Best Kept Secret 2025

Mja maar nu noem je twee uitersten van wat er allemaal in de range van BKS staat. Er staan al vanaf editie 1 namen zoals Aphex Twin/Stones (Swans) en namen zoals Barry/Maneskin (Macklemore).
Ja klopt wel. Maar ik vind het gewoon jammer dat er de voorbije 2 jaren geen interessante elektronische acts meer zijn langsgekomen, terwijl er tot een paar jaar geleden altijd wel iets interessants te vinden was binnen die genres. Al is Soulwax altijd wel fijn natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Zelf ook even en gokje gedaan:

Vrijdag:
ONE Head: Eefje de Visser
ONE Sub: Barry Can’t Swim
TWO na ONE: Nia Archives
TWO voor ONE: Kae Tempest
The Secret Head: The Dare

Zaterdag:
ONE Head: Deftones
ONE Sub: TV on the Radio
TWO na ONE: Caribou
TWO voor ONE: The Streets
The Secret Head: Kneecap

Zondag:
ONE Head: Michael Kiwanuka
ONE Sub: Djo
TWO na ONE: Soulwax
TWO voor ONE: Wilco
The Secret Head: Pigsx7

De ONE sub op zondag vind ik het moeilijkst. Ik zie Wilco of Caribou daar ook nog wel staan, al zouden die wel beter tot hun recht komen in de TWO.
Grotendeels mee eens. Kneecap zal wel in de Two staan, die zijn wat te groot voor de Secret denk ik (helemaal met die docu die net is uitgekomen). Tv on the Radio is ook meer iets voor de Two.

Ja klopt wel. Maar ik vind het gewoon jammer dat er de voorbije 2 jaren geen interessante elektronische acts meer zijn langsgekomen, terwijl er tot een paar jaar geleden altijd wel iets interessants te vinden was binnen die genres. Al is Soulwax altijd wel fijn natuurlijk.
Ja idd, die oude Five in de begin jaren stonden echt toffe electronische acts. Die mis ik af en toe ook wel, nu zijn het allemaal wel wat toegankelijke dance namen helaas.

• Leuk
Waarderingen: wil, Synt en DJ_Tjorre
Glastonbury heeft best nog wel wat toffe namen die 2weken vroeger goed op BKS hadden kunnen passen.

Loyle Carner, The Libertines, Father John Misty, Future Islands, Brian Jonestown Massacre, Yussef Dayes, Wolf Alice, GOAT,...
Wolf Alice is echt de huisband van BKS ondertussen, als die een nieuwe plaat uitbrengen komen ze 100%. Ik denk zelf dat ze in 2026 weer langskomen

Ja idd, die oude Five in de begin jaren stonden echt toffe electronische acts. Die mis ik af en toe ook wel, nu zijn het allemaal wel wat toegankelijke dance namen helaas.
Dit is ook wat ik nog een beetje mis inderdaad. Als ik naar een paar van die oude posters kijk zie ik ook in het dj segment wel echt hele toffe gedurfde namen die in mijn ogen toch ook wel bij het BKS publiek zouden moeten kunnen werken i.p.v. een enigszins toegankelijke dj of live act.

Vrijdag en zaterdag toch enkele extra bevestigingen.

Vrijdag:
Eefje De Visser
Barry Can't Swim
Nilüfer Yanya
Nia Archives
Brihang
Glass Beams
The Dare
Kabeaushé
Kin'gongolo Kiniata
Dummy
Lander & Adriaan
Paceshifters

Zaterdag:
TV on the Radio
Amadou & Mariam
Amenra
Kneecap
The Streets
L'Impératrice
King Hannah
Baby Berserk

Zondag:
Michael Kiwanuka
Wilco
Djo
Waxahatchee
Spellling
Wine Lips
Personal Trainer
they are gutting a body of water
Split System
The Thing
Gouge Away
Merce Lemon
Khana Bierbood op de zaterdag
WITCH op vrijdag

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0 en Bubba
Vind ik ook prima. Wel mooi dat ze bij elke release langskomen. Begon in 2013 (Blush EP), 2015 (My Love Is Cool), 2018 (Visions Of A Life), 2022 (Blue Weekend), 2026 (?) (hopelijk een nieuwe plaat dit jaar)
Ze staan alvast op Glastonbury dit jaar, wat de geruchten voedt dat ze weer met nieuw werk komen! <3

De persoon in kwestie (van de Clashfinder) past zeker snel aan heb ik de laatste dagen gemerkt. Ik denk zelf niet dat het een insider is (o.a. omdat er veel wordt aangepast op basis van nieuwe info hier). Wel leuk dat diegene het doet! Mocht diegene hier meelezen: bedankt gene!

Geinig om te kijken wat volgens die voorlopige clashfinder de vervelendate clashes zouden zijn t.o.v. hoe het uiteindelijk uitpakt. Voor mij!

1. Amadou & Mariam vs Ugly
2. Youth Lagoon vs King Hannah vs TV On The Radio (vs Cassandra Jenkins)
3. Lucy Dacus vs Spellling

Users who are viewing this thread