenra
Kneecap
The Streets
L'Impératrice
King Hannah
Baby Berserk

Zondag:
Michael Kiwanuka
Wilco
Djo
Waxahatchee
Spellling
Wine Lips
Personal Trainer
Split System
The Thing
Gouge Away
Merce Lemon
Vooral Barry Can't Swim vind ik nog een groot twijfelgeval met zijn 2 shows op 1 dag.

• Leuk
Waarderingen: Bubba

Vrijdag:
Eefje De Visser
Barry Can't Swim
Nilüfer Yanya
Nia Archives
Brihang
Glass Beams
The Dare
Kabeaushé
Kin'gongolo Kiniata
Dummy
Lander & Adriaan
Paceshifters

Zaterdag:
TV on the Radio
Amadou & Mariam
Amenra
Kneecap
The Streets
L'Impératrice
King Hannah
Baby Berserk

Zondag:
Michael Kiwanuka
Wilco
Djo
Waxahatchee
Spellling
Wine Lips
Personal Trainer
Split System
The Thing
Gouge Away
Merce Lemon
Die zondag zou wel een top dagje voor mij zijn, vooral als Lucy Dacus er ook nog bij zou komen. Hoop dat we snel meer weten en dat de dagtickets in de verkoop gaan. Vorig jaar waren die midden februari al in de verkoop, toch wel gek dat we nu nog niks hebben gehoord.

481079636_1221649585983517_2796649008975879728_n.jpg

In het BKS weekend in Ierland. Ik ken de tourschema's van deze artiesten niet, maar van mij mag er nog wel iets doorkomen naar Hilvarenbeek (al realiseer ik me ook dat er niet heel veel plek meer over is).

• Leuk
Waarderingen: Processierups
Staat daar nou Boney M. tussen?

Pom Pom Squad zou ik graag zien langskomen, die heb ik de vorige twee passages in Nederland moeten laten schieten.

• Haha
Waarderingen: wil
Ik ben best blij met de namen die erbij zijn gekomen.

Het is nu ook in het affiche duidelijk dat de TWO-afsluiters voor BKS net zo belangrijk als de afsluiters op ONE. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken met de beduidend kleinere namen die ONE mogen afsluiten, maar ik vind het best een logische ontwikkeling, na de pogingen om een Disclosure of Chemical Brothers een veld vol te trekken.

Soulwax is live altijd prima, en BKS had nog wat van hen tegoed. Lucy Dacus is een goede naam voor BKS; Kae Tempest een vertrouwde naam voor BKS; Glass Beams stond vorige keer wel erg ongelukkig in The Casbah. The Streets had voor mij niet zo gehoeven, maar een blokje The Streets - Kneecap - Deftones op ONE zal best kunnen werken.

Daaronder voldoende moois, met weer een paar mooie namen van Eurosonic. Daniela Pes op Muziekgieterij bijvoorbeeld. Of Ugly. Erg benieuwd naar bijvoorbeeld Snapped Ankles en Youth Lagoon of nieuwe ontdekkingen als Christian Lee Hutson.

Uiteindelijk blijven er een paar namen die voor mij niet hadden gehoeven (Barry, L'Imperatice), maar de echte misperen als Goldband, DJVT of Disclosure ontbreken.

Benieuwd of dit de lijn voor de toekomst is, of dat ze komende jaren toch weer af en toe met een grote naam gaan verrassen. Maar nu veel zin in deze editie!

Must: Deftones, Michael Kiwanuka, Tv on the Radio, Amenra, Dauføud, Droom dit, fcukers, Kabeaushé, King Hannah, Kneecap, Lucy Dacus, Magdalena Bay, Pigs 7x, Spellling, The Dare

Proberen mee te pakken: Caribou, Cliffords, Divorce, Frost children, Jasmine.4.T, L’imperatrice, Nilufer Yanya, Snapped ankles, backseat lovers, The Vices, They are cutting a body of water, ugly, wine lips, long fling

Geen urgentie: Eefje de Visser, Soulwax, Wilco, personal trainer

De rest nog even inluisteren. Heb in ieder geval genoeg te zien!

• Leuk
Waarderingen: yeaghi en Processierups
Van de nieuwe lichting vallen Christian Lee Hutson, Clifford, Jacob Alon en L.A. Sange wel in mijn straatje. Deze lichting is interessanter dan de eerste als je het mij vraagt.

Ik ga niet, misschien een dagje als op een dag de nodige favorieten zouden staan.

Met Kae Tempest wel een van mijn lievelingsartiesten erbij. En samen met Kneecap twee van de tofste dingen die ik vorig jaar op festivals heb gezien.

Ook King Hannah zou ik graag weer zien. Zelfde geldt voor Amadou & Mariam en Wilco. Caribou altijd tof. Nia Archives ook.

TV On The Radio is wat mij betreft de meest interessante boeking. Vroeger grijs gedraaid maar nooit gezien. Daniela Pes lijkt mij ook fantastisch, daar ben ik wel jaloers op.

Ook Nilufer Yanya zou ik graag eens live zien. Big Special ook.

Al met al niet super overtuigend als geheel van line up, maar wel meer dan genoeg toffe dingen.

• Leuk
Waarderingen: noid

Users who are viewing this thread